recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flexcabling og Støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flexcabling og Støj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flexcabling og Støj
    Sendt: 24-August-2015 kl. 13:02
Hej
Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt vide.
Jeg har en installation med Flexcabling, hvor jeg konventer mit Waoo antennesignal til Ethernet. Det har fungeret fint i flere år. Jeg ha så endelig fået udskiftet mit gamle LCD TV ud med et nyt...
Det jeg har fået ud af det er støj på nogle af mine kanaler, eller det har nok været der hele tiden men nu kan jeg se det.
Støjen visser sig som små mærkelig firkanter på en strib af billedet.

Mit problem er at jeg gerne vil have en klar signal på alle kanaler.

Det jeg har forsøgt.
Jeg har taget en  helt almindelig antenne kabel og trukket den uden om mit "FlexCabling" system.
Herved funger det fint og der er ingen støj på nogle af kanalerne.

Taget et CAT 5E skærmet kabel, og trukket direkte fra patch stikket i "flexcabling" ud til  den nye tv.  
Det var det samme problem, støj på nogle få kanaler.

Jeg har byttet kablet, der bruges ude ved tv, om til en helt ny kabel der ikke  er brugt før. Jeg udskiftet de antenne kabler der bruges mellem waoo fiber boks og "Flexcabling systemet" ud til HF tæt antennestik.

Håber der er nogle gæve gutter der kan hjælpe mig videre.

Til top
nskou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2010
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nskou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 14:13
Prøv med et bedre kabel direkte fra flexcabel panelet til fjernsynet, f.eks. cat 7a med korrekt monteret skærm
Til top
FlexCabling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2015
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlexCabling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:27
Hej henand

Det gavner ikke noget at vælge en højere kategori kabel - fejlen skal findes andet sted...

Ofte når der opleves pixelering i forbindelse med FlexCabling (og alm. antenne installationer), så drejer det sig blot om korrekt indregulering af forstærkeren - det er både et problem med for svagt og for kraftigt signal, da begge dele ødelægger selve signal kvaliteten, og dermed resultere i pixelering.

FlexCabling forstærkeren er en kraftig forstærker (+30dB) og signalet fra Waoo er ofte kraftigt (75-85 dB), og når udgangs-spændingen på en FlexCabling forstærker kommer over 100dB, begynder kvaliteten at dale, så derfor er der stor sandsynlighed for at problemet kan løses ved at skrue lidt ned for forstærkeren eller bede Waoo om at skrue ned for signalet. Det skal dog siges, at der er meget svært at indregulere forstærkeren i "blinde", og der bør anvendes en såkaldt feltstyrkemåler for korrekt indregulering. Tilkalder du en teknikker, bør du sikre dig at denne teknikker har forstand på antenne signaler og har det rette måleudstyr - en feltstyrkemåler.

Hvis ikke det er selve forstærkeren, så kan der selvfølgelig være en defekt enhed, og det kan være alt fra et dårligt stik/kabel til selve fordeleren m.m.

Der bør iøvrigt også være monteret et bredbåndsfilter på FlexCabling fordelerens bagside...
http://flexcabling.com/da/tv-radio-2/bolig-produkter-7/bredbaands-tilpasnings-filter-13.html

Mvh.
Thomas Hansen

FlexCabling ApS

www.flexcabling.dk
Til top
henand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2015
Sted: Denmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 23:28
Hej
Sjovt det også kan blive for godt.
Jeg for straks fat i den dims, og ser om det hjælper. Ellers må jeg se om jeg kan få signalet dæmpet.
Ved du om jeg kan bruge signal styrke indikatoren på fjernsynet til at få en brugbar ide om hvor godt signalet er.?
Du skal ihvertfald have tak, for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu