|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||||
claust ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() Sendt: 23-Juli-2006 kl. 12:27 |
||||
Overvejer at leje en lille varevogn og tage de 600km fra Horsens til Berlin for at hente et 42PF9831. Havde forestillet mig at vi måske var flere der kunne dele udgifterne på en eller anden fornuftig måde, hvis der var andre der var interesseret i at have noget med - der kan vel sagtens være 4-5 42" bag i såda en varevogn? Er der stemning for at undersøge sagen? Der er jo kun plads til én passagér, det vil sige at nogen vil være nødt til at stole på nogle andre mht. til at aflevere ret store pengebeløb i kontanter, at det rigtige udstyr afhentes osv...? (Hvis der bliver flere end 2 der er med på ideen altså) For at ideen skal være en fordel skal de der er med, bo i området fra Århus og sydover langs motorvejen, så det kan smides af på vejen hjem, eller selv kunne afhente i Horsens hos mig samme dag det ankommer... Udgiften til turen vil være; Leje/lån af bil + 1200km brændstof... Claus |
|||||
![]() |
|||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||
Undersøg også hellere, at du må tage TV med ind i landet for andre på den måde. Bare så du ikke pludselig holder i en toldkontrol, og skal betale en stor bøde. (Jeg ved ikke hvordan reglerne er nu) /Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
![]() |
|||||
Oakie ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 273 |
![]() |
||||
Hvor og i Hvilken butik
mvh
Oak |
|||||
![]() |
|||||
claust ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
||||
Ikke nogen bestemt butik, hvilken som helst man kan blive enige om... Der er flere fornuftige at vælge imellem.. |
|||||
![]() |
|||||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
||||
![]() |
|||||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||||
Jeg tror ikke det kan gøres helt på lovlig vis. Fra Told og skat: Hvad er eget forbrug? Eget brug er, når det kun er dig selv, medlemmer af din husstand eller dine private gæster, der bruger varerne. Hvis du fx sælger varerne i en idrætsklub eller på en arbejdsplads, er de ikke til eget brug, og så skal du betale afgift af varerne. Du skal også betale afgift af varerne, hvis du tager dem med til eller for personer, der ikke er med på rejsen. En måske lille, men ikke uvæslig ting. Husk at tjekke om forsikring dække hvis man skulle komme ud for et uheld på Autobanen, og får det hele smadret hvis man tager chancen alligevel.
| |
||||
PV
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
eget forbrug - er det ikke kun på punktafgiftspligtige varer (tobak, spiritus, brændstof) ??
|
|||||
![]() |
|||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||
Nej, det gælder vist alle varer der indføres. Altså at de kun kan indføres uden fortoldning og dansk moms, hvis det er til eget forbrug og man selv henter dem i Tyskland. Jeg er næsten sikker på nu, at det altid kun er varer til eget forbrug der frit kan indføres. Altså at du er nødt til at skaffe en bus, og tage alle indkøberne med til Berlin. /Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
![]() |
|||||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||||
Well eget forbrug, jamen inviter os hjem på en øl, så er vi vel gæster ![]() Ellers kan det vel diskutteres om man ikke kunne tale for at de andre fjernsyn var til familien. Det drejer sig måske om 4 stk. hvor 2 ejerne ville sidde på forsæddet. Udemærket initiativ. Den butik der er linket til har bare ikke nogen af de fjernsyn jeg kigger lidt på, andet end 37PF9731. Det koster omkring 23500 og det er for lidt at spare i forhold til fælleskøbet. Kigger bla. på 32PF9731 Panasonic 37PV600 Skal være en sjat at spare, da jeg skulle køre fra sjælland for at hente (så kan jeg selvf. besøge familien samtidigt ![]() |
|||||
![]() |
|||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
![]() |
||||
ClausT er da min gode ven! Jeg bor i Århus og kan da nok godt overtales til at komme et smut med ned til Berlin. Særligt når jeg nu taler flydende tysk... Kan da se et Philips 32PF9731 eller 37PF9731 stå og vente på mig dernede... Hilsen, |
|||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Har muligvis adgang til en minibus hvor der er plads bagi (sådan én med lift), men skal lige checke priserne. Det bliver først i uge 31 efter ferien, desværre.
|
|||||
![]() |
|||||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||||
Hmm uge 31 udemærket der har jeg ferie.
Hvis vi kan finde et sted med en god pris så er jeg frisk som nævnt de samme modeller som Azrael. Det der med flydende tysk, udemærket Azrael ![]() |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |