recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere diske i en synology DS 411j
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere diske i en synology DS 411j

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 20:33
ja kom til at lave en fejl.. for nu laver den to volumes... en på den første disk og en til de 3 næste diske.... lidt belastende... men må jo prøve at lave det om.. når den engang bliver færdig med denne formattering...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

og prøver at køre raid 5, kan i fortælle hvor man vælger det

det er ikke nogen god ide at køre RAID-5 med de diske du har - du vil spilde plads.

Med 3 x 3TB + 1 x 2 TB i et enkelt RAID-5 volume vil du spilde mindst 3 x 1 TB plads plus bruge 2 TB til redundans,hvilket kun giver dig 6 TB effektiv plads.

Hvis du derimod bruger SHR (Synology Hybrid RAID) vil du spilde mindre plads; 3 x 3TB + 1 x 2 TB i et enkelt SHR volume vil give dig (4-1) x 2 TB + (3-1) x 1 TB = 8 TB effektiv plads.

Hvis du deler op i to volumes vil RAID-5 (3 diske) stadigvæk spilde mindst 1 TB plads i forhold til at bruge SHR.
EDIT: Den udstregede paragraf var ikke nødvendigvis korrekt.

Hvis du deler op i to volumes, det ene á 3 diske med RAID-5 eller SHR og det andet kun med en enkelt ubeskyttet disk, kan du undgå at spilde plads ved at vælge 3 x 3 TB diske i dit RAID, men det vil stadigvæk ikke være bedre end at bruge SHR og det er mindre fleksibelt m.h.t fremtidig udvidelse.

Redigeret af DrageMester - 05-April-2015 kl. 20:49
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 20:59
Jeg må prøve forfra når den er klar. Der får nok en 24 timers tid vil jeg tro. Så må jeg slette det der er på disk 1. Og så bare høre efter hvad i siger herinde og køre det andet system.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu