recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flat/tyndt antennekabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlat/tyndt antennekabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

Jeg tror måske du misforstår. Jeg har fået lavet en ny installation fra mit teknikrum i kælderen over loften og ned i denne nye væg. Det er et antennekabel (der kommer fra en antenneforstærker) der er monteret i en triax vægudtag. Derfra er det da bare at sætte et normalt antennekabel med hun-han stik direkte i tv. Men der er ikke plads til et hunstik i vægdåsen. (ca 2 cm mellem tv og vægudtag).

Derfor ville jeg i realiteten blot forlænge det kabel der slutter i vægdåsen (som jeg fjerner) direkte til tv.

Kommer der data og radiosignaler i antennekablet fra Yousee?

Hvad forslår du jeg gør så?



Du skriver du har 2cm. det burde da være mere end rigeligt til et alm. Coax IEC stik eller denne bedre så laver du en ledning som passer på længden, sætter stik i vægstik,  derefter hænger du tv og montere den anden ende i tv... eller?
Mvh

Think-T-wice
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 06:42
Jo, det kan nok lige gå an med IEC stikket. Jeg tænker om jeg kan risikere et forstyrret sgnal med disse billige Coax stik. De dyrere antennekabler har jo diverse filtre indbygget, og de har vel en funktion?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu