recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm som PC skærm - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladskærm som PC skærm - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm som PC skærm - hvordan?
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:06
Hej Eksperter

Jeg har en Samsung LE19R71B LCD fladskærm, som kun har MPEG2 (den er 6 år gammel), og som jeg derfor ikke kan bruge mere.
Jeg vil derfor gerne bruge den som PC skærm i stedet for at smide den ud, men når jeg tilslutter den min MacBook Pro med skærmstik og strøm, så kommer der kun sne på skærmen.
Jeg har været inde i indstillingerne på fladskærmen, og her kan jeg se, at jeg burde kunne vælge PC som input. Jeg kan lige nu kun vælge TV og Game. Forstår dog ikke helt hvorfor.

Kan I hjælpe?

Vh.
Mette
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:09
Har du aktiveret ekstern skærm på din mac.
Jeg har mindst set folk 50 gange stå at rode med deres bærbare pc til møder etc.
SVP03
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:57
Ja jeg har allerede en gammel HP monitor tilsluttet, så det kan ikke være det, der er galt.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:47
Hvilket stik bruger du som tilslutning? PC indgang refererer ofte til VGA indgangen på ældre TV.

BS
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 14:07
Bruger en VGA med en Apple adaptor i den ene ende (til mac'en)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 14:54

Er der mulighed for HDMI.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 15:13
Er der ikke en knap øverst på din TV-remote, der hedder "Source", hvor du kan slå over på VGA indgangen?
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af netmet netmet skrev:

Bruger en VGA med en Apple adaptor i den ene ende (til mac'en)

Virker HP monitoren med dette kabel? Blot for at udelukke at det er kablet som har fejlen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 15:51
Ja den virker fint.
Til top
Tomcat27 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Odense, Denmark
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomcat27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 19:13
Det er ikke noget så simpelt som opløsningen fra Mac´en der er for høj til tv´et ?
Et 6 år gammelt 19" tv kører vel langt fra full HD, så du skal sikkert langt ned i opløsning for at kunne få billede på den.
Samsung UE55B7070
Samsung BD-E8500 Blu-ray med HDD
Denon AVR-4520 Reciever
B&W ASW610XP Subwoofer
B&W DM683 front
B&W HTM61 Center
B&W DM685 Bag
QED Silver anniversery kabler
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:03
Ok - så må det næsten være det, der er galt. Tak for hjælpen.

Mette
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu