recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flaskehals v. 12 år gammel CD+Radio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlaskehals v. 12 år gammel CD+Radio?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maestroelite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Flaskehals v. 12 år gammel CD+Radio?
    Sendt: 06-April-2011 kl. 10:57
Jeg har prøvet denne tråd ovre på Hifi4all, men ingen svar overhovedet, så jeg prøvet da lige på recordere Tongue

Jeg er ved at ændre lidt på mit setup og det ser foreløbig ud til at jeg udskifter mine Dali Suite 3.5 højtalere med B&W CM8. ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=89024&P N=2)

Men jeg sidder dog og grubler lidt over om jeg har andre komponenter i mit anlæg som er en decideret flaskehals!? (I forhold til de nye højtalere).

Forstærker er fra 2006, men CD afspiller, tuner og kabler er alle fra det orignale setup jeg havde købt i 1999.

Marantz PM7001 (Forstærker).

Marantz CD-67mkII (CD).

Marantz ST-48 (Tuner).

Kabler havde jeg ikke tænkt mig at udskifte da jeg tvivler på der er mere performance at hente der. (Indigo+ HT kabel m. 4 tykke leder og 4 mindre, Ruby Audioquest signalkabel mellem CD +amp, lidt billigere Prism kabel mellem tuner/amp).

Jeg har lidt i tankerne at udskifte forstærker, Cd + tuner inden for et par år, og gå et trin op fra det jeg har nu.

Men er der nogle af mine nuværende komponenter der er decideret ringe i forhold til nyere modeller?
Man kunne jo på KSB eller DBA finde nogle nyere Marantz CD + Tuner som evt har haft en højere nypris og lægge dem til, men vil det kunne betale sig hvis man alligevel påtænker at købe helt nyt inden for 1-2 år?

Håber i forstår hvad jeg mener hehe

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 13:04
Jeg mener ikke at ting er dårlige fordi de har år på bagen, så jeg ser ikke nogen grund til at udskifte blot fordi kvitteringen er blevet lidt gammel og gul. Jeg mener ligefrem at man får mere for pengene ved at købe ældre kvalitetsudstyr frem for det discount pengene rækker til i moderne udstyr. For de samme penge som jeg kunne have købt noget middelmådigt moderne udstyr for har jeg i stedet købt ældre referenceudstyr og jeg føler mig overbevist om at jeg har fået mere vellyd for pengene.

Jeg kender ikke de modeller du har, men Marantz plejede at være kendetegnet som værende kram.

Jeg har svært ved at se hvad det er en moderne forstærker skulle kunne som din PM7001'er ikke også kan mindst lige så godt. Bortset fra klasse-D så kan jeg ikke få øje på den store udvikling i forstærkerdesign, så hvis ellers din Marantz er sund og rask bør der ikke være meget at vinde der.

Hvad angår tuner og cd synes jeg du bør kigge på features og lade dem afgøre om det er på tide med et skift. Har du fx. brug for dab eller internetradio kan din gamle tuner ikke længere være med, men lytter du bare til radio på klassisk vis kan jeg ikke se hvad en nyere tuner skulle kunne give ekstra. Cdafspillere har sliddele, jeg plejede at skifte mine i takt med at det ikke længere hjalp at rense dem når de hakkede og ikke kunne læse skiverne. Idag har jeg skiftet både tuner og cd ud med et sonos setup, udelukkende udfra betjeningsmæssige betragtninger. Internetradio og hele pladesamlingen klar med et fingertryk.

Jeg tror på du får noget lydmæssigt ud af at skifte højttalere, ikke fordi B&W er bedre end Dali eller omvendt, men fordi højttalere generelt farver lyden og gør en stor forskel. Hvis du gerne vil have en anden lyd end den du har er højttalerne det rigtige sted at skifte.

Hvad angår resten er det kun dig selv der kan svare. Hvis dit nuværende udstyr ellers er sundt og velfungerende tror jeg ikke på du hverken vinder eller taber ret meget lydmæssigt ved at skifte ud.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu