recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælles afhentning af apparater i Berlin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælles afhentning af apparater i Berlin

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 21:09

En anden mulighed er at køre til Magdeburg istedet. Det er ca samme afstand som til Berlin og der ligger en af de absolut billigste forhandlere af Philips LCD

www.hai-end.com

Redigeret af Bimsen - 23-Juli-2006 kl. 21:14
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 21:25

Der er faktisk adskillige timer at spare ved at køre til Magdeburg end til Berlin, men jeg tror at udbuddet af butikker vil være større i Berlin end i f.eks. Magdeburg, så der vil være "fallback" muligheder hvis der nu skulle være problemer hos den forhandler man har udset sig.

Hai-End i Magdeburg har netop sat prisen på 32PF9731 op (til EUR 2.129 efter den oprindeligt stod til EUR 1.986), uden at de i mellemtiden har haft nogle på lager. De har heller ikke svaret på den mail jeg sendte dem.

Redigeret af azrael - 23-Juli-2006 kl. 21:26
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 21:44

Har lige checket kontaktannoncerne for to Internet-butikker i Berlin, www.samtec-gmbh.com og www.tec24-7.com.

Lige bort set fra, at de har en meget lignende hjemmeside, så deler begge shops samme adresse, men har to forskellige "forretningførere" og to forskellige banker. De to "forretningsførere" får det godt nok til at løbe iskoldt ned ad ryggen på mig. Navnene får mig nemlig til at tænke på de der "Nigeria-breve":

SamTec: Nicholas Owusu-Bioh
Tec24-7: Negusse Asmelash Berhe

Er det kun mig, eller virker det *ikke* tryghedsingydende? Fortæl mig, at det er min fantasi, der er ved at løbe af sporet... :)

Redigeret af azrael - 23-Juli-2006 kl. 21:45
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 21:58
Har der inden for de sidste 2 uger ikke været indslag i TV-Avisen, hvor man netop havde fået en principiel dom der gav ret til at f.eks. betale en vognmand for at fylde en lasbil med varer, og så kører dem hjem fra Tyskland?

Dommen fortalte vist også at danske butikker (i Tyskland) fremover gerne må formidle hjemtransport for kunderne...
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Har lige checket kontaktannoncerne for to Internet-butikker i Berlin, www.samtec-gmbh.com og www.tec24-7.com.

Lige bort set fra, at de har en meget lignende hjemmeside, så deler begge shops samme adresse, men har to forskellige "forretningførere" og to forskellige banker. De to "forretningsførere" får det godt nok til at løbe iskoldt ned ad ryggen på mig. Navnene får mig nemlig til at tænke på de der "Nigeria-breve":

SamTec: Nicholas Owusu-Bioh
Tec24-7: Negusse Asmelash Berhe

Er det kun mig, eller virker det *ikke* tryghedsingydende? Fortæl mig, at det er min fantasi, der er ved at løbe af sporet... :)

En søgning på de navne giver intet andet end deres to hjemmesider, så tror ikke der er noget at være nervøs for. Der havde helt sikkert stået meget mere hvis det havde været fusk indblandet

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 22:51
Det må man da håbe... :)
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 22:59

Et godt tip er at kigge på www.idealo.de , der står nemlig brugernes vurdering af samtlige de internet shops der er listet. Sam-tec får i øvrigt nogle drøje hug dér mht. til deres opfattelse af begrebet 'lagervare' (Men tage forudbetaling selvom varen er flere uger eller måneder undervejs er de gode til - et  _rigtigt_ dårligt tegn (en skidt likviditet)).

Jeg plejer at pløje butiksanmeldelserne igennem inden jeg beslutter mig. Har tidligere handlet hos www.tecnik-direkt.de (men de er dyre) og www.all-in-one-shop.de og de har begge været til UG, specielt den sidste, selvom hjemmesiden ligner noget der er løgn.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 23:20

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Har der inden for de sidste 2 uger ikke været indslag i TV-Avisen, hvor man netop havde fået en principiel dom der gav ret til at f.eks. betale en vognmand for at fylde en lasbil med varer, og så kører dem hjem fra Tyskland?

Dommen fortalte vist også at danske butikker (i Tyskland) fremover gerne må formidle hjemtransport for kunderne...

Ja, men ring nu hellere til det lokale Toldcenter inden.

Det kunne jo være at den dom gik på forretningens initiativ. Altså at det stadig ikke er tilladt at tage et TV med over græsen for naboen.

Men det er bare et godt råd - alternativet er måske en bøde på indkøbsprisen (her >100.000 kr) for indsmugling af varer. Så hvorfor spille helt - for at hjælpe nogen gratis.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 05:17

Synes også at vi skal kontrollere ved told inden. Bare for at være på den sikre side.

Stadig game på en hurtig tur til Tyskland, men vi skal finde nogel fornuftige forhandlere. Maile i forvejen og få produkterne lagt til side.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 10:33

Hej

Lyder som et spændene initiativ med en smuttur til Tyskland.

Listeprisen på 9831 er forresten 2960 EURO, så det giver ca en pris på 25500 kkr.

/L

Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 11:06
Er der nogen der er frisk på en tur til Tyskland?
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 17:39

endtime-shop.de

de sælger det til 27.000 inkl. fragt på efterkrav

Så kan det dårligt betale sig at bevæge sig ret meget selv. Har lige bestilt, så nu får vi se hvordan det går :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu