|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() Sendt: 04-Juni-2007 kl. 12:17 |
||
Flash: Min hjemmebiograf
![]() ![]() Jeg kan åbentbart bare ikke tage et godt natbillede uden blitz ![]() Kort forklaring Jeg løb tør for kabelbakker, så jeg er ikke blevet helt færdig med at trække kabler. Glashylden under tv'et er sænket, så der er plads til en Cerwin Vega VE-5C, samt glashylden over tv'et mangler, da jeg endnu ikke har fået fingre i en Toshiba HD-E1 og hylden skal flugte med Hifi reolens øverste hylde. Så det er ikke helt færdigt endnu, men jeg flasher det alligevel. Opdaterer nok billedet når det er færdigt. Video TVPanasonic TH-37PX70 Vægophæng: HAMA omni mount uden tilt. DVD Afspiller: Denon DVD-2500 ![]() ![]() Optager: Philips DVDR-3450H Andet udstyr Digital kabeltv reciever: Sagem Casema SD Selector (DAB og DVB-C) Audio Forstærker Denon AVR-2105 ![]() ![]()
Front: Cerwin Vega DC12 ![]() ![]() Center: Gale 3050C (Link til afløser, Skiftes til Cerwin Vega VE-5C) Bag: Gale 3010S (Link til afløser) Subwoofer: 2*Gale 3080 (Link til afløser, Skiftes til Cerwin Vega CLS12SX) Kabling Højttaler Front: Twisted 2*3 lederHøjttaler Center: Tara Labs Prism Klara Højttaler Bag: Phoenix Gold Subwooferkabel: Profigold Optisk digitalkabel: Profigold Coaxialt digitalkabel: Ixos105 med WBT-0144 Analog audiokabler: Audioquest Turquoise 2 Scartkabler: HAMA Gold Diverse udstyr Hifi reol med 4 glashylderSkabe til DVD/CD: IKEA Bertby, vægvitrineskab 2 stk. Glashylder: IKEA Ljusdal til Centerhøjttaler Ambilight: IKEA Dioder, flerfarvet. 2 lister foroven, 1 på hver side. Ønskeliste At få skiftet højttalerne ud med KEF's Q serie inkl. KEF iQ 9Forvandlingen Så kom den endelig så jeg kunne komme igang med at få lavet min opsætning som jeg ville have den. ![]() Nu havde jeg også kun levet i ca. 1½ år med en alternativ opsætning som nærmest var kastet ind i min stue ![]() ![]() Så det skulle rives ned før og jeg tog den lidt af gangen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Puha det var en lang weekend når man skal arbejde 20 timer samtidig og så er jeg stadig ikke færdig ![]() Redigeret af Kim Jespersen - 12-Juni-2007 kl. 00:20 |
|||
![]() |
|||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
||
ser sku fedt ud.. Kan også godt lide det der hamemade ambilight.. det var fra ikea ik? kan du ikke smide et link til dem.. Men de 2 subs der.. er det ikke lidt for voltsomt? |
|||
![]() |
|||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
||
Hej! Disse subs.....kan de overhovedet bidrage med noget?jeg mener:CW.`erne....spiller de ikke omtrent lige så dybt,som subberne gør? lrev |
|||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|||
![]() |
|||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
||
stakkels dine naboer (hvis du altså bor i lejlighed) Det ser ud til at kunne sparke røv- meeen er det ikke en "bette" forstærker ??
|
|||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|||
![]() |
|||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
||
Hej! Næææh-Vega èr kan man drive med en "clock-radio" (super lav drift-effekt) lrev |
|||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Takker ![]() Det er flerfarvet IKEA Dioder jeg har brugt som ambilight. Jo 2 subs (10 tommer) og 2 Vegaer (12 tommer) er voldsomt, jeg har prøvet at opveje for det ved at skrue ned på delefilteret, så de "kun" går til 80 hz. Men der er flere ting i det. Digital filmlyd har den ekstra effektkanal og den måtte jeg undværre hvis jeg kun havde Vegaerne, samtidig drives Vegaerne af hver 90w til hele frekvensområdet og selvom bassen kræver det meste af den samlede effekt, så går en del effekt til at drive mellemtone og diskant og der skaffer subberne altså lidt ekstra af den dejlige dybe bas. Så forstærkeren kører LFE + Main for at få hele mit system ned i 25 hz (også ved almindelig brug), hvor jeg mener at Vegaerne går ned til omkring de 28-30 hz. Men det er at skyde duer med kanoner, for ved -20 på forstærkeren så lyder Pussycat Dolls - Don't cha rigtigt godt ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som jeg skrev i svaret ovenover, så er det lidt voldsomt, men de kan bidrage med noget, særligt omkring filmlyd hvor de tager sig af effektkanalen, men Vegaerne når heller ikke så dybt, så Gale subberne sender mit system ned i 25 hz. Men uanset hvad, så lyder det faktisk helt fantastisk godt ved musik, hvor jeg går helt amok i musikvideoer efter Panaen er flyttet ind. "Helt fantastisk godt" skal ses i lyset af at jeg ikke bruger mere effekt end jeg gør, front + subs giver samlet 380w i hele frekvensområdet og det er faktisk lidt, til at få så meget lyd og bas ud af det og særligt så dyb bas, som jeg tit har haft problemer med at få skabt uden en kraftigere forstærker. Jeg havde en NAD2800 (mener jeg den hed) på et tidspunkt, hvilket er et effekttrin på 2*200w, den var sat til Vegaerne og den kunne levere varen, men dét var voldsomt, meget voldsomt, så hellere det her når jeg bor i lejlighed. Når det er sagt, så er Gale er ikke det bedste at sætte sammen med Vega, hvor Vegaerne har en helt anden kontrol over basserne, så virker Gale lidt blafre-agtigt, hvor, hvis jeg skal forklare det på en anden måde, så giver Vegaerne dig tæsk med bassen og Gale giver rystelserne. Så næste plan er at få dem alle på spikes, så de rystelser ikke kommer ned til min underbo ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hehe, jeg bor i lejlighed, men den er godt lydisoleret, men det er ikke nok til at tage det hele hvis jeg skruer op og forstærkeren er ikk for "bette", sålænge jeg ikke tør komme over -20 på forstærkeren. ![]() Som Irev skriver, så kan Vegaer drives af en clockradio ![]() ![]() Det er altid med hensyn til bassen at forstærkeren kommer til kort, så aktive subs er en genial opfindelse ![]() Og jeg kan garantere dig at jeg kan sparke røv ....... og mig selv ud af lejligheden ![]() Jeg kunne gøre som en kammerat, købe en Denon AVC-et-eller-andet med 140w til hver kanal, Dali Euphonia MS4 og så en B&W ASW855 med 1000w digital forstærker, men så boede jeg helt sikkert ikke har længe. ![]() |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
||
Får du overhovedet nogen sorround fornemmelse, synes at center + fronterne står meget tæt på hinanden ?
|
|||
![]() |
|||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
||
Jeg synes det er fedt set-up du har - misundelig fordi min kone nægter at jeg laver noget lignende dit Min søster har iøvrigt denon 2805 med B&W604 og B&W ASW700 sub - skal lige love for det sparker røv ( de bor så i hus = ingen klagende naboer ) Håber jeg en dag får lov til et surround-projekt |
|||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det gør, en meget god en faktisk. Der følger en kalibreringsmikrofon med til forstærkeren og anlægget af kalibreret ud fra den position jeg har i sofaen, men ikke nok med det, hvis jeg deaktiverer min center og sætter mig ud for en af Vegaerne, så rykker lyden med (væk fra skærmen). Men det er rigtigt, det ser meget kompakt ud og er det også, jeg har ca. 1,5 meter fra diskant til diskant på Vegaerne. Jeg sidder samtidig kun lidt over 3 meter fra skærmen, så det hjælper også. Men jeg vil sige at billederne ikke yder den retfærdighed som det fortjener, alt er "lidt bedre" i virkeligheden. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Takker ![]() Det er sq da et fedt anlæg du har (jeg kunne godt bruge din sub ![]() ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |