recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fællesantenne og DVB-T tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFællesantenne og DVB-T tuner

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
David2900 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:17

De andre tv i lejligheden, hvor der er billede på er nogle gamle prosonic - hvor jeg ikke kan forestille mig er nogen DVB-T tuner i? (møblet lejlighed ikke mine egne tv)

Hvis ejendommen endnu ikke sender digitalt - vil jeg så kunne se de analoge kanaler gennem i DVB-T box som hvis min tvtuner ikke var gået i stykker på mit tv?

ved køb af en mepg2 box mister jeg vel kun de ekstra kanaler dr kommer med og ikke resten af de kanaler der ligger på ejendommens kanaler...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:23

Hvis de øvrige TVer i lejligheden kan modtage alle kanaler, så er de jo Analoge (endnu i alt fald), kan det omtalte TV ikke modtage noget, så er der enten fejl på TVet eller i installationen. Så som skrevet få de nærmere omstændigheder afklaret før der foretages noget.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:26

- Radiomanden ja jeg går ud fra at tuner delen i mit tv er i stykker og det er derfor jeg vil købe en ny tuner - således jeg kan se noget tv.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:32

Man skal ikke gå ud fra noget før man er sikker, tilslut et andet Tv i udtaget, kan det modtage er der fejl på det andet TV, kan det ikke modtage, er der fejl på installationen. Er der fejl på TVet få det til Rep. der er ikke mulighed for en extern analog Tuner, udover at bruge en Recorder. Angående Digital eller ikke, få undersøgt hvordan modtagelse vil komme til at foregå efter 1/11.

Intet er mere besværligt end man gør det til.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:43

Ja det er fejl på mit tv - tuneren virker ikke. kan en dvb-t box ikke fungere som en ekstern tuner? og sende signalet til mit tv gennem hdmi porten i tv'et - således jeg bypasser tv-tuneren i tv'et. De kanaler der er analoge bliver de ikke bare sendt gennem dvb-t boxen og ind i tv'et via hdmi porten i tv'et og forbliver analoge? Så vil jeg jo kunne se tv.....?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af David2900 David2900 skrev:

Ja det er fejl på mit tv - tuneren virker ikke. kan en dvb-t box ikke fungere som en ekstern tuner? og sende signalet til mit tv gennem hdmi porten i tv'et - således jeg bypasser tv-tuneren i tv'et. De kanaler der er analoge bliver de ikke bare sendt gennem dvb-t boxen og ind i tv'et via hdmi porten i tv'et og forbliver analoge? Så vil jeg jo kunne se tv.....?

Ja det kan du godt.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:49

Tak for svaret Startrek
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:51

Hvis ikke der udsendes Digitalt, så er der intet at modtage, det er da muligt at nogle kanaler kan modtages Digitalt, det er jo ikke til at vide, i så fald er der kun de kanaler der kan modtages og ikke de øvrige. Derfor få at vide hvordan det forholder sig nu, og om der vil se ændringer når vi kommer til 1/11.

Det er kun ganske få SD modtagere,om nogen der har HDMI, der bruges Scart. HD modtagere har i sagens natur HDMI. 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:14

@Radiomanden du siger altså at jeg ikke vil kunne se analoge kanaler gennem en DVB-T box sat til scart? Sender den ikke bare de analoge kanaler videre?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af David2900 David2900 skrev:

@Radiomanden du siger altså at jeg ikke vil kunne se analoge kanaler gennem en DVB-T box sat til scart? Sender den ikke bare de analoge kanaler videre?

De bokse, jeg har haft, har kun modtaget digitale kanaler.

Du kan evt. bruge en gammel video eller HD optager og forbinde den til T V'et med et scartkabel.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:26

Jamen har du så haft et antennestik i dine bokse og et andet antenne stik i dit tv?

Jeg har ikke en gammel video eller en hd optager. Syntes også der var mere ide i at købe en dvb-t box når jeg alligevel skal bruge en pr. 1/11
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:51

Du er nødsaget til at få nærmere oplysninger om dine modtage forhold efter den dato. Hvilke kanaler er/vil være Digitale, og hvilke der vil være Analoge. En Digital modtager er jo i sagens natur IKKE i stand til at modtage andet end Digitale signaler.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu