recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flarups HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlarups HTPC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu er det ikke fordi mit forslag var en P4. Jeg bruger selv en P4 3.2 Ghz som snildt kan trække HD, (bruger omkring 60% cpu) med et ældre GF7300 kort i. Men den bliver meget varm.

Mit forslag var derimod at han måske burde nøjes med en core 2 duo 6320 cpu, som er nogle få hundrede kroner billigere. 1.8Ghz core 2 duo er rigeligt til HD, specielt med et Nividia GForce 8600GT i maskinen.

Ja ok det er så også fair nok, men jeg vil jo argumentere for at den meget hurtig kan gå hen og blive for sløv, 2,4 f.eks. koster ikke ret meget mere og har altså 30%+ ydelse på clockeffekten bare, plus den leveres med 4mb cache istedet for kun 2mb på 1.8. Men ja jeg er enig i dagens danmark er 1.8 nok.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ja, Matzon, det er også rigtigt, men hvis man bygger HTPC i dag, er det klog taktik at se lidt fremad, det koster det samme. Hvornår tror du fx Blu-ray kommer til PC? Ja, ikke? 
inden de kommer ned i et ordenligt prisleje - tja...
Til top
Sarchasmo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 00:36

Bundkort: Hvad med P5K Deluxe Wifi-AP?

RAM: Hvad med lidt hurtigere RAM? F.eks. Crucial Ballistix PC2-8000 (1000 MHz)

Strømforsyning: Er Seasonic ikke noget af det bedste man kan få?

DVD: Har set et par steder der anbefaler Asus 1814BLT (her) eller at bruge Nero Drivespeed.

Tuner: Jeg har læst så mange modstridende historier om PVR500. Mange er vildt glade for det, en del har haft problemer med det og af dem har nogle fået problemerne løst og andre har ikke. Jeg tror det er et glimrende kort. Det kan være, at jeg skal købe Kandersens kort, for jeg regner faktisk med at købe sådan et i den nærmeste fremtid.

Dital tuner: Jeg synes det er for tidligt at spilde tid og penge på, så længe der kun er 4 kanaler. Og jaja man kan købe Selector og kortlæser osv, men alligevel.

Jeg synes det ser meget fornuftigt ud, så held og lykke med det. Glæder mig til at se den endelige liste, da den vist kommer til at ligne det jeg er tæt på at købe

MVH

/S.

Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 09:36

Hej jeg bringer denne ældre tråd op igen da jeg faktisk aldrig fik købt noen HTPC dengang, da jeg desværre fik brug pengene et andet sted

Og da jeg er ret sikker på at der er kommet noget bedre eller ihvertfald noget smartere end mit daværende setup, så ønsker jeg igen jeres ekspertise :)

Jeg vil forsøge at gøre det så nemt som muligt for jer at hjælpe mig ved at skrive de minimumskrav jeg har til min HTPC

Krav til min HTPC:

- Afspilning af MP3 musik fra HTPC over mit hjemmebiosetup

- Afspilning af Bluray

- Visning af Diasshow af mine digitale billeder

- Se TV i den bedstmulige kvalitet (har TDC KabelTV med en Sagem60)

- Optage TV (skal kunne erstatte min nuværende Harddiskoptager)

- Brænde CD & DVD

- kabinetet skal helst ikke fylde være større end 440 x 384 x 160 mm Dette er ikke et absoulut krav, men mere et ønske :)

- Jeg vil gerne kunne overføre data til og fra min Stationære trådløst, hvis dette er muligt

Min HTPC skal køre sammen med følgende udstyr:

TV: LG 42PM1MA som har følgende tilsutninger: 1 x HDMI / 1 x Komponent Video / 1 x Komposit Video / 4 x RCA / 2 x RGB / 3 x S-Video / 2 x SCART / 2 x VGA

Reciver: Marantz SR5001 som har følgende tilslutninger

VIDEO:

Composite In/Out 4/2

S-video In/Out 4/2

Component In/Out 3/2

gold plated In/Out

DVi-D In/Out 2/1 (HDMI1.1)

Multiroom Video Out

AUDIO:

Analogue In/Out 7/3

Digital Optical In/Out 3/1

Digital Coaxial In/Out 2/1

Gold plated In/Out

Preamp Out 7.1

Main Amp in

Multichannel Input 7.1

Jeg håber i kan hjælpe mig med at lave en indkøbsseddel til min nye HTPC

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 10:53
Hej igen Flarup

vil bare lige opdatere dig på cpu siden, der kommer nye core2duo cpu'ere i denne måned (nok først i butikkerne i februar), som både er hurtigere, billgere og bruger væsentlig mindre strøm i idle mode.

eneste pris jeg lige har hørt er den nye T8400 som er en 3,0ghz dual kerne cpu, som skulle prissættes omkring 1300,-!!! yderst fair pris hvis du spørger mig.

ram priserne er pt totalt i bund. 2x1gb ddr2.800 ram kan fås til omkring 6-700 kroner.

Redigeret af Bygone - 09-Januar-2008 kl. 10:54
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu