Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MortenMJ
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 02:38 |
Jeg er muligvis interesseret i at være med på en billig 6090'er - med de kurser de har i UK og Sverige for tiden, så kan de danske elektronikforhandlere da godt få det lidt svært, hvis "Hr. og fru Jensen" ellers gad at ulejlige sig med at tjekke priser andre steder (med det gør de jo ikke og derfor overlever de danske butikker vel også)? Men ja - det ser da umiddelbart ud til, at UK er det aller billigste p.t....ved ikke om der er forhandlere der er billigere end krish der ovre, men ham "kender" vi jo trods alt efterhånden her inde på recordere.dk
|
 |
allando
Super bruger
Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 380
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 11:32 |
Jeg er også interesseret i en 60" Pioneer...
Redigeret af allando - 19-December-2008 kl. 11:32
|
 |
MortenMJ
Guld medlem
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 12:09 |
3-4 interesserede på 3 dage er da ikke så dårligt - hvor i landet kommer folk fra?
Skal der handles hos Krishav er det jo nok noget billigere med en fælles levering på en palle til én adresse. Jeg kommer fra Esbjerg.
Og når man tænker på at Expert i deres seneste katalog forlangt ca. 26.000 for 5090'eren, så er 30.000 for 6090 da til at have med at gøre synes jeg (det er så godt nok + levering - men hvis vi bliver nogle stykker, så tror jeg da at krishav er til at snakke med mht. en lille rabat, rabat på fragt eller evt. kan vi få beslag eller fod med i købet....så vidt jeg kan se er prisen ved krishav p.t. 10.000 Kr. billigere end det billigste jeg har kunnet finde her hjemme.
|
 |
gunnergeil
Bruger
Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 22:38 |
Jeg kommer fra Skive. Efter at have talt med en sælger fra krishav i dag fik jeg følgende info. Sælgeren sagde at den model de havde Pioneer PDP-LX6090D er identisk med den vi kender fra Danmark PDP-LX6090. Han kunne også fortælle mig at fragten for et enkelt tv ville blive 250 pund og at jeg skulle være omfattet af garantien her i Danmark. Jeg var lidt skeptisk vedrørende garantien så jeg skrev en email til pioneer her i landet og her er resultatet. mig der spørger: Hvis jeg køber et Pioneer PDP-LX6090D i England og den efter noget tid viser sig
at være fejl på fjernsynet.Kanj eg i det tilfælde få repareret fjernsynet på
pioneer's autoriseret værksteder i Danmark. Er den omfattet af pioneer's
garanti her i Danmark. pioneers svar: Hej.
Der er normalt 2 års garanti hvis du køber et Pioneer Produkt via en Dansk
Pioneer forhandler. Og der er 1 års international garanti f.eks ved køb fra
England. Og et gyldigt serie nummer skal bruges til reparation hos vores
servicecærksted.
|
 |
MortenMJ
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 02:43 |
gunnergeil skrev:
Jeg kommer fra Skive. Efter at have talt med en sælger fra krishav i dag fik jeg følgende info. Sælgeren sagde at den model de havde Pioneer PDP-LX6090D er identisk med den vi kender fra Danmark PDP-LX6090. Han kunne også fortælle mig at fragten for et enkelt tv ville blive 250 pund og at jeg skulle være omfattet af garantien her i Danmark. Jeg var lidt skeptisk vedrørende garantien så jeg skrev en email til pioneer her i landet og her er resultatet.
mig der spørger:
Hvis jeg køber et Pioneer PDP-LX6090D i England og den efter noget tid viser sig
at være fejl på fjernsynet.Kanj eg i det tilfælde få repareret fjernsynet på
pioneer's autoriseret værksteder i Danmark. Er den omfattet af pioneer's
garanti her i Danmark.
pioneers svar:
Hej.
Der er normalt 2 års garanti hvis du køber et Pioneer Produkt via en Dansk
Pioneer forhandler. Og der er 1 års international garanti f.eks ved køb fra
England. Og et gyldigt serie nummer skal bruges til reparation hos vores
servicecærksted.
|
Hvis du alligevel er i kontakt med dem (og hvis du gider naturligvis), så kunne det da være spændende at vide: 1) Om Krishav kan love os at dække evt. fragtomkostninger, hvis et TV skal sendes retur til ham for rep. efter det ene år hvor der er international garanti her i DK. (Skal man selv betale for at få det fragtet til et dansk Pioneer center det første år)? 2) Jeg tror at £250 er prisen for at fragte en palle - så vidt jeg husker kan der være 6 stk. 50" på en palle - kunne være rart at få bekræftet hvor mange 60" der er plads til. - Men jeg går ud fra at vi ved fælles levering til én adresse, kan få dem til DK for ca. 500 Kr. pr. person. 3) Evt. rabat hvis vi er 5-6 stk. eller flere (evt. i form af vægbeslag eller fod inkluderet i prisen). Vi ved jo fra tidligere, at han godt kan presses lidt - han har tjent godt på salg til brugere her på recordere.dk gennem de seneste år! - så husk at gøre opmærksom på at det er et fælleskøb herigennem, hvis du ikke allerede har gjort det :-) 4) Om han er til at snakke med, hvis der er nogle der skal have en receiver, blu-ray afspiller eller andet godt med ved samme lejlighed. ...og ja, jeg kunne jo ogås selv kontakte dem - men jeg tror at det er bedst at vi holder os til én kontaktperson, så ikke der går ged i det. Hvis det her bliver til noget, så skal vi helst ikke lave unødigt meget forvirring jo :o) 4)
Redigeret af MortenMJ - 20-December-2008 kl. 02:44
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 09:48 |
Bemærk at DK prisen på 5090 lige er faldet en del. Måske skulle man lige undersøge om et tilsvarende fald herhjemme på 6090 også er på vej, før man farer til England.
|
 |
gunnergeil
Bruger
Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 10:27 |
AV Precision skrev:
Bemærk at DK prisen på 5090 lige er faldet en del. Måske skulle man lige undersøge om et tilsvarende fald herhjemme på 6090 også er på vej, før man farer til England. |
yae det ser ud til at vejl. udsalgspris på 5080H er på 19.995 men priserne på 6090h eller uden H har ikke rokket sig. Det er ganske rigtigt vi må ikke gøre noget overilet og vi skal selvfølgelig se, hvad der sker i januar. synes det er vildt uretfærdigt at 60" skal koste 27.000kr mere end 50"
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 11:07 |
Lars kan naturligvis styre, hvordan ordet bruges her på recordere.dk. Det er hans ret, uanset om det er registreret som varemærke eller ej. Han kan derimod ikke hente hjælp i varemærkebeskyttelse, eftersom der er tale om ikke-kommerciel anvendelse af ordet, og det beskytter en varemærkeregistrering ikke mod.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 11:12 |
Den type af fortolkninger falder uden for mit interesseområde. Jeg fortæller blot hvordan tingene er skruet sammen på recordere.dk
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
MortenMJ
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 17:29 |
Med det niveau priserne generelt har i DK, så tillader jeg mig et tvivle ret kraftigt på, at prisen på 6090 nærmer vil nærme sig 30.000,- foreløbigt - jeg tror faktisk at der vil gå flere år.
En anden fordel ved at trække den lidt kan dog være, at pundet måske falder endnu mere. Det er selvfølgelig ikke nemt at spå om den slags, men jeg tror ikke at det er helt umuligt, at pundet i løbet af 4-6 uger vil nærme sig 1:1 i forhold til Euroen.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 18:07 |
MortenMJ skrev:
Det er selvfølgelig ikke nemt at spå om den slags, men jeg tror ikke at det er helt umuligt, at pundet i løbet af 4-6 uger vil nærme sig 1:1 i forhold til Euroen.
|
Det var dæleme en noget forsigtig udtalelse. Lige nu er pundet kun akkurat dyrere end Euroen. Alene pundets fald fra onsdag til fredag i denne uge overstiger den nuværende forskel til Euroen, hvis jeg husker tallene nogenlunde rigtigt.
|
 |
MortenMJ
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 01:34 |
Allan Olesen skrev:
MortenMJ skrev:
Det er selvfølgelig ikke nemt at spå om den slags, men jeg tror ikke at det er helt umuligt, at pundet i løbet af 4-6 uger vil nærme sig 1:1 i forhold til Euroen.
|
Det var dæleme en noget forsigtig udtalelse.
Lige nu er pundet kun akkurat dyrere end Euroen. Alene pundets fald fra onsdag til fredag i denne uge overstiger den nuværende forskel til Euroen, hvis jeg husker tallene nogenlunde rigtigt.
|
Alt er jo relativt - i skrivende stund handles € til 7,4489 og £ til 7,9958 - for mig er det nu stadig en pæn forskel. På et Pioneer 6090 vil prisforskellen f.eks. være 2.078,22 Kr., hvis vi antog at prisen var den samme i Euro og pund (3.800,00 som den p.t. står til hos krishav) - eller hvis vi antog at den laveste kurs (€) var lig den øjeblikkelige kurs på £. Så at "pundet kun akkurat er dyrere end Euroen" - tja, hvis man kun skal købe ét pund mærkes forskellem selvfølgeligt ikke så tydeligt i pengepungen, men skal man ud og købe noget til flere tusinde, så synes jeg da at der er en mærkbar besparelse, som bestemt er værd at tage med. Jeg tror også at de fleste valutaspekulanter vil mene, at det er en forskel der er værd at tale om :-) I sær når man tænker på hvor meget tid man nogle gange kan bruge på at handle en pris 500 eller 1.000 Kr. ned, så synes jeg da at det ville være en nem måde at spare over 2.000 Kr. på - men det er jo ikke til at vide om det går sådan, men muligheden er da bestemt til stede og som jeg ser det, så er det bestemt ikke urealistisk. Og fordi en aktie måske stiger 20 % på en dag, så behøver det jo ikke nødvendigvis at være ensbetydende med, at den så stiger 60 % de kommende tre dage....håber du kan følge analogien. Men...... jeg siger jo heller ikke at jeg nødvendigvis har ret i min vurdering - jeg kom bare med et realistisk bud og et argument for hvorfor det måske ikke var nogen katastrofe, om dette fælleskøb trak ud i nogle uger (hvis det da i det hele taget bliver til noget). Men jeg synes da at det kunne være spændende at høre din vurdering - det kan jo være at du ved meget mere om den slags end jeg gør :-)
Redigeret af MortenMJ - 21-December-2008 kl. 01:36
|
 |