|
Føler I jer også fanget af Apple? Hjælp! |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Apple låser mig ikke inde, de overbeviser mig med god hardware og frem for alt god software.
Sidder og skriver dette på en ipad mini fra 2013, født med IOS7 og har siden fået opdateringer i fem år til IOS8 IOS9 IOS10 IOS11 og nu til IOS12. Mine tidligere Android enheder har kun fået 1-2 store opdateringer. Jeg kan også bedre lide Apples forretningsmodel, hvor de tjener deres penge på produktet og ikke som Google ved at tracke alt om dig og sælge dine data til reklame. Læs evt mere her: https://eu.usatoday.com/story/tech/talkingtech/2018/04/17/apple-make-simpler-download-your-privacy-data-year/521786002/
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er lidt overrasket over, at der er nogen der stadig kan leve om ikke
fuldt ud, så primært, i Facebook universet, med beskeder, video-chatting,
gruppesamtaler, mv. Klaus
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig. Jeg bruger ikke noget af det.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er religionskrig.
Ingen hører hvad andre siger. |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til gengæld kan du være sikker på at google lytter med på alt hvad du foretager dig i deres apps. Man skal vælge den løsning som man bedst kan lide. Og det er muligt at skifte. Jeg føler mig fanget uanset om det er google eller apple. Men jeg har affundet mig med situationen. Det er svært at melde sig helt ud. Det er også svært uden bank, e-boks osv.
|
||
Skankblog
Ny bruger Oprettet: 05-November-2018 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Apples fremtidige forretningsmodel går mere i retning af såkaldte "services" og "subscriptions" - dvs. indtægter fra bl.a. Googles reklameindtægter på IOS, 30% af Netflix og Spotify's løbende omsætning på IOS samt brug af Apple pay.
Se bl.a. her - http://fortune.com/2018/09/29/google-apple-safari-search-engine/
Så en god del af Apples omsætning kommer bl.a. fra at tillade Google adgang til IOS enhederne. Derudover har Apple så adgang til dine TV og musikvaner via dine valg på Netflix og Spotify, hvilket de så med succes anvender til egen vinding i form af Apple Music og formentlig TV-streaming fra næste år. Det er usmagelig misbrug af dominerende position som jeg håber EU tager fat i, da f.eks. Netflix og Spotify på forhånd har tabt da de skal betale 30% til Apple. Så er der sagen om Apple Pay hvor kun Apple Pay har adgang til NFC chippet og således igen får en monopol lignende fordel fremfor deres konkurrenter. Jeg køber slet ikke tanken om at "Apple jo kun laver god hardware". Deres fremtidige forretning går langt mere i retning af at malke IOS brugerne yderligere i form af "services" og "subscriptions" - i.e. reklameindtægter (via % fra Google, FB osv.) og mersalg på andres bekostning (Netflix, Spotify o.a. hvor Apple går efter deres forretning). Jeg mener også at Apple potentielt læner sig op ad en EU-sag for misbrug af dominerende position. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der er noget i er fanget af, er det en SKÆRM! Afhængigheden af at checke og se på en skærm er blevet en pestilens.
Se ude i trafikken hvor mange der ikke kan lade SKÆRMEN være, og derfor kører usikkert. Se ude på gaden hvor mange der går med bøjet hoved og glor ned i SKÆRMEN. Så SKÆRM er hvad i er fanget af
|
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næ, jeg føler mig mere "Fanget" af dit clickbait.
|
||
//Guldhammer
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
“Skrevet på min iPad”
|
||
brugernavn
Ny bruger Oprettet: 05-April-2007 Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et mega-interessant emne. Ikke så meget pga. "krigen" mellem de stridende platforme men (som bl.a. Munch nævner) mere som debat om hvordan vi kommunikerer og hvilket liv vi lever som mennesker. Personligt er jeg ikke låst til hverken Apple eller Google. Jeg bruger e-mail, sms og telefon til at kommunikere med andre mennesker og familiens kalender vedligeholdes på papir på køleskabet. Jeg streamer Netflix til fjernsynet via Chromecast. Derudover bruger jeg mest min telefon som ur og alarm samt at læse lidt nyheder/imdb/wikipedia/recordere etc. Jeg har backup på min multidisk NAS samt lidt i eBoks. Jeg savner ikke hverken facetime, smartwatch, imessage, elektronisk kalendersynkronisering, cloud backup eller andet. Faktisk er jeg glad for at jeg er så lidt afhængig af online-verdenen og jeg er meget bekymret for hvordan de næste generationer bliver påvirket af alle disse forhold. P.S.: Min telefon? En 4 år gammel Samsung Galaxy S4 Mini med over 50 % batteri om aftenen. P.P.S.: Nej, jeg er endnu ikke hverken bedste- eller oldefar :-)
|
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt indlæg.
Det kan også undre at en tråd som denne hurtigt bliver alenlang, mens tråde hvor folk spørger om hjælp ingen svar får. Hmmmmmm.
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |