|
Flere udgaver af 2001: A Space Odyssey? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2018 kl. 09:23 |
https://youtu.be/k1JIkK7-fUI (Sorry, jeg ved ikke hvordan jeg gør linket klik-bart?) Jeg ser filmen på et LG B7 der er kalibreret af Thomas fra tv-kalibrering, så min skærm står som den skal, så det kan ikke være der problemet ligger. Det virker bare sært, hvis den skulle komme i en eller anden nordisk udgave her til 4K-udgivelsen, som ikke er den jubilæums-restaurerede model? Det var så måske 299.- lige ud af vinduet for mig? ![]() Redigeret af Martin Sjøstrand - 18-November-2018 kl. 09:25 |
|
![]() |
|
jacobn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2015 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det der ud som dette er alt nok som det skal være https://youtu.be/4hBLm5Oj1LU
Dit eget link sammenligner med en urestaureret udgave.
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Nu er jeg måske lidt forvirret, men det link jeg her lagt op, der viser den nederste version, hvordan at 4K versionen har meget varmere farver, ifht den kolde øverst, men min 4K skiver ser præcis ud som den øverste kolde udgave... og det burde den vel ikke?
|
|
![]() |
|
Aaah, nu forstår jeg hvad du mener
![]() Men så forstår jeg bare ikke hvad det er som Nolan skulle have have colorgraded i den nye her... fordi farverne ligner jo bare blurayen. Og hvad søren er pointen med den video jeg linkede til så?
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Der blevet udgivet en 4K UHD stell book i november "USA" og der kommer en udgivelse i 4K igen den 18 december også i USA.
Hvad forskellen skulle være?
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Hvad jeg lige kunne finde ud af, var at den første 4K udgave i USA var eksklusiv for Best Buy, men det ser ud som om den er blevet trukket tilbage, hvorfor? har ikke læst hele tråden.
Redigeret af Potter - 18-November-2018 kl. 11:04 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
jacobn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2015 Status: Offline Point: 31 |
Den trailer der sammenlignes med i dit link er til 70 mm (gen)fremvisningen. Senere trailere for 4k versionen ser dog også ud være i samme varme farver. Så jeg forstår godt at du undre dig.
Umiddelbart tror jeg kun at der findes én version på 4k, men det kan jo være at der kommer en "unrestored" version.
|
|
![]() |
|
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Jeg har fundet lidt information om den i denne anmeldelse:
"It’s very important to note here that this is most assuredly not the Christopher Nolan “unrestored” presentation of the film. It has, in fact, been properly restored using state-of-the-art digital tools and properly color-timed as well, a process supervised by Vitali." Med hensyn til den delvise forsinkelse, nævner de også lidt i denne artikel fra den 25. oktober: og i denne fra den 13. november Redigeret af Flemming K. Jensen - 19-November-2018 kl. 04:20 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |