recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af DVDO Edge + kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af DVDO Edge + kalibrering

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Et par spørgsmål tíl Otto:

Jeg har et Pioneer 4280XD og en Sony RDR-HX710 harddiskoptager forbundet via scart - Sony'en kan kun outputte analogt. I en anden sammenhæng fortalte du, at en VP50 ville være et godt match til det setup - jeg vil lige sikre mig, at det også gælder for Edge?

Det gør det.

Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Så vidt jeg kan se, så har Edge ikke en almindelig antenneindgang. Betyder det, at det bedste vil være at bruge tv-tuneren på harddisk-optageren, sende signalet via component til Edgen, og så videre til tv'et via HDMI?

Der er ingen tuner i en Edge, og dermed heller ingen antenneindgang. Derfor skal du bruge tuneren i HDD-optageren, hvis du vil se tv via Edge, ja.

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 09:21

Jeg har sådan set besluttet at anskaffe mig en DVDO Edge med kalibrering, men her i sidste øjeblik er jeg blevet i tvivl:

Jeg har læst på Avforums (mener det var der) at en Edge skal sættes til ét outputformat, eksempelvis 1080p50, hvilket ville skabe problemer for en person (der overvejede en Edge) fordi hans Xbox360 sendte et 60Hz signal ud, hviklet gjorde, at Edgen så ville lave frame rate konvertering. Der var flere der bekræftede ham i, at sådan var det og at automatisk valg af output var en feature, der var udeladt fra Edgen for at differentiere den fra de større modeller.  Nu har jeg ikke en spillekonsol, men det kunne jo være jeg ville have en. Derudover hvad sker der så med et 1080p24 signal? Skal man manuelt vælge output fra Edgen til 1080p24? Hvis det er sådan vil det godt nok få mig til at genoverveje min beslutning om at anskaffe Edgen – Så vil det jo betyde, at man evt. skal til at have flere aktivitet på sin Harmony: ”Se Bluray 108024p”, ”Se bluray 1080i50” (hvis det eksempelvis er en koncertudgivelse).

Håber ovenstående giver mening.

EDIT: Nu har jeg så fået kigget manualen, og der er der jo beskrevet, at der findes en Auto setting, som kommunikerer med TVet for at finde det bedste output format, sådan som jeg oprindeligt forventede det ville være. Vil det så sige, at beskrevne problem ikke eksisterer?



Redigeret af AndyK - 26-November-2008 kl. 09:38
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg har sådan set besluttet at anskaffe mig en DVDO Edge med kalibrering, men her i sidste øjeblik er jeg blevet i tvivl:

Jeg har læst på Avforums (mener det var der) at en Edge skal sættes til ét outputformat, eksempelvis 1080p50, hvilket ville skabe problemer for en person (der overvejede en Edge) fordi hans Xbox360 sendte et 60Hz signal ud, hviklet gjorde, at Edgen så ville lave frame rate konvertering. Der var flere der bekræftede ham i, at sådan var det og at automatisk valg af output var en feature, der var udeladt fra Edgen for at differentiere den fra de større modeller.  Nu har jeg ikke en spillekonsol, men det kunne jo være jeg ville have en. Derudover hvad sker der så med et 1080p24 signal? Skal man manuelt vælge output fra Edgen til 1080p24? Hvis det er sådan vil det godt nok få mig til at genoverveje min beslutning om at anskaffe Edgen – Så vil det jo betyde, at man evt. skal til at have flere aktivitet på sin Harmony: ”Se Bluray 108024p”, ”Se bluray 1080i50” (hvis det eksempelvis er en koncertudgivelse).

Håber ovenstående giver mening.

Som det er nu vælger du aouput, det vil sige at du beder den sende ud i 1080p50, det gør den så også når den får 1080p24 ind fra bd.

Dette lille problem bliver rettet i en opdatering har Otto skrevet.



Redigeret af SVP03 - 26-November-2008 kl. 09:31
SVP03
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg har sådan set besluttet at anskaffe mig en DVDO Edge med kalibrering, men her i sidste øjeblik er jeg blevet i tvivl:

Jeg har læst på Avforums (mener det var der) at en Edge skal sættes til ét outputformat, eksempelvis 1080p50, hvilket ville skabe problemer for en person (der overvejede en Edge) fordi hans Xbox360 sendte et 60Hz signal ud, hviklet gjorde, at Edgen så ville lave frame rate konvertering. Der var flere der bekræftede ham i, at sådan var det og at automatisk valg af output var en feature, der var udeladt fra Edgen for at differentiere den fra de større modeller.  Nu har jeg ikke en spillekonsol, men det kunne jo være jeg ville have en. Derudover hvad sker der så med et 1080p24 signal? Skal man manuelt vælge output fra Edgen til 1080p24? Hvis det er sådan vil det godt nok få mig til at genoverveje min beslutning om at anskaffe Edgen – Så vil det jo betyde, at man evt. skal til at have flere aktivitet på sin Harmony: ”Se Bluray 108024p”, ”Se bluray 1080i50” (hvis det eksempelvis er en koncertudgivelse).

Håber ovenstående giver mening.

Som det er nu vælger du aouput, det vil sige at du beder den sende ud i 1080p50, det gør den så også når den får 1080p24 ind fra bd.

Dette lille problem bliver rettet i en opdatering har Otto skrevet.

OK, takker. Som jeg skrev, da jeg for et øjeblik siden editerede min post, er der i hvert fald i manualen en auto indstilling (gad vide om det allerede er implementeret) - det er vel den du henviser til? Kan du huske hvor Otto har skrevet om opdateringen?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg har sådan set besluttet at anskaffe mig en DVDO Edge med kalibrering, men her i sidste øjeblik er jeg blevet i tvivl:

Jeg har læst på Avforums (mener det var der) at en Edge skal sættes til ét outputformat, eksempelvis 1080p50, hvilket ville skabe problemer for en person (der overvejede en Edge) fordi hans Xbox360 sendte et 60Hz signal ud, hviklet gjorde, at Edgen så ville lave frame rate konvertering. Der var flere der bekræftede ham i, at sådan var det og at automatisk valg af output var en feature, der var udeladt fra Edgen for at differentiere den fra de større modeller.  Nu har jeg ikke en spillekonsol, men det kunne jo være jeg ville have en. Derudover hvad sker der så med et 1080p24 signal? Skal man manuelt vælge output fra Edgen til 1080p24? Hvis det er sådan vil det godt nok få mig til at genoverveje min beslutning om at anskaffe Edgen – Så vil det jo betyde, at man evt. skal til at have flere aktivitet på sin Harmony: ”Se Bluray 108024p”, ”Se bluray 1080i50” (hvis det eksempelvis er en koncertudgivelse).

Håber ovenstående giver mening.

Som det er nu vælger du aouput, det vil sige at du beder den sende ud i 1080p50, det gør den så også når den får 1080p24 ind fra bd.

Dette lille problem bliver rettet i en opdatering har Otto skrevet.

OK, takker. Som jeg skrev, da jeg for et øjeblik siden editerede min post, er der i hvert fald i manualen en auto indstilling (gad vide om det allerede er implementeret) - det er vel den du henviser til? Kan du huske hvor Otto har skrevet om opdateringen?

Nej, den bruger bare edid eller hvad det hedder til at tjekke signalet som din fremviser kan vise. Når du vælger den skriver den at det er "fixed" altså låst, det er nok den der bliver rettet til således at får den 1080p24 ind sender den det også ud hvis skærmen kan vise det. Eller at den altid sender 1080p24 lige igennem.
Men det kan Otto svare på.

Redigeret af SVP03 - 26-November-2008 kl. 10:40
SVP03
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Tilbuddet fortsætter som planlagt indtil 30. november. Der er lidt forvirring omkring vores firma-konstallation, primært skabt af os selv, men det korte af det lange er at AV Precision fortsætter under nye ejere. AV Precision er ikke lukket, men dét CVR der tidligere drev AV Precision er lukket. Dvs. i stedet for at jeg driver firmaet AV Precision, så er jeg ansat hos Medlyd til at drive AV Precision. Det er for så vidt kun forvirrende hvis man interesserer sig for ejerforholdene, det ændrer intet for dig som kunde.

Det lyder godt. Har netop bestilt 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 12:14

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

OK, takker. Som jeg skrev, da jeg for et øjeblik siden editerede min post, er der i hvert fald i manualen en auto indstilling (gad vide om det allerede er implementeret) - det er vel den du henviser til? Kan du huske hvor Otto har skrevet om opdateringen?

Jeg kan da skrive om det lige her: DVDO har bekræftet at der kommer en opdatering så man kan køre dén framerate ud som man får ind, således at 24p ind giver 24p ud, 50i/p ind giver 50p ud osv. Præcist hvornår den opdatering kommer vides ikke, men den skulle være "på trapperne".

Til info: Pga. nogle uoverensstemmelser som vi ikke skal debattere her er  fælleskøbet p.t. fjernet fra siden, hvis man vil bestille så send mig en mail...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 12:16

BTW: Auto-settingen som er beskrevet i manualen er IKKE den setting der giver korrekt framerate, den låser bare output til dét som EDID'en siger er den bedste opløsning skærmen kan håndtere.

EDIT: Som SVP03 allerede har skrevet...



Redigeret af AV Precision - 26-November-2008 kl. 12:16
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

OK, takker. Som jeg skrev, da jeg for et øjeblik siden editerede min post, er der i hvert fald i manualen en auto indstilling (gad vide om det allerede er implementeret) - det er vel den du henviser til? Kan du huske hvor Otto har skrevet om opdateringen?

Jeg kan da skrive om det lige her: DVDO har bekræftet at der kommer en opdatering så man kan køre dén framerate ud som man får ind, således at 24p ind giver 24p ud, 50i/p ind giver 50p ud osv. Præcist hvornår den opdatering kommer vides ikke, men den skulle være "på trapperne".

Til info: Pga. nogle uoverensstemmelser som vi ikke skal debattere her er  fælleskøbet p.t. fjernet fra siden, hvis man vil bestille så send mig en mail...

OK, det lyder godt. Lige et ekstra spørgsmål. Jeg har først lige bestilt mit TV, og jeg mindes at have læst, at TVet skal indkøres først før det kan kalibreres korrekt. Kan det så lade sig gøre at få Edgen tilsendt "med det samme" så jeg kan få glæde af den fra starten, eller er standardproceduren, at du kommer forbi med boksen og foretager kalibreringen samtidig?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Kan det så lade sig gøre at få Edgen tilsendt "med det samme" så jeg kan få glæde af den fra starten, eller er standardproceduren, at du kommer forbi med boksen og foretager kalibreringen samtidig?

Det kan vi sagtens finde ud af.

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 15:48

Hejsa

Jeg kan se, at fælleskøbet ikke er lukket endnu - er der nogen, der ved om det er blevet forlænget?

Så vidt jeg har forstået er der blevet sendt bokse ud løbende, så fælleskøbet ikke nødvendigvis behøver at være lukket før man modtager sit legetøj, er det korrekt?

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg kan se, at fælleskøbet ikke er lukket endnu - er der nogen, der ved om det er blevet forlænget?

Nej, det er lukket

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu