|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Det er da helt forkert at en 2 årig skal have tv på værelset. Hvis man får børn må man tage kampen og ansvaret. |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Slap dog af!!!
Manden beder ikke om jeres mening angående børneopdragelse men om hvilket TV I mener er bedst til hans behov. Selvfølgelig er det i orden at barnet har TV på værelset... Vi skriver altså 2009!!! Barnet bliver da bestemt ikke mindre begavet af at se TV. Tværtimod. Det lærer mange ting, blandt andet fremmede sprog mv. Man bliver vel heller ikke skildpadde af at se turtles... Jeg har fuld forståelse for at trådstarter gerne vil have et pusterum indimellem, og det har alle der har børn. Så drop lige jeres moralprædiken, tak! Til trådstarter: jeg er enig med mange andre herinde i at du bare skal købe noget billigt når det er til en lille pilfinger. Det har INTET at gøre med ikke at tage ansvar! Selvfølgelig skal børn lege osv. men der sker INTET ved at de også ser TV - INTET! Venligst Strange Redigeret af Strange - 03-Juni-2009 kl. 09:23 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Tv hører ikke hjemme på børneværelset, og da slet ikke til en ¨på 2 år... Bortset fra det, så vil denne model give noget street-credit: http://www.amazon.co.uk/Disney-Cars-14-DVD-Combination/dp/B0 010DU86M |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Har selv et par stykker af slagsen. Må da indrømme at jeg har givet afkald på mange tv-aviser og andre interessante programmer, siden jeg fik børn. Så må man jo se de senere versioner. Tv-kigning er efterhånden blevet noget, der primært foregår når ungerne er blevet lagt i seng. Mht. ungerne, har de ikke tv på værelset og får det heller ikke. Har dog overvejet om man engang skulle sætte en skærm op på kontoret, så der kunne laves et hyggehjørne med tv/spil. Det er jo ikke således at de overhovedet ikke må se tv, (men det bør dog begrænses efter min mening) Synes bare jeg har oplevet for mange børn der har skærmen som babysitter, så forældrene har ro. Hvis man skal trække den lidt hårdt op, kan man vel sige at, det at skændes om fjernbetjeningen, omend irriterende og besværligt, er en del af at være en familie, lære at omgås andre, have nogle hyggestunder om et "fælles" program etc. Istedet for at alle bare sidder alene foran deres egen skærm og ser deres eget program.. |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Meget enig med thor-thor, selv om det er lidt off-topic....
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Det er jo heller ikke det manden han henviser til... Han skriver endda ordret "et pusterum".
Det tolker jeg som om at mor og far engang imellem gerne vil se en gyser imens junior ser Disney sjov.. Det udelukker da ikke at man også har tid til at hygge sammen. |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Lige et aktuelt indspark i "Børn og TV" debatten. http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/born/article722759. ece Når det er sagt/linket, så må det være op til den enkelte selv at sætte rammer og begrænsninger op for deres børn. Aldi har med jævne mellemrum en Medion 19" skærm med DVD til 1500-1600 kr, og sådan en købte jeg til min datter (9 år...) for nylig. Den er såvidt jeg kan bedømme af væsentligt bedre kvalitet end mange af de tilsvarende modeller hos Elgiganten, Bilka og Harald Nyborg, men til nogenlunde samme pris. |
|
![]() |
|
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
![]() |
tror vi snakker om tver her.. og ik børneopdragelse
![]() |
|
![]() |
|
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
Lidt opdragelse skader aldrig, og så kan det jo også være det smitter af på deres børn.. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Læs nu lige tingene ordentligt... Det artiklen siger er at det er skadeligt for børn når de voksne taler SAMTIDIGT med at TV'et er tændt.
Altså har det ikke en hujende fis at gøre med at det er TV'et der er skyld i tingene, men larmen omkring børnene der bevirker at de ikke kan koncentrere sig om at lytte til de voksnes ord når både der kommer lyd fra forældrene OG TV'et. Det vi snakker om i denne tråd er jo at børnene indimellem kan sidde ALENE og se TV og voksne kan sidde ALENE. Det her er jo noget helt andet. |
|
![]() |
|
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
![]() |
man SKAL ikke blande sig i folks børneopdragelse ![]() tror bare i skal stoppe her og hjælpe ham med det tv okay ![]() Redigeret af 3000 - 03-Juni-2009 kl. 10:38 |
|
![]() |
|
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
De 15-16 årige der snakker børneopdragelse herinde skal bare flette fjæset. I 2009 skal børn selvfølgelig kun være i besiddelse af et gammelt hjul og en pind og deres fantasi.
Der er jo ingen der siger barnet skal glo tv 24/7. Endvidere er det ikke jeres sag, og manden spørger til et tv. Selv ville jeg også købe noget billigt i føtex eller lignende. Han er nok ikke så kritisk ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |