recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere TV kun et antennestik. (Yousee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere TV kun et antennestik. (Yousee)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
insideout Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere TV kun et antennestik. (Yousee)
    Sendt: 16-November-2010 kl. 22:02
Hej

Min søns kammerats mor er nyskilt og er derfor flytte i lejlighed med sine 3 børn. Der er Yousee i antennestikket i stuen. Der er købt nyt tv med DVB-C mpeg4 tuner og det har jeg fået sat op og det fungere. Jeg skal have yderlig 4 fjernsyn til at virke i lejligheden, nogle fjernsyn vil kun kunne modtage det analoge signal andre har DVT-C mpeg2 tuner.

Her er mit ? og mine tanker, skyd mig bare ned men gerne med bedre forslag.

Jeg går ud fra at jeg skal montere en signal forstærker med minimum 2 udgange,  men hvilken?

Når forstærker er monteret kabler jeg tv i stue til den ene udgang. Jeg trækker så på anden udgang kable til de forskellige rum i serieforbindelse monteret med en stik boks i hvert rum. Hvilken stikboks?

Kan man køre noget af kablet udenfor på væggen?

Længde på kabel til de forskellige rum serie forbundet er ca. 20 25 meter.

Håber på noget brugbart og takker lidt på forhånd :)

Med venlig hilsen
Henrik
Mvh

Henrik
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 00:02
Det er da bestemt ikke sikkert, at du behøver en forstærker. Jeg har også et stik, men fire TV. Jeg bruger en antennefordeler, som du kan finde her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 00:27
Jeps , jeg har også kun et stik , bruger samme som lønborg - ingen problemer med signalet....
til de 2 andre tv jeg har på...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
insideout Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er da bestemt ikke sikkert, at du behøver en forstærker. Jeg har også et stik, men fire TV. Jeg bruger en antennefordeler, som du kan finde her.

Aha super ...... men, hvis jeg vælger denne ( http://alturl.com/3qfqc ) betyder det så ikke at jeg skal trække et kabel til hvert værelse?
Dette lyder lidt besværligt for mig da et værelse ligger på et mellemplan og de to andre på 1 sal. Well selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis det er den bedste løsning :)

Må man trække en del af tv kabel udvendig på lejligheden?

Hilsen
Henrik


Redigeret af insideout - 17-November-2010 kl. 08:33
Mvh

Henrik
Til top
insideout Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Jeps , jeg har også kun et stik , bruger samme som lønborg - ingen problemer med signalet....
til de 2 andre tv jeg har på...

Tak for input ;)
Mvh

Henrik
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af insideout insideout skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er da bestemt ikke sikkert, at du behøver en forstærker. Jeg har også et stik, men fire TV. Jeg bruger en antennefordeler, som du kan finde her.

Aha super ...... men, hvis jeg vælger denne ( http://alturl.com/3qfqc ) betyder det så ikke at jeg skal trække et kabel til hvert værelse?
Dette lyder lidt besværligt for mig da et værelse ligger på et mellemplan og de to andre på 1 sal. Well selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis det er den bedste løsning :)

Må man trække en del af tv kabel udvendig på lejligheden?

Hilsen
Henrik
Du kan som jeg vælge flere fordelere, så du kan nøjes med et kabel, der kører rundt i boligen.
Hos mig har jeg gjort følgende: Kort efter antennestikket er indsat en to-vejs fordeler. Efterfølgende er der sat yderligere en to-vejs fordeler op, så jeg aldrig har mere end et antennekabel af gangen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
insideout Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:53
[/QUOTE]
Du kan som jeg vælge flere fordelere, så du kan nøjes med et kabel, der kører rundt i boligen.
Hos mig har jeg gjort følgende: Kort efter antennestikket er indsat en to-vejs fordeler. Efterfølgende er der sat yderligere en to-vejs fordeler op, så jeg aldrig har mere end et antennekabel af gangen.
[/QUOTE]

Kanont takker mange gange den er jeg med på :-D


Mvh

Henrik
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 12:03
Hvis dit signal er godt nok, kan du også bare bruge gennemsløjfningsdåser, hvor du kører ind med kablet og så ud igen og videre til næste dåse.
 
Det giver dog lidt dæmpning hver gang du går gennem en dåse, men hvis du har et normalt godt signal, burde det ikke være noget problem.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af insideout insideout skrev:


Jeg går ud fra at jeg skal montere en signal forstærker med minimum 2 udgange,  men hvilken?

Når forstærker er monteret kabler jeg tv i stue til den ene udgang. Jeg trækker så på anden udgang kable til de forskellige rum i serieforbindelse monteret med en stik boks i hvert rum. Hvilken stikboks?

Kan man køre noget af kablet udenfor på væggen?

Længde på kabel til de forskellige rum serie forbundet er ca. 20 25 meter.
 
Det er klart lettest med en fordeler som beskrevet ovenfor, hvis signalet fra det første stik er kraftigt nok - du ser tabet ved en 4 fordeler er små 10 gange (8-10 dB).  Du får dog ikke FM radio med rundt uden at du bruger et særligt udtag fra det første stik. 
 
Jeg har netop opsat en forstærker på et ældre sløjfeanlæg, hvor det samme kabel føder mange boliger og derfor ikke har det store signaloverskud i hver lejlighed.  
Her opsatte jeg en Comega PA2TA  , hvor  jeg har tilslutter TV'et i stuen til "Out 1", radioen til "FM out" og "Out 3" er videreført til en Triax Fuga TD263D(sløjfedåse) og videre til en TD260D slutdåse. (Husk der skal et LK-Fuga underlag og en LK-Fuga dåse til montering af hvert udtag.)
 
Man kan sagtens montere yderliger mindst en sløjfedåse i serie før slutdåsen. Desuden kan man forbinde PA2TA "Out 2"  til en slutdåse. (jeg har dæmpet forstærkeren med 6 dB og det virker stadigt fint.)
 
PA2TA + diverse F-stik Coax mm købte jeg hos Antennelageret, som ligger i nærheden af min bolig. Sløjfe/slut udtagene købte jeg hos Harald-Nyborg, fordi de - som også i denne uge - var på tilbud. (pas på Harald-Nyborg har også endre fabrikater af udtag - men jeg gider altså ikke bruge komponeneter, hvor man ikke kan få et datablad med spec. ).
 
Lars :)
 
 
Skitse:        
      TV-stik  |        | Out1   TV    i stue
Væg            | PA2TA  | Out2 ledig (evt kabel til slutdåse)
      FM-stik  |   ^    | Out 3 -------->TD263D ----->(evt. TD263D)----->TD260D
                   |    | FM Out Radio i stue 
           Strøm ----------|
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:45

Jeg så hos Silvan, at de havde nogle færdige pakker med stik og fordelere (var der også kabel med ?), der er mærket "Yousee ready".

Det er måske værd at kigge på ?

Jeg vil dog ikke udtale mig om værdien af det, da jeg ikke undersøgte det nærmere.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af insideout insideout skrev:


Jeg går ud fra at jeg skal montere en signal forstærker med minimum 2 udgange,  men hvilken?

Når forstærker er monteret kabler jeg tv i stue til den ene udgang. Jeg trækker så på anden udgang kable til de forskellige rum i serieforbindelse monteret med en stik boks i hvert rum. Hvilken stikboks?

Kan man køre noget af kablet udenfor på væggen?

Længde på kabel til de forskellige rum serie forbundet er ca. 20 25 meter.
 
Det er klart lettest med en fordeler som beskrevet ovenfor, hvis signalet fra det første stik er kraftigt nok - du ser tabet ved en 4 fordeler er små 10 gange (8-10 dB).  Du får dog ikke FM radio med rundt uden at du bruger et særligt udtag fra det første stik. 
 
Jeg har netop opsat en forstærker på et ældre sløjfeanlæg, hvor det samme kabel føder mange boliger og derfor ikke har det store signaloverskud i hver lejlighed.  
Her opsatte jeg en Comega PA2TA  , hvor  jeg har tilslutter TV'et i stuen til "Out 1", radioen til "FM out" og "Out 3" er videreført til en Triax Fuga TD263D(sløjfedåse) og videre til en TD260D slutdåse. (Husk der skal et LK-Fuga underlag og en LK-Fuga dåse til montering af hvert udtag.)
 
Man kan sagtens montere yderliger mindst en sløjfedåse i serie før slutdåsen. Desuden kan man forbinde PA2TA "Out 2"  til en slutdåse. (jeg har dæmpet forstærkeren med 6 dB og det virker stadigt fint.)
 
PA2TA + diverse F-stik Coax mm købte jeg hos Antennelageret, som ligger i nærheden af min bolig. Sløjfe/slut udtagene købte jeg hos Harald-Nyborg, fordi de - som også i denne uge - var på tilbud. (pas på Harald-Nyborg har også endre fabrikater af udtag - men jeg gider altså ikke bruge komponeneter, hvor man ikke kan få et datablad med spec. ).
 
Lars :)
 
 
Skitse:        
      TV-stik  |        | Out1   TV    i stue
Væg            | PA2TA  | Out2 ledig (evt kabel til slutdåse)
      FM-stik  |   ^    | Out 3 -------->TD263D ----->(evt. TD263D)----->TD260D
                   |    | FM Out Radio i stue 
           Strøm ----------|
 
 


Når man fordeler et signal fra "TV stikket" på udtaget fra yousee så bliver FM-signalet altså også ført med.(taler af egen erfaring)Smile

PS: hvis man vil have antenne udtag, men ikke vil betale prisen for de "officielle" LK Fuga udtag fra Triax så er de billige fra Harald Nyborg fine nok(jeg fik i hvertfald meget begrænset dæmpning på det digitale signal af det.


Redigeret af db89 - 17-November-2010 kl. 19:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:55
 
 You See Ready.LOL Skal elkabler så være mærket med Dong Energy ready.LOL Kun det bedste til Byggemarkeder, der er bedre ting på markedet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu