recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm til ca. 4-4.500 kr.. Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladskærm til ca. 4-4.500 kr.. Hjælp

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 21:36
1024x720 er ikke hd og skal skaleres, man kan sige at til fjernsyn (YouSee), så vil 720p være ok, da det meste sendes i det format; MEN 720p er 1280x720, ellers skal der skaleres.
Til BluRay er det ikke optimalt med 720p, da det så også skal skaleres.
Hvis man sætter sig langt nok væk, så er det hele lige gyldigt - alt sammen.
Jeg har et B&O tykskærms-tv som jeg gerne vil sælge! ;) ;) ;)

Mvh FNørd - der venter på UHD

Redigeret af FNørd - 10-April-2013 kl. 21:42
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mowa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

1024 horisontalt, 720p skærme er sædvanligvis 1280 punkter. Opløsningen er simpelthen for ringe på den skærm, og sammenholdt med alle de andre ulemper der er ved plasma, og ikke mindst den i dette tilfælde for mange ekstremt irriterende "hønsegittereffekt" der skyldes de sorte kanter omkring hver af de relativt store pixels, mener jeg det er et ualmindeligt dårligt køb.

Min brillemand mener at mit syn er perfekt, når jeg har mine briller på. På 2-2,5 meters afstan ser jeg intet hønsegitter på min 42" i samme opløsning - ej heller med briller på.

Klaus

Dejligt for dig, så er du ikke blandt de "mange" jeg omtaler. Jeg ser det tydeligt, og mit syn er absolut ikke perfekt.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 22:47
Nå, hun har bestilt Panasonicen... Tak for input.

Jeg har selv kun 720p, godt nok en af de bedre Panasonic modeller (fra dengang...), jeg kan absolut ikke se noget gitter heller, og på de 3-4 meters afstand det ses fra, tror jeg næppe nogen kan se det anyways... Hun streamer stort set alt fra Netflix eller ser alm. kabeltv via Stofa...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 09:27

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

man kan sige at til fjernsyn (YouSee), så vil 720p være ok, da det meste sendes i det format;

Nej, det gør det ikke, det er kun enkelte kanaler der sendes i 720p, DR og TV2, nu kan jeg ikkelige huske om det også gælder for SVT og NRK, men ellers er det 1080i som det udsendes med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

man kan sige at til fjernsyn (YouSee), så vil 720p være ok, da det meste sendes i det format;

Nej, det gør det ikke, det er kun enkelte kanaler der sendes i 720p, DR og TV2, nu kan jeg ikkelige huske om det også gælder for SVT og NRK, men ellers er det 1080i som det udsendes med.

Hvis du har en liste over hvilke der udsendes i hvilket format, så er jeg meget interesseret, boksen skal jo stå til at sende det ud i det for der passer for de fleste kanaler. - gab at samsung boksen ikke kan sende native ind i scaleren
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:41

Det er så 1080i, da det er 95% eller mere af kanalerne som sendes med den opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
casper.skovgaar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casper.skovgaar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 13:16
Pana'en er et rigtigt godt køb til prisen. Jeg tvivler meget på at man kan finde et LED i samme prisklasse, som har et bedre billed. Bare fordi det er i full hd, bliver billedet ikke nødvendigvis bedre.

42" og 3 meter til skærmen så vil du ikke kunne se noget gitter, og formegentlig heller ikke se forskel på hd og full hd. Men kommer du helt tæt på, så vil du helt sikkert kunne se det omtalte gitter :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu