recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere logget ind via Fjernskrivebord.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere logget ind via Fjernskrivebord.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krazzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere logget ind via Fjernskrivebord.
    Sendt: 30-Maj-2008 kl. 09:25
Jeg har læst lidt i følgende indlæg på thegreenbutton: http://thegreenbutton.com/forums/thread/210408.aspx

I følge indlægget skulle det være muligt via et "hack" at logge på Vista via fjernskrivebord uden at logge den aktive bruger af.

Det kan kun lade sig gøre hvis den bruger der logger sig på via fjernskrivebord er den samme som allerede er logget på lokalt.

Jeg forsøgte selv at smide hacket på min maskine i går men fik det ikke til at funke.

Er der nogen der har prøvet det og fået det til at virke?

Hvis I selv vil forsøge jer, så sørg lige for at læse HELE tråden igennem, for at finde frem til de nyeste filer, der skulle være kompatible med SP1.

Det kunne være dejligt at kunne logge på via fjernskrivebord, uden at smide mediecenteret af. Det undrer mig ret meget at MS ikke har gjort det muligt på forhånd, da det virker logisk ud fra et brugersynspunkt, og fordi det jo er muligt i linux. Men det handler jo nok om $$ og at sælge så mange kopier som muligt.

Redigeret af krazzen - 30-Maj-2008 kl. 09:28
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:32
hvad med at starte fjernskrivebordet i "console" tilstand - derved logges den nuværende session jo ikke af (medie center lukkes ikke)
jeg har ikke selv forsøgt, men det bude da være fuldt muligt uden hacks
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 14:30

Jeg kører MCE2005 med en Beta termsrv.dll, der kan jeg være på terminal samtidig med at Medie Centeren er på.

Jeg har oprettet en bruger til mce afspilning og en til terminal, så virker det fint. Ved selvfølgelig ikke om det er det samme på Vista.

Venter spændt på om det kan lade sig gøre, inden jeg opgraderer til Vista.

Dennis

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu