|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
chven1n ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 11-Juli-2008 kl. 10:28 |
Hej. Jeg har netop installeret vista ultimate på min PC hvor der jo også er MCE med i pakken. Har så installeret en Hauppauge WinTV HVR-900 DVB-T-modtager samt en Microsoft Remote Control Det hele kører faktisk bedre end forventet. Dog har jeg problemet med subs, men det lever jeg med. Nu planlægger jeg så at koble skidtet op på mit tv da pc'en stå lige på den anden side af væggen. Nu er spørgsmålet så... Og hvilket kort? Hedder det satelit og noget DVB-S (hvis det overhovedet kan lade sig gøre i MCE) Det hele skal kan kan styres via MCE. Jeg bor i et område uden nogen form for kabeltv (fibernet er planlagt) har hørt at yousee ikke fungerer optimalt med MCE. (ret mig hvis jeg tager fejl Er der andre udbydere ell. lign, der kan give mig lidt mere underholdning end DR1, DR2, TV2 og DR Update, som kan matche mine kriterier?? |
|
![]() |
|
kolmorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Sydney Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hej Situationen er den, at Vista MCE som udgangspunkt kun kan håndtere DVB-T kort. Derfor kan det være mere eller mindre kompliceret at få et DVB-S og DVB-C kort til at virke. Dog har flere af kortproducenterne lavet programmer der snyder Vista MCE til at håndtere S og C kort som T kort. Microsoft arbejder dog på en opdatering til MCE og diverse rygter og screenshots fortæller at ihvertfald S kort vil indgå i denne opdatering. Personligt har jeg et TT1501C kort, hvor jeg modtager Stofa digtial tv via Irdeto Cam. Problemer med dette setup i MCE, er at jeg hver eneste gang skal skifte mellem programmerne for at låse dekodet kanaler op, og jeg kan kun låse en op ad gangen (har ikke fået det til at virke på andre måder endnu). Alternativerne er naturligvis også at finde. Du kunne overveje at bruge et andet media center, fx Media Portal. Dog er Media Portal ikke så nemt at sætte op som MCE. Et andet alternativ til et TV kort, er steaming over internettet, dog er dette ikke noget jeg har erfaring med, og jeg slår da også gerne tvivl ved hvor mange interessante kanaler der findes. Sidste alternativ er det program kaldet VistaTV. Vista TV fungere egentlig som et plugin til MCE, og VistaTV kan ihvertfald håndtere DVB-C (men sikkert også DVB-S). Dog synes jeg ikke at VistaTV er noget at råbe hurra for (har prøvet demo versionen). Det var efterhånden en lang smøre, men håber det giver dig lidt svar på dine spørgsmål. Jeg er selv forholdvis grøn på området, men lærer lidt hist og her :) Jeg har her samlet et par links til de ovenomtalte programmer: http://www.team-mediaportal.com/ Mvh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |