|
Flaskehalse/potentialer |
Besvar |
Forfatter | |
michaelsoee
Ny bruger Oprettet: 02-Marts-2018 Sted: THY Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-April-2018 kl. 18:26 |
Hej herinde
Jeg vil rigtig gerne høre jeres input ift. mit nuværende stereo setup. Forstærker: Vincent SV-234 RIAA: Vincent PHO-701 Pladespiller: Technics SL-1600mk2 Pickup: Ortofon VMS 30 Højttalere: Jamo Concert VII 1) Ser I nogle åbenlyse flaskehalse ift. ovenstående?
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden at have erfaring med dine komponenter så ser både pickup'en og højttalerne ud til at være af ældre dato, og det er vel disse der påvirkes mest af alderen rent mekanisk.
Så hvis jeg skulle bruge lidt penge udfra dit setup så ville jeg fokusere på pickup'en og højttalerne. Men det afhænger jo helt af budget og ambitionsniveau. Hvis din RIAA har MC forstærker så ville jeg opdatere pickup'en. Det er vel relativt enkelt at prøve/låne en anden og se hvad du synes. Personligt ville jeg ikke bruge penge på en CD afspiller idag, men fokusere på streaming.
|
|
michaelsoee
Ny bruger Oprettet: 02-Marts-2018 Sted: THY Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej bphhm
Tak for dit svar :) Jeg er super glad for højttalerne. De er købt for en måneds tid siden, af et ældre ægtepar, hvor konen arbejdede på Jamo fabrikken på Salling. De er i sin tid købt gennem en personaleordning. Højttalerne har stortset ikke været brugt siden anskaffelsen og står fuldstændig som nye. Pickup: Når jeg søger rundt, for at finde den optimale pickup til Techinics SL1600mk2 (eller SL1200 for den sags skyld), så bliver jeg ved med at opsøge de samme anbefalinger: - Denon DL-160 - AT440MLa - AT150MLx Jeg har uden held kunne finde nogen af dem til salg på danske sites. Umiddelbart ser det endda ud til at AT'erne er udgået af produktion? CD-afspiller: Jeg er af princip modstander af streaming. Så en CD-afspiller er klart et ønske. :) Kabler: Vil det give en hørbar effekt at udskifte kabler til et par i max. 1.000 kr. klassen?
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kabler grænser efter min mening til religion og er i bedste tilfælde et spørgsmål om marginaler, så før du bruger 1000 kr. der, så ville jeg bestemt fokusere på pickup'en afhængig af hvor gammel den er. Men nu har jeg ikke fulgt det marked i mange år og et hurtigt prischeck siger mig at det er meget dyrt at være analog fan i dag.
Lad os se om der er andre der kommer på banen med anbefalinger.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |