recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fladskærmstest i tænk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfladskærmstest i tænk

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

 
Selvfølgelig også deres top serie, og det koster en del mere end PX80, men det er super lækkert for dem som bare vil have det bedste i design, byggekvalitet og billedkvalitet (min. på højde med Pioneers topmodeller).
 


Billedkvaliteten er MED GARANTI ikke på højde med Pioneers topmodeller. Jeg tør også uden at tøve garantere, at det ikke kan hamle op med et kalibreret PX80. Også selvom Loewe tv'et bliver kalibreret efter bedste evne.
Nej men det er garanteret absolut bedste billede kvalitet der findes i netop 32" segmentet. Desuden er det klasser bedre end panasonic på samtlige øvrige punkter, bortset fra prisen.
Så der kan vel ikke være nogen tvivl om at dette Loewe er er noget at det mest ultimative man kan få i dette segment.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

 
Selvfølgelig også deres top serie, og det koster en del mere end PX80, men det er super lækkert for dem som bare vil have det bedste i design, byggekvalitet og billedkvalitet (min. på højde med Pioneers topmodeller).
 


Billedkvaliteten er MED GARANTI ikke på højde med Pioneers topmodeller. Jeg tør også uden at tøve garantere, at det ikke kan hamle op med et kalibreret PX80. Også selvom Loewe tv'et bliver kalibreret efter bedste evne.
Til top
StockBroker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 02:23
Det skal lige noteres, at jeg godt kan forstå deres valg af "første" plads, idet Loewe's nye line-up er Sweet..
 
En kammerat har lige købt Loewe Individual 32 Selection HD+ DR+, og det er det bedst billede jeg nogen sinde har set på et digitalt signal.
 
Selvfølgelig også deres top serie, og det koster en del mere end PX80, men det er super lækkert for dem som bare vil have det bedste i design, byggekvalitet og billedkvalitet (min. på højde med Pioneers topmodeller).
 
Ja, ved godt I alle elsker Pioneer og Panasonic.
(Overvejer selv PZ80, men det er pga. specs kontra pris)
Venlig Hilsen
JR
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 02:06
Oprindeligt skrevet af KurtN KurtN skrev:

42PX80 får en middel fordi det er en entry level model. Såden er det. Havde man forventet at den ville få en top - til 7.999 ?

42PZ800 er en top - 42PX80 er en middel.

Pris og billedkvalitet hænger tilsyneladende ikke specielt godt sammen i dette tilfælde. Udover PZ'erne med marginalt bedre billedkvalitet (eller måske dårligere, grundet udvidet farvespektrum, eller hvordan det lige var...) er der kun Pioneer som har bedre billedkvalitet. Så hvorfor skulle TH-42PX80 ikke få topkarakter? Det kræver selvfølgelig at man vægter billedkvalitet højt, men det er vi tydeligvis en del der gør her, eftersom ingen smarte features kan opveje et billede der ikke er til at tåle.

Til top
StockBroker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 02:06
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

...at billedkvalitet kun vægter 40 procent er jeg fuldstændig enig i er alt for lavt. Det er det samme som lyd og brugervenlighed tilsammen.
 
For mig vægter billedkvaliteten også en hel del mere end 40 %. Nok nærmere 80 % af den samlede bedømmelse.
 
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Jeg er da meget mere interesseret i et godt billede end om jeg skal bruge fem eller femten minutter på at installere kanaler.
 
Nu har vi jo alle sammen vores præferencer for, hvad vi vægter mest, men TÆNK henvender sig nok heller ikke til teknik-nørder som flere af os her inde! Kunne godt nævne flere som vægter i samme dur som de gør i testen.

       
Venlig Hilsen
JR
Til top
StockBroker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af KurtN KurtN skrev:

42PX80 får en middel fordi det er en entry level model. Såden er det. Havde man forventet at den ville få en top - til 7.999 ?

42PZ800 er en top - 42PX80 er en middel.

Vil nu også mene PX80 sammen med lillebror PX8 er entry modeller. Men det er super god kvalitet til pengene, da det nok ikke vil være muligt at opdrive et bedre 42" TV til 8K.


Redigeret af StockBroker - 09-Juli-2008 kl. 01:58
Venlig Hilsen
JR
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af KurtN KurtN skrev:

42PX80 får en middel fordi det er en entry level model. Såden er det. Havde man forventet at den ville få en top - til 7.999 ?

42PZ800 er en top - 42PX80 er en middel.

Det er vel px8 der er entry level, hvad det så end betyder. Og jeg mener stadig at når skalaen hedder: "Meget god" "God" "middel" "under middel" og "dårlig" at PX80 godt kunne få en "God" uanset at panasonic har lavet en skærm der er endnu bedre. 60 procent er også en relativt lav karakter i Tænk - det er vel trods alt kun en god håndfuld af panasonics egne skærme og pioneers plasma der er bedre end PX80.

I øvrigt mener jeg da at folk her også rater f.eks. ekstra funktioner rimeligt højt - antallet af HDMI indgange bliver da af og til nævnt. Men at billedkvalitet kun vægter 40 procent er jeg fuldstændig enig i er lat for lavt. Det er det samme som lyd og brugervenlighed tilsammen. Jeg er da meget mere interesseret i et godt billede end om jeg skal bruge fem eller femten minutter på at installere kanaler.

Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

Prisen på hjemmesiden er mere rimelig... fundet til 7.499  

FANTASTISK at den i "samlet bedømmelse" ikke får andet en karakteren "middel".

42PX80 får en middel fordi det er en entry level model. Såden er det. Havde man forventet at den ville få en top - til 7.999 ?

42PZ800 er en top - 42PX80 er en middel.

 

Panasonic 50PX600 plasma TV, 2006
Vantage HD-7100TS 2008 m. Canaldigital
Marantz 2252B Receiver, 1978
4 x JBL 4311 Studio Monitors, 1978
SME 2000 Plinth, SME 3012 II Tonearm, Stanton EEE, 1978
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

den der Sony T3000 fætter har min fætter. Det er nok det arveste lort nogensinde. I mørke scener kan man ligeså godt gå ud og sætte en kop kaffe over. Man kan INTET se.

Funny Comment

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:45

den der Sony T3000 fætter har min fætter. Det er nok det arveste lort nogensinde. I mørke scener kan man ligeså godt gå ud og sætte en kop kaffe over. Man kan INTET se.

at px80 "kun er et middelmådigt" tv kan jeg kun le lidt af. Mangler stadig at se et hvilket som helst LCD måle sig med det.



Redigeret af doit - 08-Juli-2008 kl. 22:46
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Billedekvaliteten vægter dog kun 40 % af den samlede vurdering og omfatter ikke vurdering af, hvor godt tv'et understøtter de gældende standarder.



Så'n er vi så forskellige, hos mig vægter billedkvaliteten fx. 99%.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:56
Samsungen der var med i Testen er old gammel og kan ikke sammenlignes med de nye modeller.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu