recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm - Panasonic, Samsung, Alfaview
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm - Panasonic, Samsung, Alfaview

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm - Panasonic, Samsung, Alfaview
    Sendt: 18-Juli-2006 kl. 16:20

Hejsa alle

Jeg har i et stykke tid fulgt en del med på forummet og skal nu beslutte mig for en fladskærm, men har svært ved at vælge, så håber et par venlige sjæle kan ligge en kommentar.

Jeg har kogt det ned til følgende modeller:

Panasonic:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=194430

Samsung:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158206

Alfaview: (13495 kr)
http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/40lcd.pdf

Jeg foretrækker billedet på en LCD skærm, men plasma går også an.
Jeg så Alfaview idag ved en tilfældighed og det virkede som et ret fedt tv. Flot design og flot billede - så både tv- og DVDsignal. Jeg kender dog ikke meget til dette mærke, så nogen erfaringer?

Har jeg overset et godt tv til samme penge? har råd til en max. 17000 kr vil dog helst holde det under 15000

Mvh Niels

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 20:21

>Niller.

Velkommen til forummet.

De tre tv du nævner synes jeg det er meget underligt, at du er kommet frem til som dine valgmuligheder! De er simpelthen vidt forskellige.

Jeg ville holde mig langt væk fra Alfaview. Samsung er ganske udemærket dog er den model du nævner efterhånden 2 generationer gammel og den ville jeg bestemt ikke vælge. Panasonicen er et godt valg som du helt sikkert vil blive glad for. Dog bryder jeg mig ikke om dens design, men det er jo en smag-sag.

Du bør sætte dig lidt mere ind i fladskærme i det hele taget før du køber. Køb evt. et godt engelsk blad som f.eks. What Hifi og gå frem efter en af deres købsguider, så går du ikke helt galt i byen.

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 21:16
Hej Niller.

Der er mange, der siger, at man skal holde sig fra Alfaview. Dem kan jeg ikke tilslutte mig. Jeg har et i 42" og det spiller max. Knivskarpt billede på DVD og fint billede på tuneren, TV-signalet (og jeg har set andre LCD'ere, hvor billedet er lige så skidt/godt på tuneren). Det er klart et super flot TV! Jeg kan i hvert fald anbefale det!
Der er også mange der snakker godt om Panasonic og Samsung. Førstnævnte har jeg ingen erfaringer med, men det er der andre i forummet der har. Samsung har jeg set, og det er også et flot og godt TV.

/Martin
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 00:06

Halløj.

Well Samsung er kendt for at give et godt billede til pengene. Men kig istedet på deres nye modeller som Samsung LE40R72.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196896

Er selv på udkig efter et fjensyn og har kig på nogle forskellige, deriblandt Pana plasma. Det er et af de pæneste billeder jeg har set og det får generelt rigtig pæne ord med på vejen. Det hjælper dog ikke hvis DU synes billedet er dårligere end på LCD.

Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 03:21

Hejsa

Rigtig mange tak for svarene. Angående det samsung jeg linkede til i min første post, så var det ikke det rigtige link (sorry). Det var:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196896 som Wuffer linkede.

Jeg har søgt på nettet og har fundet en test, som roser alfaview meget
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5437
Dog siger flere på forummet "Hold dig væk fra Alfaview", men hvorfor? Er der en god grund til dette?

Jeg tror jeg ender med et LCD og jeg tror det bliver et alfaview, så jeg vil meget gerne høre ris og ros om alfaview.

Igen, mange tak for jeres tid

Mvh Niels

Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 06:20

Hej derude

Et par fabrikater man bør kigge på er JVC og Hyundai.

Der er i øjeblikket et par gode JVC tilbud her på siden.

Kiger selv påJVC 37M**

Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 07:45

Folk siger måske "hold dig fra Alfaview" fordi det er et ret ukendt mærke og ikke regnes blandt mærkevarerne. Men derfor kan det jo godt være godt.

Ud fra min egen erfaring kan jeg anbefale JVC - det er nogle supergode fjernsyn de disker op med især LT-37M60 samt dette års modeller. Virkeligt flot og perfekt billede fra alle kilder, ekstrem hurtig kanalskift, superflot design, god lyd i fjernsynet, gode tilslutningsmuligheder, skjult kabelføring på bagsiden, gode indstillingsmuligheder for billede, osv.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Dog siger flere på forummet "Hold dig væk fra Alfaview", men hvorfor? Er der en god grund til dette?

Hej Niller.

Jeg tror det har noget at gøre med, at folk regner det for et anden rangs mærke! Det er billigt, ja. Men det væsenlige er; kan du holde ud at se på det billede det giver? For så er det jo lige meget hvad prisen er! Om man kan lide billedet afhænger af øjet der ser. Der er nogen der går ekstremt meget op i de dyre TV, andre samler på frimærker. Sådan vil man altid kunne finde modstandere.
Men som sagt tidligere, vil jeg gerne slå et slag for Alfaview! Jeg er godt tilfreds med mit!

/Martin
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 13:07

Hej igen

Endnu en gang tak for svarene. Jeg tror det bliver et alfaview, medmindre nogen inden for de næste par dage kommer med en god grund til ikke at købe det. Det er deres design, som sælger, det er virkelig fedt

Det er godt at høre, at mindst en har god erfaring med det. (Martin)

Ang. ukendt mærke, så fortalte sælgeren, at panelerne er A+ fra samsung. Hvis dette er rigtigt, så kan man vel heller ikke gå helt galt i byen.

Mvh Niels

Redigeret af Niller - 19-Juli-2006 kl. 13:07
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 13:27

Hej Niller

Lige på falderebet kan jeg så også sige, at jeg kender i hvert fald to yderligere (som desværre ikke er medlem af dette forum) som også er godt tilfredse med deres Alfaview

/Martin
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 13:46

Hej igen

Endnu en gang tak for svarene. Jeg tror det bliver et alfaview, medmindre nogen inden for de næste par dage kommer med en god grund til ikke at købe det. Det er deres design, som sælger, det er virkelig fedt

Ang. ukendt mærke, så fortalte sælgeren, at panelerne er A+ fra samsung. Hvis dette er rigtigt, så kan man vel heller ikke gå helt galt i byen.

Mvh Niels

Kan i ikke forklare hvorfor det er godt at det har et A+ panel ?

Et A+++ må da være bedre ?

Nu kunne jeg aldrig finde på at købe et Class A panel, men kun et Class B da Class A ikke er afskærmet mht til stråling.

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 15:07

Niller tror det er en rigtig god ide at læse her i forummet og lytte til nogle af "experterne". Folk er rigtig flinke til at vejlede herinde og det er en god rettesnor for hvad man også skal tage ind i sine overvejelser når man køber div. hifi.

Meen i sidste ende er det en selv der skal kigge på fjernsynet. Så selvom  eks. Alfaview får dårlig omtale så kan det jo sagtens være det tv der passer til dine krav.

Hvis dit valg ligger mellem Samsung og Alfaview så tag et par af dine dvd'er med ned til butikkerne (evt. også din dvd afspiller) og så brug et stykke tid på at lege med/se på fjernsynet. Fat fjernbetjeningen og smid sælger væk 

Mht. andre mærker har Thorvald skaffet nogle pæne priser på JVC tv. De får også pæne ord med på vejen. En ting som ofte irritere mig på LCD er hvor langsomt kanalskift er. Det skulle JVC have godt styr på.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu