recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flash: Min hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlash: Min hjemmebiograf

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

stakkels dine naboer (hvis du altså bor i lejlighed)

Det ser ud til at kunne sparke røv- meeen er det ikke en "bette" forstærker ??

Hehe, jeg bor i lejlighed, men den er godt lydisoleret, men det er ikke nok til at tage det hele hvis jeg skruer op og forstærkeren er ikk for "bette", sålænge jeg ikke tør komme over -20 på forstærkeren.
Som Irev skriver, så kan Vegaer drives af en clockradio men forstærkeren er også nok til at drive eksempelvis KEF iQ serien, som jeg er lun på, sålænge min dybe bas bare drives af aktive subs
Det er altid med hensyn til bassen at forstærkeren kommer til kort, så aktive subs er en genial opfindelse

Og jeg kan garantere dig at jeg kan sparke røv ....... og mig selv ud af lejligheden Men nu har jeg fundet en måde at lave rigtig dyb bas, på en lettere "moderat" måde.

Jeg kunne gøre som en kammerat, købe en Denon AVC-et-eller-andet med 140w til hver kanal, Dali Euphonia MS4 og så en B&W ASW855 med 1000w digital forstærker, men så boede jeg helt sikkert ikke har længe.

Jeg synes det er fedt set-up du har - misundelig fordi min kone nægter at jeg laver noget lignende dit 

Min søster har iøvrigt denon 2805 med B&W604 og B&W ASW700 sub - skal lige love for det sparker røv ( de bor så i hus = ingen klagende naboer )

Håber jeg en dag får lov til et surround-projekt  he he

Takker
Det er sq da et fedt anlæg du har (jeg kunne godt bruge din sub ), men har du ingen baghøjttalere? Sådan et sæt DS3'ere ville da lige være et oplagt valg til dig og de er faktisk ikke så grimme på væggen, så konen må være til at arbejde med

Rettelse -- det er IKKE mig som har det nævnte surround anlæg , men min kære søster.

Som baghøjttalere har de nogle dali - aner ikke hvad det er for en model. Men jeg ved at min svoger har snakket om de skal skiftes ud til B&W - et komplet sæt  

Desværre har de så valgt et 32" Sony V2000 lcd - det matcher altså ikke det ellers perfekte setup. tsk tsk

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 13:34

Rettelse -- det er IKKE mig som har det nævnte surround anlæg , men min kære søster.

Som baghøjttalere har de nogle dali - aner ikke hvad det er for en model. Men jeg ved at min svoger har snakket om de skal skiftes ud til B&W - et komplet sæt  

Desværre har de så valgt et 32" Sony V2000 lcd - det matcher altså ikke det ellers perfekte setup. tsk tsk

Hov!! Nu har jeg vist lidt travlt nok med at læse og få svaret
Nu ved jeg ikk hvor stor en lejlighed du og din kæreste har, men KEF's iQ serie syntes jeg ser virkeligt godt ud og så lyder det bare p**se godt.
De fleste kvinder kan relatere til noget som er flot, så der kunne du jo sætte et rigtigt godt sæt højttalere sammen og så en Denon AVR-2307, så er man godt kørende eller også kunne du "arve" din søsters anlæg, hvis de skifter

Det skal også siges at de 2 Gale subs kommer fra et system, hvor jeg havde 2 små Gale fronthøjttalere, men det var åbentbart ikke nok for mig

I frygt for at genere LCD folket, så passer jeg lige på med at kritisere det tv valg, men eftersom jeg har en Pana Plasma, såå....

Redigeret af Kim Jespersen - 06-Juni-2007 kl. 13:36
Til top
bfisker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 16:53

Lækkert setup med masser af den gode dybe bas.

Jeg har selv Cerwin Vega DC12 og elsker deres bas.
Min forstærker, en gammel Denon PMA 1560 trænger meget til en udskiftning. (150W 8ohm) - Noget så gammeldags som en stereo forstærker uden fjernbetjening.

Vil meget gerne beholde mine DC12'ere men har lidt svært ved at finde en ny surroundreciever der kan trække dem, og samtidig ikke ruinere mig.

Har du et bud på om JVC RX-D701 (130W pr. kanal i 6 ohm) kan trække DC12'erne fornuftigt?

Så må center og baghøjtalere komme senere.. Evt en aktiv sub.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 16:58

Hej!

ALT kan trække Cerwin vega

De plejer at have en drift-effekt under en halv watt...eller noget i den stil.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af bfisker bfisker skrev:

Lækkert setup med masser af den gode dybe bas.

Jeg har selv Cerwin Vega DC12 og elsker deres bas.
Min forstærker, en gammel Denon PMA 1560 trænger meget til en udskiftning. (150W 8ohm) - Noget så gammeldags som en stereo forstærker uden fjernbetjening.

Vil meget gerne beholde mine DC12'ere men har lidt svært ved at finde en ny surroundreciever der kan trække dem, og samtidig ikke ruinere mig.

Har du et bud på om JVC RX-D701 (130W pr. kanal i 6 ohm) kan trække DC12'erne fornuftigt?

Så må center og baghøjtalere komme senere.. Evt en aktiv sub.

Så Irev skriver (igen ) så skal der ingenting til at drive de vegaer. Jeg kender ikke den pågældende forstærker, men der er også noget der hedder dynamiske watt og det er dem Vega har godt af, men umiddelbart ser 130 w rigtigt fint ud, så er spørgsmålet bare hvad deres dynamiske effekt er.
Hvis dynamikken mangler kan du sætte en (eller 2) CLS-15SX på, så kommer du helt sikkert til høre klagerne når de lander i din postkasse....... uanset om din nærmeste nabo bor 2 km. væk og et opkald fra Geologisk institut der har målt et jordskælv i nærheden af din ejendom er nok heller ikke så utænkeligt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu