Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Radar80
Bruger
Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 22:15 |
schroder34 skrev:
Er der nogen der har fundet ud af hvordan MediaCenter kan lære at forstå at man har et TV kort med FLERE TV tunere på? MCE "ser" kun DVB-T tuneren, men IKKE DVB-S SAT tuneren på mit Hauppauge WinTV-HVR 4000 TV kort. Vista har selv fundet driverne til TV kortet, som dermed er kendt af Vista.
|
1) Hvordan i alverden har du fået installeret HVR 4000 med Vista, nu har jeg prøvet alt synes jeg, uden held. Jeg har enda fået tilsendt de nyeste drivere til HVR 4000, men også prøvet at få vista til at løse problemet via WindowsUpdate for se om windows havde fået driverne, men heller ikke her virker det.
Er det en Vista 32bit eller 64bit. (Jeg kører Vista 64bit)
2) Jeg har også snust lidt rundt i MCE og det virker ikke helt færdigt, er der ikke nogle gode alternativer, som virker med Vista.
|
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
 |
schroder34
Ny bruger
Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 7
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 23:41 |
1) Hvordan i alverden har du fået installeret HVR 4000 med Vista, nu har jeg prøvet alt synes jeg, uden held. Jeg har enda fået tilsendt de nyeste drivere til HVR 4000, men også prøvet at få vista til at løse problemet via WindowsUpdate for se om windows havde fået driverne, men heller ikke her virker det.
Er det en Vista 32bit eller 64bit. (Jeg kører Vista 64bit)
2) Jeg har også snust lidt rundt i MCE og det virker ikke helt færdigt, er der ikke nogle gode alternativer, som virker med Vista.
Windows Vista 32 bit fandt selv alle driverne til mit HVR 4000 kort, jeg har IKKE brugt cdrommens drivere i denne installation. Det gjorde jeg første gang jeg prøvede, og disse drivere fungerede også på Vista 32 bit.
På cdrommen er PowerCinema 4, som kan finde ud af at du har 3 tunere på kortet og virker i Vista. Jeg bruger PowerCinema 5, som er en nyere og federe version, som også kan finde ud af alle 3 tunere. PowerCinema kan også browse din maskines mappestruktur under med f.eks. musik, det kan MediaCenter ikke, den kan kun sortere efter kunstner, genre, album osv.
|
 |
Radar80
Bruger
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 17:01 |
Tak for svaret, Måske har jeg satset på det forkerte styresystem.
Ang. PowerCinema 5, ved du om man slette flere Musik filer af gangen eller om den kun ser de filer den reelt har adgang til ?
Det fordi at jeg har en masse gamle numre liggende i musik oversigten i MCE som refere til en harddisk jeg har fjernet, og da man kun kan fjerne et nummer af gangen så skal jeg slette de 352 numre med tom reference, een ad gangen, ØV for MCE igen.
|
|
 |
schroder34
Ny bruger
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 17:05 |
Det har jeg ikke prøvet at gøre, så det ved jeg ikke. Kan du ikke fjerne dem ved at fravælge den mappe i Biblioteket i MediaPlayer "udenfor" MCE og fjerne hakket i "Tilføj filer, der tidligere er slettet fra biblioteket"?
|
 |
Radar80
Bruger
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 17:20 |
Nej, jeg har prøvet at fjerne alle mapperne og når jeg går ind i "min musik" er der stadig en masse filer, der ligger og roder med reference til til en disk der er fjernet.
|
|
 |
Radar80
Bruger
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 17:58 |
Er der nogen der ved hvor MCE gemmer informationerne om hvilke numre man har liggende, jeg tænker på om man ude i windows kan fjerne filerne, ved bare at finde den pågældende mappe og så slette filerne med "ctrl-a", så de forsvinder inde i MCE oversigten ?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 02:06 |
For at fjerne alle referencer til slettet musik skal man gå ind i Media Player og slette ALT musik. Det er dog vigtigt at man inden da har været ind og fjerne flueben i Slet musik fra PC når det slettes fra Mediaplayer (det er ikke den eksakte tekst, men det er det der menes)
Så skal man herefter tilføje musikken igen via overvåg mapper, så kommer der kun det ind der stadig findes
det vil så slå igennem til MCE
Redigeret af MCenterFreak - 17-Februar-2007 kl. 02:07
|
 |
Radar80
Bruger
|
Sendt: 24-Februar-2007 kl. 23:16 |
Nu har jeg fået nedgraderet mit styresystem til VISTA 32bit, og nu fungere det bedre men....Ang. Flere tunere i MCE vista, så kan jeg heller ikke få andet end DVB-T til at virke.
Men PowerCinema 5 kan se Hauppauge's HVR-4000 Analog, DVB-T og DVB-S tunere, men finder kanaler på to først nævte, men finder ingen kanaler på DVB-S er der nogen der har samme erfaring ?
|
 |
schroder34
Ny bruger
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 01:33 |
Radar80 skrev:
Men PowerCinema 5 kan se Hauppauge's HVR-4000 Analog, DVB-T og DVB-S tunere, men finder kanaler på to først nævte, men finder ingen kanaler på DVB-S er der nogen der har samme erfaring ?
|
Har du opsat satelitterne korrekt i PowerCinema 5? Det kørte første gang hos mig med samme kort og PowerCinema 5. DVB-T og DVB-S uden problemer.
|
 |
Radar80
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 11:52 |
Yes, Det virkede.
Det virker åbentbart ikke i start guiden som jeg brugte, men kun inde i Settings.
En anden ting, oplever du også at når man slår underteksterne til, så begynder billedet at hakke ? (og når man tager dem af igen så kører det findt igen)
|
 |
schroder34
Ny bruger
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:52 |
Det har jeg faktisk ikke testet, kigger på den midt på ugen, hvor jeg er hjemme fra ferie igen.
|
 |