|
Flere diske i en synology DS 411j |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja kom til at lave en fejl.. for nu laver den to volumes... en på den første disk og en til de 3 næste diske.... lidt belastende... men må jo prøve at lave det om.. når den engang bliver færdig med denne formattering...
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
det er ikke nogen god ide at køre RAID-5 med de diske du har - du vil spilde plads. Med 3 x 3TB + 1 x 2 TB i et enkelt RAID-5 volume vil du spilde mindst 3 x 1 TB plads plus bruge 2 TB til redundans,hvilket kun giver dig 6 TB effektiv plads. Hvis du derimod bruger SHR (Synology Hybrid RAID) vil du spilde mindre plads; 3 x 3TB + 1 x 2 TB i et enkelt SHR volume vil give dig (4-1) x 2 TB + (3-1) x 1 TB = 8 TB effektiv plads. EDIT: Den udstregede paragraf var ikke nødvendigvis korrekt. Hvis du deler op i to volumes, det ene á 3 diske med RAID-5 eller SHR og det andet kun med en enkelt ubeskyttet disk, kan du undgå at spilde plads ved at vælge 3 x 3 TB diske i dit RAID, men det vil stadigvæk ikke være bedre end at bruge SHR og det er mindre fleksibelt m.h.t fremtidig udvidelse. Redigeret af DrageMester - 05-April-2015 kl. 20:49 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
Jeg må prøve forfra når den er klar. Der får nok en 24 timers tid vil jeg tro. Så må jeg slette det der er på disk 1. Og så bare høre efter hvad i siger herinde og køre det andet system.
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |