recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af DREAMBOX DM800.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af DREAMBOX DM800.

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 22:19

hej huntiedk

skriv besked  hvis der kommer en til dig, det er jeg meget spændt på.

hilsen agger

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

Gerne - jeg er selv rigtig spændt...

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Jeg har bestilt hos http://digital-edv.de/ for en god måned siden.

Status: versendet!

Så nu ser det ud til at blive en spændende weekend! 

Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:21
Tillykke med det
Håber snart at de er klar med DM8000 også!
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 21:20

hej huntiedk

mener du de har sendt til dig, kan du se om de har trukket penge og kan du track and trace den.det lyder for vildt, nu kan jeg ikke sove i et par dage, før vi ser om det er rigtig, eller om de bare slriver noget?????.

hilsen agger

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:21

det lyder for vildt, nu kan jeg ikke sove i et par dage, før vi ser om det er rigtig, eller om de bare slriver noget?????.

Rolig nu, se hvor rolig jeg er

Ind til videre står der bare "afsendt", ikke noget trackingnummer. Jeg har mailet dem og spurgt om dette, men endnu ikke fået svar. De sender via DHL og de har det jo med at dukke op når man ikke er hjemme  så det ville være rart med et trackingnummer.

Ja, de har trukket penge så jeg håber også, der er en box på vej den anden vej...

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 16:12

hej huntiedk

det lyder bare total spændene.

hilsen agger

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 23:42

Den dukkede op i dag

Og jeg har også fået den til at "spille" med YouSee efter lidt langhåret Linux-gymnastik. Her et billede fra CSI på K5HD:

Så nu er det bare igang med fælleskøbet for jer andre  (med mindre man er Linux-haj skal man nok lige vente på at der kommer alternative firmware-images til den, så man slipper lidt lettere om ved konfigurationen).

PS! Grunden til den manglende del af underteksten er, at jeg fumlede med kameraet - den er med på skærmen...

Redigeret af huntiedk - 16-Maj-2008 kl. 08:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 02:34

Tak for din opdatering, fine billeder der!

Det kan vel give lidt håb om at DM8000 også er på trapperne. Den glæder jeg mig meget til

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 18:21
Hvordan er den så DM800, nu har du jo haft nogle dage til at lege med den
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 20:22

hej huntiedk

tillykke med dyret,gad vide om der er fordi der dvb-c du kan købe nu, synes stadig ikke den er til salg til parabol.den skulle jo på en aller anden måde kunne få både billede og lyd med via dvi stik,kan den det.

hilsen agger

Redigeret af agger - 18-Maj-2008 kl. 20:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 20:23
Mit umiddelbare indtryk er rigtig godt - jeg har ikke været ude for deciderede nedbrud trods den tidlige firmwareversion, og jeg har allerede brugt PVR-delen nogle gange; den virker helt perfekt, også til HD.

Jeg vil tro, der kommer nogle nye firmwares over den næste tid (originale som uoriginale), som løser nogle af de småting, jeg trods alt har oplevet. De går ud på ting som mgl. stort begyndelsesbogstav nogle steder i menuvalgene (detalje!), at billede/lyd nogle gange er lidt lang tid (10-20s) om at synkronisere i HD, at AC3 kan gi' lidt sjove lydudfald eller hakkende lyd, og at lyden enkelte gange decideret mangler over DVI-stikket efter opstart. Sidstnævnte løses som regel ved at skifte video-mode frem og tilbage en gang.

Billedmæssigt synes jeg, boxen har en tendens til at favorisere hudfarver (som om hvidbalancen nogle gange er lidt forskudt mod for meget "solbrændthed") - men det kan også være vores Philips-TV, som nogle gange har det med at overdrive visse farver, specielt på HDMI.

Betjeningen er en smule anderledes end min gamle 500c (enigma1 vs. 2) men det er et tilvænningsspørgsmål - og jo også noget, som andre images kan lave om på på sigt. Jeg savner den "multi-EPG"-udgave, der var i Gemini på min gamle box, men mon ikke den dukker op snart.

Boxen har rigtig god respons - ingen "elastik" i fjernbetjeningen. Den er altid klar til brug (ingen deep stand-by) på godt og ondt - det koster jo lidt på elregningen, at den kostant hiver nogle-og-20 watt (~400kr/år). Til gængæld er der altid billede på, samme sekund man trykker på knappen. Boxen bli'r dermed også lovlig lun, men det er rart, der ikke er nogen larmende blæser. Den monterede 2.5" harddisk si'r næsten ikke noget, og spinner kun op, når der er brug for den.

Jeg har ikke fundet ud af om boxen understøtter DVB-undertekster, men ihvertfald understøttes TTV-undertekster på de kanaler, der har det (ex. C+) - også indspillet i PVR'en.

Boxen er klart bedst over HDMI til 16:9-kanaler, men det er jo et kendt fænomen på netop HDMI, hvor fjernsynet har svært ved at vælge den korrekte skalering. 4:3 vises enten i en firkant på midten, strakt ud til siderne, "zoomet ind" svarende til en film med sorte kanter eller en mystisk ulineær vandret skalering, som kører 1:1 i midten og til gængæld strækker siderne mere. Dette desværre på en bastant måde, som ser meget spøjs ud ved panorering - noget Philips-TV'et klarer meget bedre selv. Derfor er jeg endt med både at forbinde SCART og HDMI - så bruger jeg RGB ved SD i 4/3-opløsning, hvor fjernsynet bedre kan finde ud af at vælge passende skalering, og slår så over på HDMI ved film og andet 16:9 materiale.

HD vs. SD: Jeg har hørt mange sige, at de bliver skuffede over HD fra mange af stationerne. Det er jeg ikke helt enig i! På Kanal5 og 2-sport kører ofte de samme programmer i SD og HD, og der er virkelig stor forskel! Indrømmet: Ofte er en vigtig del af forskellen, at SD-udgaven har fået alt for lidt båndbredde, og dermed har for meget MPEG-fnidder omkring konturerne i billedet. Det har jeg ikke set på de tilsvarende HD-udgaver af programmerne - de står VIRKELIG skarpt (hvis originalmaterialet er skarpt, naturligvis). Så HD er en vinder her hos mig.

Alt i alt er jeg rigtig glad for boxen. Langt om længe kan jeg nu nyde de HD-programmer, der et stykke tid er kommet ind gennem ledningen fra YouSee.

En ting man dog måske skal tage med i overvejelsen er, at visse af satellit-udbyderne er begyndt at parre programkort og modtager endnu hårdere end hidtil for HD-kanaler. Således findes der vist pt. ingen mulighed for at se Viasats HD-kanaler på DM'en i S-udgave, hvis man har disse pr. satellit. Man kunne godt frygte, at udbyderne har fået strengere krav af indholdsleverandørerne om at sikre HD-signalerne, og det kan godt gøre livet surt for os, som gerne vil benytte os af alternative modtagere.

Men hvad - den tid den sorg (og der er jo også konstant kræfter, som arbejder på at muliggøre det alligevel): Nu står boksen der, så nu vil jeg gå ind og kigge på noget HDTV
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu