Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 17:10 |
KlausDM skrev:
I følge mine informationer er fejlraten på Prosonic tv lavere end på Samsung tv.....
Klaus
|
Hvilket også siger en hel del
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19868
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 18:02 |
Kampus skrev:
Ja og?  |
Jeg har aldrig set dig skrive: Det er en Samsung!  Klaus
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 19:33 |
Det er en Samsung!
Det har du nu 
Faktisk skulle min allerførste fladskærm ha' været en Samsung, men jeg læste med på modellen på AVSForum.uk, og konstaterede at det var noget HØ! 
Redigeret af Kampus - 03-Oktober-2011 kl. 19:35
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:08 |
clint eastwood skrev:
Hej
Jeg leder efter en fladskærm i størrelsen 22"-32" i prisklassen 1000-2000 kr.?
Fjernsynet må gerne have et ok billede, være "fremtidssikret" og en levetid der er lidt længere end at de 2 års reklamationsret lige bliver overskredet og at det så går i stykker.
Der er tonsvis af supermarkeder, og elektronikforretninger der reklamerer med tilbud om fladskærme til 1500 og 2000, men jeg har lidt svært ved at finde rundt i denne jungle.
Hvad er værd at kigge på?
Er det muligt at finde en ok fladskærm i denne prisklasse?
Tak for hjælpen! | Smid 500,- oveni dit budget, og køb et 32" Sony på tilbud! Der får du fornuftigt billede, og en levetid væsentlig længere end de to år. M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:12 |
KlausDM skrev:
Kampus skrev:
Det er en Prosonic! |
Ja og?
Prosonic er et handelsmærke for Dansk Supermarked, altså er det tv fra diverse producenter der får Prosonic navnet på.
Det kan være gode tv og det kan være knapt så gode tv, sådan er markedet for tv i den prisklasse, uanset, hvilket navn der står på dem!
Klaus
| Mig bekendt produceres Prosonics skærme på samme tyrkiske fabrik, hvor også "Denver" produceres. For nogle år siden havde Forbrugerrådet spurgt TV-ejere, hvor fejlramt deres TV var - og om de ville købe samme mærke igen. Prosonics var absolut mest fejlbehæftede (i procent), ligesom kun 25% ville købe det igen.... M.v.h.
|
 |
pianomartin
Super bruger
Oprettet: 13-August-2005
Point: 390
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 08:38 |
jeg nægter at tro på at prosonic eller denver statistisk set har større chance for at gå i stykker end samsung, lg, sony, og (jeg vover pelsen) b&o. (at man så synes at prosonic er grimt, dårligt og billigt, hvorimod et andet mærke er godt, pænt og stilrent er en helt anden historie) Men der vil altid være nogen, der købte et prosonic, der gik i stykker efter en måned, og så købte et panasonic, der holdt i 15 år, men der vil også altid være nogen, der har købt en prosonic, der holdt i 15 år. Så faren er altid at man genereliserer ud fra en enkeltstående oplevelse, som man selv har haft eller hørt om en, der havde. Elektronik kan gå i stykker, men det sker sjældent hvis man behandler det ordentligt. Og det gælder for alle brands.
Redigeret af pianomartin - 04-Oktober-2011 kl. 08:40
|
 |
kbaggen
Super bruger
Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 09:12 |
Har lige købt Phillips 32PFL5406H, som er et LED, 1368xx768 (720p) og altså ikke Full HD. Det har DVB-C og DVB-T, men ikke DVB-T2 og vil altå ikke kunne tage BOXERs HD kanaler på DVB-T2 signalet til forået næste år!
Så om det er fremtidsikret, så er det ikke helt, da man nok skal have full HD samt DVB-T2 fåt at sige dette! Men til 2500 kr, så er det efter min megning et rigtigt godt TV og viser TV ganske godt, samt bruges til DVD og xbox360.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 10:36 |
pianomartin skrev:
jeg nægter at tro på at prosonic eller denver statistisk set har større chance for at gå i stykker end samsung, lg, sony, og (jeg vover pelsen) b&o. |
Det kan godt være at du ikke "tror" det, men fakta siger noget andet! Sony og Bang & Olufsen har, uden konkurrence, markedets laveste fejlrate på fladskærms-tv. De ligger begge pænt under 1%. Samsung derimod ligger skammeligt højt (i forhold til deres popularitet og ry). De ligger omkring de 5-6%, kun overgået af Philips, når vi taler "mærkevare".
pianomartin skrev:
Men der vil altid være nogen, der købte et prosonic, der gik i stykker efter en måned, og så købte et panasonic, der holdt i 15 år, men der vil også altid være nogen, der har købt en prosonic, der holdt i 15 år. Så faren er altid at man genereliserer ud fra en enkeltstående oplevelse, som man selv har haft eller hørt om en, der havde. |
. ja, sådan er der mange som udtaler sig - eller ud fra hvad de "tror"! Når jeg udtaler mig, er det ud fra små 25 års brancheerfaring. Disse tal er da heller ikke statiske. Philips har tidligere været langt mindre fejlbehæftede, ligesom Samsung var næsten dobbelt så slemme, hvis man går 3-5 år tilbage.
pianomartin skrev:
Elektronik kan gå i stykker, men det sker sjældent hvis man behandler det ordentligt. Og det gælder for alle brands.
|
Undskyld, men det er en lidt naiv holdning at have! Det handler i høj grad om test, valg af komponenter, test, dimensionering, test, krav til leverandører/producenter og test... så længe pris er et konkurrenceparameter, vil der blive skåret hjørner, som vil mere ringere komponenter/produkter. Det medfører igen højere fejlrate og kortere levetid på produkterne. M.v.h.
|
 |
pianomartin
Super bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 11:47 |
Det er forholdsvis nemt at spille "25-års-erfaring-i-branchen-kortet", svært at kontrollere, og svært at "svare igen på", når man ikke selv er i branchen. Tror nu ikke, at du lyver, hvorfor skulle du også det? Men jeg synes tråden handler lidt om "Hvis du køber et prosonic skal du være heldig at det holder i to år, og hvis du køber en "mærke-vare" holder det meget længere. Og det protesterer jeg imod. Hvis man fravælger prosonics p.g.a. billedkvalitet, betjening/funktionalitet eller design eller "symbol-værdi" er det helt fair. Men hvis man vælger at købe et dyrere fjernsyn fordi det statistisk set vil holde længere end prosonic så har man brugt pengene rigtig dårligt! Hvis man betaler 500 kr ekstra for et tv fordi der så kun er 3% chance for, at det går i stykker, fremfor et prosonic, hvor der er 7% chance for kaput - så har man godt nok tegnet sig en dyr forsikring! (%-tallene er tilfældigt valgt, jeg har jo ingen branche-erfaring !!).
|
 |
pianomartin
Super bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 11:51 |
Henrik B. skrev:
Smid 500,- oveni dit budget, og køb et 32" Sony på tilbud! Der får du fornuftigt billede, og en levetid væsentlig længere end de to år.
M.v.h. |
Det er fx sådan en udtalelse jeg protesterer imod! Men hvis du skriver : "Smid 500,- oveni og køb en sony. Der får du en levetid, der med 5% sandsynlighed (eller hvad nu tallet er) holder længere end et prosonic" - så kan jeg godt leve med det!
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 06-November-2011 kl. 23:53 |
bilka har et 26" sony bravia i piano sort til 2000
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 07-November-2011 kl. 00:29 |
Ja Henrik B. kan altså se ind i fremtiden, og konkludere, at Prosonic holder max 2 år. Man kan basere det ud fra en statistik, og definere en sandsynlighed, men ikke konkludere som du gør. Der er mange andre gode grunde til at vælge Sony, men et Sony-Tv til 2500 Kr, er langt fra at være andet end et billigt sammensat tv, med billige komponenter, men dog stadigvæk bedre end Prosonic.
|
 |