recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad parabol

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 23:37
Artikel 11
Ytrings- og informationsfrihed
1. Enhver har ret til ytringsfrihed. Denne ret omfatter meningsfrihed og frihed til at modtage eller
meddele oplysninger eller tanker uden indblanding fra offentlig myndighed og uden hensyn til
landegrÊnser.
2. Mediefrihed og mediernes pluralisme respekteres.


Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

EU-reglerne påpeger dog, at der skal tages hensyn ved opsætning af antenner samt at man skal søge at finde den bedst mulige løsning for alle parter



Den bedst mulige løsning kan vel godt være en fællesantenne.





Ja for boligselskabetSmile,så de slipper for paraboler i vinduer!


Synes du det er sagen at montere 50-100 store parabolsakærme på en stor husblok , alle pegende på samme sat ? (her nytter små flade parabolskærme ikke en skid)
Her må man gå sammen og få lavet en fælles løsning
E.L.
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:




Synes du det er sagen at montere 50-100 store parabolsakærme på en stor husblok , alle pegende på samme sat ? (her nytter små flade parabolskærme ikke en skid)
Her må man gå sammen og få lavet en fælles løsning


Overdrivelse fremmer forståelsen,Og den fælles løsning er vel at vi har yousee kabelnet?
Men jeg syntes ikke det iorden at der er forskelbehandling efter hvor man bor?Så må
regler være enten eller,Ikke om man har altan eller have,Eller slet ikke noget.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

 Synes du det er sagen at montere 50-100 store parabolsakærme på en stor husblok , alle pegende på samme sat ? (her nytter små flade parabolskærme ikke en skid)
Her må man gå sammen og få lavet en fælles løsning  

Hej.

Ja det kan ske de steder hvor afdelings bestyrelserne ikke forstår 'faren' og mener at de kan lade være med at oplyse korrekt om loven.

De fleste steder kan de dog håbe på at beboerne vælger Yousee pakker, hvor de f.eks. kan se etniske kanaler. Men en ting er at håbe, noget andet er at sige, at du kan bare 'nøjes' med at se de kanaler der er i antenne systemet.

Men hvad med alle os andre. Jeg syntes at det er alle tiders at vi hver for sig har mulighed for at sætte en parabol op til f.eks at se BBC fra 27,5 Vest. Men denne mulighed skal kommunikeres ud, så alle bliver klar over det.

Og jeg syntes at det er væsentligt som det står i DAB's information, at 'det ikke må påføre lejeren udgifter, som går væsentligt ud over de omkostninger, der i almindelighed er forbundet med etablering af enkeltantenner.'

Jeg syntes dette er en god tråd. Mange argumenter er vendt. Men hvorfor bliver beboere misinformeret, selvom bolig selskaberne har den rette information på deres hoved hjemmesider. Kan det være fordi der er nogle der tror, at fordi man sidder i en bolig bestyrelse, kan man føre 'politik' ved at gradbøje loven?

Eller hvad er problemet?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 11-Maj-2013 kl. 10:57
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

 Men jeg syntes ikke det iorden at der er forskelbehandling efter hvor man bor?Så må regler være enten eller,Ikke om man har altan eller have,Eller slet ikke noget. 

Hej Miaj.

Det ER det heller ikke.

Hvis jeg var dig ville jeg begynde med at læse DAB's Information om 'Paraboler og antenner.'

Der står at 'Ansøgninger om placering af paraboler/antenner behandles af ejendomskontoret.'

Det læser jeg som, at det er en Inspektør/Gårdmand og ikke Afdelings bestyrelsen du skal tale med.

Find ud af om de har 'et ansøgningsskema, som beboerne kan downloade fra Internettet eller
hente i papirkopi på ejendomskontoret.'

Eller om det er i orden at du søger ved at skrive et brev vedlagt tegning/billeder?
Ved at vedlægge tegning/billeder har du mulighed for at forslå, hvor den skal sidde.

Kontakt 1-2 Antennefirmaer og find ud af hvor de vil anbefale at montere en parabol og hvad det vil koste? Måske kender de din bebyggelse ellers tag nogle billeder og vis dem.

Vil de montere den på taget eller skal de måske leje en lift for at montere den på vægen ved siden af dit vindue.

Du kan jo samtidig spørge om hvad det vil koste at montere den samme parabol nede i haven til stuelejligheden. Så har du noget at sammenligne med, da 'udlejers anvisninger ikke må påføre lejeren udgifter, som går væsentligt ud over de omkostninger, der i almindelighed er forbundet med etablering af enkeltantenner.'

Du kan også kontakte dit nuværende Forsikringsfirma og finde ud af hvad det koster at få 'en parabol dækket af din ansvarsforsikring' Du skal jo fremvise Policen.


Men når jeg læser din første post tror jeg, at du måske hellere ønsker selv at sætte en flad parabol op på rækværket  foran din franske altan.

Jeg ved ikke i hvilken kompas retning huset og dit rækværk vender, men du kan skrive en velbegrundet ansøgning ud fra DAB Information om montering af en flad parabol udvendigt på dit rækværk. Vedlæg tegninger/billeder af hvordan du vil male det i en farve så det ligner et vindue og måske nogle horisontale striber der ligner dele af rækværket.

Der kan laves meget i Photoshop.

Men hvis du får afslag, har du kun den øverste mulighed tilbage.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Maj-2013 kl. 07:40
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:




Synes du det er sagen at montere 50-100 store parabolsakærme på en stor husblok , alle pegende på samme sat ? (her nytter små flade parabolskærme ikke en skid)
Her må man gå sammen og få lavet en fælles løsning


Overdrivelse fremmer forståelsen,Og den fælles løsning er vel at vi har yousee kabelnet?
Men jeg syntes ikke det iorden at der er forskelbehandling efter hvor man bor?Så må
regler være enten eller,Ikke om man har altan eller have,Eller slet ikke noget.


Overdrivelse ? nej vi taler om princip.
Selv om der er YouSee i en mega stor boligblok bebyggelse
ses ofte ufattelig mange parabolskærme monteret, alle pegende
mod samme sat.
Det ser rædselsfuldt ud.
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu