recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af DVB-T modtagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af DVB-T modtagere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af DVB-T modtagere
    Sendt: 21-August-2006 kl. 21:53
Hej Lars,

Har I overvejet andre modtagere ? Jeg har indkøbt en Radix DTR9000TWIN til min svigerfar og den synes jeg virker rigtig godt og uden fejl. En meget væsenlig grund til at jeg valgte denne er at den har to tunere, så man har en tuner til tv'et og en til HDD-optageren. Jeg personlig kunne ikke tænke mig at investere i en DVB-T modtager med mindre den har denne facilitet.

Mvh Kurt.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 22:51

Hej Kurt

Lige Radix modellen er jeg personligt ikke så vild med.

Den er ikke smidig i brugen som f.eks. Maximum T3000, og den har godt nok 2 tunere men tuner #2 leverer kun composite video ud - og det er et ret ringe signal til en recorder sammenlignet med S-video eller RGB.

Og timeren virker desværre kun på tuner 2 - så man kan ikke bare bytte om på SCART kablerne bagpå.

Så jo, ideen med 2 tunere er god. Syntes bare ikke de kommer til sin ret i Radix DTR9000TWIN. Faktisk syntes jeg man betaler ganske pænt for de to tunere.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 20:11
Hej Lars,

Det har du selvfølgelig ret i, men den virker faktisk ret godt. Jeg prøvede den selv i et par dage og var godt tilfreds med. Den virkede først og fremmest meget stabil og uden fejl. Hvilket desværre ikke er noget man kan sige om alle DVB-T modtagere på markedet. Min svigerfar havde inden købet af RAIDX'en prøvet 3-4 andre modeller - alle med den ene eller anden fejl.

Men er det virkelig den eneste model der findes med 2 tunere ? Umiddelbart synes jeg at det må være svært at leve med at man skal se det program man optager.

Var det ikke en opgave for fælleskøbet og finde en sådan ?

Mvh Kurt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 20:16

Der er et alternativ til modtager med Twin Tuner.

Triax DVB T1 Tween tuner
Butikspris 2495,- NU 1899,-
Digital terrestrisk modtager
TWIN modtager til modtagelse af
frie og ukodede digitale tv- og radio-
programmer.

• 2 tunere
(Se et program medens et andet
optages på ekstern VCR recorder)
• Understøtter software opdatering
“OTA”
• 1300 programpladser
• Flersproget On Screen Display
(tysk, engelsk, fransk, tyrkisk, italiensk,
dansk, spansk, vietnamesisk, russisk)
• Timerfunktion (10 x)
• S – VHS udgang og 2 SCART stik
for tv og VCR
• Analog audio (coaxial), L+R
• Manuel og automatisk søgning
• Teletext
• Elektronisk programguide (EPG)
• Menu og program lås
• 5 favoritlister
• Audio digital (Dolby AC 3), coaxial
• Netafbryder

Vægt: 2,5 kg
Dimensioner: B x H x D mm
340 x 69 x 255
Strømforsyning: 95-250 V/AC
Effektforbrug: maks. 30 W

Produkt detaljer:
DVB Subtitles
Modtageren skal understøtte DVB Subtitles (Undertekster vil ikke længere blive sendt som en del af billedet, så du skal have en modtager med understøttelse af DVB Subtitles for at få undertekster). Det betyder også, at du selv kan vælge, om du vil have vist underteksterne eller ej. I en overgangsperiode sendes undertekster også på tekst-tv, men det er ikke permanent det sker.

Vægt:  5 kg.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 21:34
Hej Niels,

Er det en du har erfaring med ?

Mvh Kurt
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Men er det virkelig den eneste model der findes med 2 tunere ? Umiddelbart synes jeg at det må være svært at leve med at man skal se det program man optager.

Var det ikke en opgave for fælleskøbet og finde en sådan ?

Lige nu tror jeg vi går efter en af de helt store. En af dem med flere DVB-T tunere der også kan optage.

Arion modellerne er et bud.

Men de vil jo være en del dyrere, selv på Fælleskøb

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 11:23
Jeg er meget glad for min Digiality CX302-T
Er der mulighed for yderligere et fælleskøb snart - har venner der gerne vil købe - eller er der noget på markedet med PVR der er mere aktuelt.
Man kan ganske vist ikke se en anden digital kanal end den der optages, men man kan se allerede optagne programmer....eller ind til videre....analoge programmer.

RealMe

TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af RealMe RealMe skrev:

Jeg er meget glad for min Digiality CX302-T
Er der mulighed for yderligere et fælleskøb snart - har venner der gerne vil købe - eller er der noget på markedet med PVR der er mere aktuelt.
Man kan ganske vist ikke se en anden digital kanal end den der optages, men man kan se allerede optagne programmer....eller ind til videre....analoge programmer.

Jeg tror vi kan lave et Fælleskøb mere på Digiality.

Men hvis pengene ikke betyder noget (alt med måde) så er Arion et langt bedre valg. 2 tunere og harddisk, og mange flere features.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 18:00

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hej Niels,

Er det en du har erfaring med ?

Mvh Kurt

Hej Kurt.

Ikke andet end jeg har en anden model fra Triax, en DVB 358T som er en udemærket lille box med et godt billede, deruover har Triax nogle gode produkter indenfor antenner, kabler, fordelere, parabolmodtagere med videre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Lars 
<DIV>Jeg tror vi kan lave et Fælleskøb mere på Digiality.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Men hvis pengene ikke betyder noget (alt med måde) så er Arion et langt bedre valg. 2 tunere og harddisk, og mange flere features.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>  /Lars</DIV>
<DIV>[/QUOTE Lars
Jeg tror vi kan lave et Fælleskøb mere på Digiality.

Men hvis pengene ikke betyder noget (alt med måde) så er Arion et langt bedre valg. 2 tunere og harddisk, og mange flere features.

/Lars
[/QUOTE skrev:

Jeg foreslår Digiality CX302 fordi jeg ønsker en PVR-løsning, og der findes grundmodellen (uden HD, som jeg selv vil installere sammen med en USB-løsning) til 1289,- incl lev.

Jeg foreslår Digiality CX302 fordi jeg ønsker en PVR-løsning, og der findes grundmodellen (uden HD, som jeg selv vil installere sammen med en USB-løsning) til 1289,- incl lev.
http://www.crtv.dk/maximum/cx-302-t/showprodukter/639

Jeg har tjekket ARION AT9310 PVR (Ready) og den ser rigtig god ud, men prismæssigt befinder den sig osse i et helt andet segment. Her koster grundmodellen (uden HD installeret)billigst på nettet 2999,- (også leveret ved køb for de 3000,-)
http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=1972

Det finder jeg for dyrt for mig - er jo meget tilfreds med CX302 - ville såmen hellere ha' to af dem så :-)

Håber på fælleskøb - ellers må jeg købe den til 1289,-
(ps. for 130,- har jeg udstur til USB-udtag)

Redigeret af RealMe - 24-August-2006 kl. 09:32
RealMe

TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu