recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm
    Sendt: 09-November-2005 kl. 09:02

Hej

Min mor vil have et nyt TV da hendes gamle er futtet af. (højspændingsdelen er død, har tjekket). Men hun vil have en fladskærm og det kan man jo umiddelbart godt forstå. Det der så er et men, er, at hun vil købe et 32 LCD mærke et eller andet, til ca.7-8000.- kr.. Jeg mener jo så ikke hun kan få et der er godt nok til den pris. Det skal så også siges at der er ringe antenneforhold og hun nok ikke vil betale for at få kabel TV, men "nøjes" med det gamle eksisterende fællesantenneanlæg. Kan man få noget i den prisklasse der er godt nok ? Har hørt at de billige også har ringe tuneredele i og ikke egner sig til et dårligt signal. Jeg har indtil videre selv fravalgt at købe LCD/Plasma indtil de er gode nok. Syntes ikke de er gode nok sammenlignet med et CRT. Billedet virker på mig, kunstigt. Men det er nok kun de billigere udgaver der er problemet. Men Kan I hjælpe mig lidt. Hun vil gerne have et nyt, men det haster ikke.. Hun må bare nøjes med at ligge i sengen og se TV  og ikke sidde i stuen....

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2005 kl. 13:49

Det kommer vel lidt an på, hvad hun føler for. Du kan godt få nogle LCD skærme til lige over 8000, som kan det et Tv skal kunne; vise et billede.

Personligt ville jeg ikke bryde mig om sådan et og jeg undgår dem da også så vidt muligt, men det behøver ikke nødvendigvis at være et noname til den pris. Acer har f.eks. et billigt bud, som hedder AT3201w og det er nu ikke verdens dårligste model: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=157117

Acer er jo også kendt for at levere forholdvis god kvalitet til billige penge.

ViewSonic har også nogle billige bud, men de er dog baseret på et ret gammelt og udgående panel: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=160998

Men ellers synes jeg da du skal tage ud med din mor og kigge lidt. Folk har jo meget forskellige behov og jeg er ret sikker på, at din mor ikke stiller lige så store krav til Tv', som du gør =)

Dengang jeg selv arbejdede i en elektronikforhandler havde vi mange kunder, som kom ind og købte det absolut billigste 42 tommer Medion Tv vi havde hængende. Det var så også det absolut ringeste og jeg ville aldrig selv overveje at tage det hjem i mit eget hjem. De vendte dog aldrig tilbage for at benytte returretten og det betyder vel, at de var tilfredse nok til at beholde det.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2005 kl. 15:03

Der er vel intet LCD der kan hamle op med et godt CRT tv eller ?

Syntes nemlig selv at de LCD skærme jeg har set virker underlig i billedet.  Kunstigt, æhmm og film ser mærkelige ud, ligesom for "naturlige"... Ja, jeg må nok ud og kigge lidt...

Hvad med de NAD skærme de har i hifiklubben... De ser utrolig flotte ud i deres blad, men er de gode og lever op til forventningerne?.

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2005 kl. 15:48

Hvad snakker vi om nu? NAD skærmene er jo langt dyrere end det budget du har opstillet.

Der findes bedre skærmene på markedet, vil jeg nu mene, men er det med henblik på et til dig selv?

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 08:04
Ups,, sorry... Ja et til min mor og et til mig selv...
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 09:36

Jeg mener hun skal ofre de maks. 1.000,- på at få det gamle rep. (alt efter hvor gammelt det er m.m.) og så vente et par år. Hvis man har ringe TV signal bliver det mange gange endnu tydligere på en LCD m.m. end CRT.

Som mange test har konkluderet får man hvad man betaler for. Panelerne er mange gang ens, men det er styringen of dem samt TV tuneren der er afgørende for hvordan billedet vises. Og en kvalitetstuner koster nu engang MANGE penge i denne her sammenhæng.

Teknikken er efter min mening ikke moden endnu - men mindre du har 15-30K

Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 14:33
Lige mine ord.. Næsten... Sagt hun skal købe et alm tv... De findes i udemærket kvaliteter til under kr.3000.- i 28" eller der omkring. Og når hun syntes og tiden er rigtig kan hun jo så købe et LCD...
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 23:08
Det er måske også en fornuftig prioritering. Men spørgsmålet er jo så bare om du kan få hende overtalt
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu