|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 18-Juli-2006 kl. 16:20 |
Hejsa alle Jeg har i et stykke tid fulgt en del med på forummet og skal nu beslutte mig for en fladskærm, men har svært ved at vælge, så håber et par venlige sjæle kan ligge en kommentar. Jeg har kogt det ned til følgende modeller: Panasonic: Samsung: Alfaview: (13495 kr) Jeg foretrækker billedet på en LCD skærm, men plasma går også an. Har jeg overset et godt tv til samme penge? har råd til en max. 17000 kr vil dog helst holde det under 15000 Mvh Niels
|
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
>Niller. Velkommen til forummet. De tre tv du nævner synes jeg det er meget underligt, at du er kommet frem til som dine valgmuligheder! De er simpelthen vidt forskellige. Jeg ville holde mig langt væk fra Alfaview. Samsung er ganske udemærket dog er den model du nævner efterhånden 2 generationer gammel og den ville jeg bestemt ikke vælge. Panasonicen er et godt valg som du helt sikkert vil blive glad for. Dog bryder jeg mig ikke om dens design, men det er jo en smag-sag. Du bør sætte dig lidt mere ind i fladskærme i det hele taget før du køber. Køb evt. et godt engelsk blad som f.eks. What Hifi og gå frem efter en af deres købsguider, så går du ikke helt galt i byen. |
|
![]() |
|
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
Hej Niller.
Der er mange, der siger, at man skal holde sig fra Alfaview. Dem kan jeg ikke tilslutte mig. Jeg har et i 42" og det spiller max. Knivskarpt billede på DVD og fint billede på tuneren, TV-signalet (og jeg har set andre LCD'ere, hvor billedet er lige så skidt/godt på tuneren). Det er klart et super flot TV! Jeg kan i hvert fald anbefale det! Der er også mange der snakker godt om Panasonic og Samsung. Førstnævnte har jeg ingen erfaringer med, men det er der andre i forummet der har. Samsung har jeg set, og det er også et flot og godt TV. /Martin |
|
![]() |
|
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Halløj. Well Samsung er kendt for at give et godt billede til pengene. Men kig istedet på deres nye modeller som Samsung LE40R72. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196896 Er selv på udkig efter et fjensyn og har kig på nogle forskellige, deriblandt Pana plasma. Det er et af de pæneste billeder jeg har set og det får generelt rigtig pæne ord med på vejen. Det hjælper dog ikke hvis DU synes billedet er dårligere end på LCD. |
|
![]() |
|
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Hejsa Rigtig mange tak for svarene. Angående det samsung jeg linkede til i min første post, så var det ikke det rigtige link (sorry). Det var: Jeg har søgt på nettet og har fundet en test, som roser alfaview meget Jeg tror jeg ender med et LCD og jeg tror det bliver et alfaview, så jeg vil meget gerne høre ris og ros om alfaview. Igen, mange tak for jeres tid Mvh Niels |
|
![]() |
|
Ulvaren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 401 |
![]() |
Hej derude Et par fabrikater man bør kigge på er JVC og Hyundai. Der er i øjeblikket et par gode JVC tilbud her på siden. Kiger selv påJVC 37M** |
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Folk siger måske "hold dig fra Alfaview" fordi det er et ret ukendt mærke og ikke regnes blandt mærkevarerne. Men derfor kan det jo godt være godt. Ud fra min egen erfaring kan jeg anbefale JVC - det er nogle supergode fjernsyn de disker op med især LT-37M60 samt dette års modeller. Virkeligt flot og perfekt billede fra alle kilder, ekstrem hurtig kanalskift, superflot design, god lyd i fjernsynet, gode tilslutningsmuligheder, skjult kabelføring på bagsiden, gode indstillingsmuligheder for billede, osv. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
Hej Niller. Jeg tror det har noget at gøre med, at folk regner det for et anden rangs mærke! Det er billigt, ja. Men det væsenlige er; kan du holde ud at se på det billede det giver? For så er det jo lige meget hvad prisen er! Om man kan lide billedet afhænger af øjet der ser. Der er nogen der går ekstremt meget op i de dyre TV, andre samler på frimærker. Sådan vil man altid kunne finde modstandere. Men som sagt tidligere, vil jeg gerne slå et slag for Alfaview! Jeg er godt tilfreds med mit! /Martin |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Endnu en gang tak for svarene. Jeg tror det bliver et alfaview, medmindre nogen inden for de næste par dage kommer med en god grund til ikke at købe det. Det er deres design, som sælger, det er virkelig fedt Ang. ukendt mærke, så fortalte sælgeren, at panelerne er A+ fra samsung. Hvis dette er rigtigt, så kan man vel heller ikke gå helt galt i byen. Mvh Niels Redigeret af Niller - 19-Juli-2006 kl. 13:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Niller Lige på falderebet kan jeg så også sige, at jeg kender i hvert fald to yderligere (som desværre ikke er medlem af dette forum) som også er godt tilfredse med deres Alfaview ![]() /Martin |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Kan i ikke forklare hvorfor det er godt at det har et A+ panel ? Et A+++ må da være bedre ? Nu kunne jeg aldrig finde på at købe et Class A panel, men kun et Class B da Class A ikke er afskærmet mht til stråling. |
|
![]() |
|
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Niller tror det er en rigtig god ide at læse her i forummet og lytte til nogle af "experterne". Folk er rigtig flinke til at vejlede herinde og det er en god rettesnor for hvad man også skal tage ind i sine overvejelser når man køber div. hifi. Meen i sidste ende er det en selv der skal kigge på fjernsynet. Så selvom eks. Alfaview får dårlig omtale så kan det jo sagtens være det tv der passer til dine krav. Hvis dit valg ligger mellem Samsung og Alfaview så tag et par af dine dvd'er med ned til butikkerne (evt. også din dvd afspiller) og så brug et stykke tid på at lege med/se på fjernsynet. Fat fjernbetjeningen og smid sælger væk ![]() Mht. andre mærker har Thorvald skaffet nogle pæne priser på JVC tv. De får også pæne ord med på vejen. En ting som ofte irritere mig på LCD er hvor langsomt kanalskift er. Det skulle JVC have godt styr på. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |