recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere skærme på vista mce
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere skærme på vista mce

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere skærme på vista mce
    Sendt: 10-August-2008 kl. 20:19

Et simpelt? Vil gerne køre flere skærme med vmce, men "taber" billedet på sekundær skærm. Bruger 1920x1080 på primær skærm via hdmi, og 1024x768 på de andre via en av converter. Skyldes dette at jeg kører full screen på primær skærm??? Er der en løsning uden om dette, således at der kan køres forskellige opløsninger på forskellige skærme? Hardware eller software? Har iøvrigt et 8800 gts!

Håber nogen kan komme med en god ide?!!

På forhånd tak

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 19:07
jeg mener det afhænger lidt af hvilken mærke GFX du benytter - bruger også selv Nvidia og har nogen lunde samme ønske/problem som dig.
Med Nvidia har jeg kun kunne få det til at virke godt hvis de begge køre med samme opløsning.
d.v.s. med den laveste fælles nævner.
lige som dig kunne det dog være fedt hvis man kan køre 1900x1200 på sin primære monitor, og så sende et sekundært signal på 1024x768 til projektoren - her kommer vi dog også ind i problemmer med 16:9 kontra 4:3 formatet, så alene derfor vil det give et problem.

jeg har til gengæld hørt/læst (men ikke testet) at ATI skulle kunne håndtere det bedre, men om det er korrekt ved jeg ikke.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 19:34
Du skal køre clone og 1080p dernæst sætter du en scaler eller scan converter på den ene udgang på grafikkortet.

Jeg har lavet et program der kan starte Vista op på skærm1 eller skærm2 via hotkeys (Hvis du bruger DualView) en fattigmands løsning men den virker...

Det kan ikke lade sig gøre at køre VMC i fullscreen i Dualview regardsless of hardware....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 20:07

Lyder som en fremragende løsning...

Er dog i tvivl om hvad scan converteren skal bruges til?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af retur77 retur77 skrev:

Lyder som en fremragende løsning...

Er dog i tvivl om hvad scan converteren skal bruges til?

Hehe, lidt åndsvagt formuleret af mig. Du har to muligheder 1 at bruge mit program og køre dualview. MCE kan så kun være aktivt på en skærm af gangen, men der kan skiftes hurtigt vha hotkeys.

Anden løsning. købt en scaler der kan håndtere 1080p, indstil dit grafikkort til Clone og sæt scaleren på den ene af grafikkortets porte.
Mit Setup
Til top
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 22:32

Tak for hjælpen...

Prøver det af imorgen...

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 23:27

Det her forstår jeg ikke!

Man kan sagtens køre DualView med både ATI og Nvidia, og med forskellig opløsning på hver skærm. (version 8.9 ATI og 175.19 nVidia)

Det rigtige er bare at bruge den indbyggede funktion i nVidia Control Panel eller Catalyst Control Panel (ATI). Jeg har benyttet begge kort og kan flytte Video billedet frem og tilbage mellem de to skærme, og både MCE og DVBViewer virker på begge skærme

Jeg har forøvrigt også gjort det med mit skod grafikkort på min bærbare (Intel 945) og en ekstern skærm

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 00:09
@MCenterFreak - du har ganske ret, man kan godt have 2 skærme med forskellige opløsninger - d.v.s. udvide skrivebordet til 2 skærme - og også trække indholdet fra den ene skærm til den anden.

Det som denne tråd omtaler er kloning - d.v.s. hvor samme indhold vises simultant på begge skærme.
Her har jeg i hverfald endu ikke fundet en tilfredstillende løsning hvis skærmene køre med forskellig opløsning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 05:16
Du kan IKKE køre MCE i Fuldskærm på begge skærme samtidigt, hvis opløsningerne er forskellige....Thats a fact. Nej jeg taler ikke om clone instillinger(Som kun er relevante hvis begge ens skærm enheder kan modtage den samme opløsning), og  jeg kan godt finde ud af at indstille mit grafikkort....Hvad enten det er ATI eller det er Nvidia.... Jeg kan også fortælle dig hvordan du skal indstille dem programatisk eller fra en prompt....

Jeg har i øvrigt lavet en slags guide der aldrig er blevet færdig her, hvor du kan læse i fragmenter hvad man kan gøre....

Redigeret af Patriarken - 25-August-2008 kl. 05:26
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu