recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm + surround sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm + surround sound

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anstoss3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm + surround sound
    Sendt: 17-Maj-2009 kl. 14:13

Hejsa allesammen!

Her kommer en af de typiske standart spørgsmål. Hvad skal jeg købe?

Mit budget lyder på ca. 12.000 for det ønsker jeg et godt fladskærms tv (og nej... ikke en af de her billige til 3000.- fra Bilka) Men det må meget gerne have gode anmeldelser i bag sig.

Samtidig vil jeg gerne have et surround anlæg som giver god og dyb lyd i forbindelse med film. Og det skal kunne bære at afspille min musik så det klinger godt.

Jeg vil lige understrege at jeg ofter kommer til Tyskland, hviket forhåbentlig gør at jeg kan købe anlæget der noget billigere.

Jeg glemte lige at det skal helst være fuldHD.

På forhånd mange tak ;)

Redigeret af anstoss3 - 17-Maj-2009 kl. 14:20
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 14:59

Du skal nok ikke skrue dine forventninger alt for højt op med det budget! Det er mange ting, som du vil have for 12.000,-. (regner med der også skal købes en surround receiver og højttalere for de penge?)

Jeg ville nok vælge at smide alle pengene efter en god skærm og vente med surround - ellers bliver det hele vist noget juks

Hvilken størrelse skærm er du ude efter siden du absolut vil have full HD?

+ 70 positive handler!
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 15:06
Du må gå lidt mere i dybden, med hvad du ønsker. Synes ikke det fremgår klart af din post

er 12.000 kr for skærmen alene?
hvilken størrelse?
Hvor mange højtalere?
sub?
receiver?
eller All-in-one system?

osv.

12.000 kr. for alt det samlet er nærmest umulig, med de ønsker, om god dyb lyd i film, samtidig med god musik gengivelse.

Redigeret af Speednut - 17-Maj-2009 kl. 15:08
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 16:46

Ja jeg kan godt se der mangler en smule info her ;)

Det er sikkert en middel løsning jeg søger.

Jeg forstiller mig af bruge omkring 7000.- kr på fladskærmen (ca. 40"). (omregnet til dansk pris vil det sige et tv i klassen 8-10000 kr i Danmark)

Hvad angår surround kan jeg godt se vi ikke snakker bigraf lyd eller hifi i den tunge ende. Her regner jeg med at bruge omkring 5000 (og igen.. svarende til 7-8000 i Danmark) Og anlæget (hvis jeg må bruge den term ;) ) er et all-in-one system. Jeg håber der findes noget derude som er nogenlunde til den pris.

Det skal siges jeg er første gangs bruger af både fladskærm og surround sound. Så mine øre/øjne er ikke så trænet. Men jeg vil tilgengæld sige at de tv jeg har set til 3000 som svigermekanikken har købt... det er mere sløret end at kigge gennem pergamentpapir... det må ku gøres bedere med mit budget.

Lyden... her har jeg hørt de her anlæg for 1000.- købt i Harald Nyborg... det må også kunne gøres bedere for 5000.-  (så er i sporet lidt ind på mine mangler på dette område) ;)

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 16:53
Jeg ville købe brugt.  På den måde får du et anstændigt anlæg, og kan så opgradere efterfølgende.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 17:03

Ja den tanke har strefet mig. Spørgsmålet er bare om jeg tør kaste mig ud i det. Hertil mangler jeg indsigt og viden. Men skriv endelig med forslag, så jeg kan søge efter gode tilbud

Redigeret af anstoss3 - 17-Maj-2009 kl. 17:03
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 17:20

I fht surround kan du kigge på denne soundbar, som er til salg herinde. Prisen skal dog handles ned

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60383& PN=1

Så kan du kigge efter en Onkyo 607 i Tyskland (fås for ca 4000,-) alternativt en brugt 605 eller 606, som fås for 2-3000,-

+ 70 positive handler!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 18:36

Har kigget lidt rundt omkring. Jeg vil ikke og kan ikke ændre på mit budget.

Derfor bliver jeg nødtil at precissere det.

Hvordan er dette tv...? Panasonic TX L42S10E ( http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=499112&s earchArea=&Soegeord=)

Og til DVB delen... skal den både have T C og S eller ? Jeg har signal gennem bligforening. (fælles antenne vil jeg mene... Jeg kan bestille Zaptor boks hvis jeg vil have signalet digitalt) derfor spørger jeg til hvilket DVB bogstav jeg skal have. 

Ydermere der er et lille "E" i enden af tv-nummeret... hvad betyder det, i forhold til de andre som har samme navn ?

Så har jeg kigget lidt på anlæg. Dette her fra Samsung ... HT-TXQ 120.. er det noget der kan gå an, eller skal jeg holde nalderne fra det?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu