recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere tunere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere tunere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fisker2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere tunere
    Sendt: 14-December-2006 kl. 13:52

Hej

Jeg overvejer, at bygge en HTPC-maskine. Har læst diverse indlæg i diverse forums, og er nu forvirret på et (lidt) højere plan - specielt vedr. TV-tunere.

Jeg ønsker, at kunne zappe frit rundt på diverse TV-kanaler (analog, DVB-T og DVB-S), høre radio eller afspille musik fra HTPC'eren MENS jeg optager fra en given kanal. Så vidt jeg kan gennemskue, vil dette kræve dobbelt bestykning af tunere.

Altså 2 analoge, 2 DVB-T og 2 DVB-S (+ en radio-tuner - hvad med DAP)?
Da jeg er CD - abonnent, vil det ligeledes kræve 2 CI-moduler og 2 CD-kort, hvis jeg vil kunne optage fra en CD-kanal og samtidig se en anden CD-kanal?

Som portal-software har jeg overvejet MediaPortal, der skulle kunne styre 'mange' tunere. Er det korrekt, eller kan anden software anbefales?

Er min opfattelse korrekt? Vil samme setup kunne lade sig gøre i en eller anden færdigkøbt PVR/HTPC - f.eks. DreamBox??

På forhånd tak
Kenneth

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 23:37

Jeg ved ikke præcist hvad media portal kan klare, men kan sige med sikkerhed, at MCE kan ikke klare flere tunere af forskellige slags, dvs. blanding af dvb og analog, s-video osv.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 23:40
Har ikke personlig erfaring med media-portal, da jeg endnu ikke har fået anskaffet mig en HTPC (pengene kniber lidt), men når det engang bliver anskaffet, skal jeg helt sikkert køre med mediaportal - medmindre der er kommet noget bedre til den tid, of course.

Til dine spørgsmål: Ja, mediaportal kan godt klare flere tunere, også af forskellige slags, i modsætning til MCE. Der er stortset support for alle typer af tunere til det, og hvis ikke det findes, så skal man bare spørge pænt nok, så skal det nok komme på et tidspunkt.
Det er det der er så skønt ved mediaportal, der sker rigtigt meget med udviklingen af det.

Med hensyn til dobbelt CD, så er det så vidt jeg ved korrekt. For at kunne se og optage to forskellige kanaler, skal der bruges to kort.

Udover det så har de gang i udviklingen af en rigtigt lækker feature med Server/klient setup.
Det er stadig beta, men helt sikkert noget der er værd at kigge nærmere på, hvis man overvejer at skulle bruge tv i flere rum.
Tjek evt. forummet på www.team-mediaportal.com og læs mere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu