|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
![]() Sendt: 06-Juni-2007 kl. 09:44 |
Når man har en HDDoptager og vil optage digitalt fra Selector, kan man kun på TV se det samme (digitalt) som det man optager. Det er som bekendt fordi Selector låser fast til denne kanal under optagelsen, så man er sikker på at få optaget det man ønsker. Spørgsmålet er hvorfor man ikke kan konstruere en digitalmodtager
der kan videresende 2 eller flere kanaler ad gangen paralelt. Når man har
programmeret Selectoren og HDDoptageren ”ved” de begge hvad der skal optages
hvornår og fra hvilken kanal, hvorfor er det så egentlig nødvendigt at låse alting
til netop denne kanal under optagelse? |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
Det kan man da også.
Du kan f.eks. købe en Dreambox, der kan du selv sætte 2 tunere og harddisk i, så kan du optage flere udsendelser samtidigt, og se noget andet. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
![]() |
Ja, OK men så er man jo ude i noget der minder om en ekstra Selector og mit spørgsmål gik på hvorfor det teknisk er nødvendigt med flere digitale tunere. Hvad er forskellen på at modtage digitale signaler gennem selector og web; som nævnt kan man jo på computer optage
webradio og surfe rundt på nettet samtidigt.
Redigeret af MortenBby - 06-Juni-2007 kl. 10:16 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
Fordi man på digitalt TV taler om "transpondere" (svarer til kanaler på analog tv).
En transponder kan godt modtage flere kanaler. F.eks. ligger de digitale DVB-T kanaler (konverteret til DVB-C) på samme transponder, så på en dreambox, kan du faktisk optage ALLE sammen på en tuner. Selector har jo ikke sin egen harddisk, så derfor optager du det som der kommer ud af dit SCART. Så det er 1 tuner 1 recording. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Du er inde på noget der ligner en forklaring, men da jeg kun har hørt om transpondere i forbindelse med fly så kan jeg ikke sige jeg forstår det. Har du evt. et link til hvor jeg kan læse mig klog på disse dele.
(Jeg har fundet frem til dette om Dreambox, men det hjælper ikke på den dybere forståelse) |
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er muligt at optage flere programmer samtidigt, når de ligger inden for samme MUX eller transponder med et enkelt TV-kort i en HTPC. Det vil i forbindel med kabel TV og mastbaseret TV sige en bestemt frekvens, hvor der ligger 4-6 kanaler. Streamen består at et antal separate video, lyd og andre streams pr. program... F.eks. er det muligt at optage alle 3 danske DVB-T kanaler samtidigt med et TV-kort (altså en tuner). Der skal bruges programmet DVBviewer. Det kan også lade sig gøre for DVB-C, men det kompliceres af det forhold at alle kanaler på nær de danske er krybteret på TDC-kabel. DVBviewer kan ikke håndtere krybteret kanaler samtidigt, noget med multible dekrybtering... Programmet mediaportal hævder at kunne dette, har ikke prøvet det, fordi det umiddelbart ijkke går med det DVB-S jeg har... altså optage alle kanaler på samme transponder på en satellit. Det går med ukodet kanaler... Man kan forøvigt ikke optage digitalt fra en selector, det foregår via scart-stik f.eks. og det er analog... (selector boksen har konverteret signalet til analog)
Redigeret af avh - 06-Juni-2007 kl. 11:28 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg ikke HTPC men HDDoptager men som jeg læser det skriver som at man i princippet burde kunne se/optage de programmer som ligger indenfor samme MUX samtidigt, hvis det ikke var for TDC's kryptering.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |