recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Focal DôME
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Focal DôME

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:38
Jeg hørte også sættet i Kbh. i mandags, og synes det er et super flot sæt... men lyden var jeg altså ikke tilfreds med. Synes specielt at diskanten var helt lukket... Lyden kom ikke ud til mig. Det var meget ekstremt da vi hørte 2.0. Der lød de to satellitter som om lyden kom fra en dåse... og det kan man jo på en måde også sige at den gør. Ved godt at det er derfor man har en sub, men synes det er et dårligt tegn, når lyden fra satellitterne ikke er til at holde ud at høre på. Det er jo den samme lyd der kommer ud af dem når sub'en er på. Det kunne også have været fedt om vi havde fået lov til at høre noget mere akustisk, hvor man kunne have hørt detaljerne i musikken, men det var der - cd-udvalget taget i betragtning - desværre ikke mulighed for.
Jeg har i to år ledt efter et 5.1 sæt som er småt og flot og som spiller så godt som de gulvhøjttalere jeg har nu. Jeg har set mange pæne, også disse fra Focal, men endnu har ingen kunnet leve op til mit lydkrav... Desværre...
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:59

Hej Alle

Antal bestillinger:

• 2.0 sæt:  3
  • 2.1 sæt:  1
  • 5.1 sæt:  2

Mere om bestilling her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 08:30

Hej Alle

Antal bestillinger:

• 2.0 sæt:  3
  • 2.1 sæt:  2

Mere om bestilling her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Jeg har i to år ledt efter et 5.1 sæt som er småt og flot og som spiller så godt som de gulvhøjttalere jeg har nu. Jeg har set mange pæne, også disse fra Focal, men endnu har ingen kunnet leve op til mit lydkrav... Desværre...

Det jo en meningsløs jagt du er på der Mikkel A. Du vil aldrig finde nogle små kompakt/sattelit højtalere som lever op til en gulvhøjtaler. At tro disse Dome ville fylde lyden som et par store gulvhøjtalere er da lige naivt nok?

Kompakt højtalere vil måske kunne gøre det for dig, men det jo en helt anden snak end hvad  tråden handler om. 

Men god jagt da.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det jo en meningsløs jagt du er på der Mikkel A. Du vil aldrig finde nogle små kompakt/sattelit højtalere som lever op til en gulvhøjtaler. At tro disse Dome ville fylde lyden som et par store gulvhøjtalere er da lige naivt nok?

Kompakt højtalere vil måske kunne gøre det for dig, men det jo en helt anden snak end hvad  tråden handler om. 

Ja, ved godt det er lidt af en Mission Impossible jeg er ude på, men det er også derfor jeg er så tålmodig, men selvfølgelig er med på en lytter når der er mulighed for det. Har altså hørt andre satellitter der imo spillede bedre end disse Dome, og da der tidligere i tråden blev spurgt hvad andre der havde hørt dem på demo'en på Østerbro havde oplevet, gav jeg bare mit imput med til dette, samtidig med at jeg, for at sætte min mening i relief, fortalte hvilke præferencer jeg har...
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Ja, ved godt det er lidt af en Mission Impossible jeg er ude på, men det er også derfor jeg er så tålmodig, men selvfølgelig er med på en lytter når der er mulighed for det. Har altså hørt andre satellitter der imo spillede bedre end disse Dome, og da der tidligere i tråden blev spurgt hvad andre der havde hørt dem på demo'en på Østerbro havde oplevet, gav jeg bare mit imput med til dette, samtidig med at jeg, for at sætte min mening i relief, fortalte hvilke præferencer jeg har...

Så burde du måske lige dels oplyse hvilke andre satellitter det er, du har hørt, der lyder bedre end Dôme, og dels hvilke gulvhøjttalere det er, du selv har.

Men jeg vil give RuneH ret, det er unfair at sammenligne lyden fra små 14cm satellitter med lyden fra meget større gulvhøjttalere.

Personligt synes jeg lyden fra Dôme satellitterne var rigtig god, størrelsen taget i betragtning (sub'en er en anden snak). Jeg har tænkt mig at bruge mine Dôme satellitter som baghøjttalere i et 7.1 setup (til både film og ren musik), så til det formål synes jeg de er perfekte. Byggekvaliteten er i top og så ser de brand godt ud. WAF: 10 ud af 10.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Så burde du måske lige dels oplyse hvilke andre satellitter det er, du har hørt, der lyder bedre end Dôme, og dels hvilke gulvhøjttalere det er, du selv har.

Men jeg vil give RuneH ret, det er unfair at sammenligne lyden fra små 14cm satellitter med lyden fra meget større gulvhøjttalere.

Personligt synes jeg lyden fra Dôme satellitterne var rigtig god, størrelsen taget i betragtning (sub'en er en anden snak). Jeg har tænkt mig at bruge mine Dôme satellitter som baghøjttalere i et 7.1 setup (til både film og ren musik), så til det formål synes jeg de er perfekte. Byggekvaliteten er i top og så ser de brand godt ud. WAF: 10 ud af 10.

Nu er det måske lidt diffust at definere hvad der er satellitter og hvad der bare er små kompakt højttalere. Jeg har t.ex hørt på Dali Motif, hvor jeg synes lyden kommer meget mere ud af en relativt lille højttaler end hos Dôme. Jeg er helt klar over at prisen også er en anden, men det har jo sådan set ikke noget at gøre med den oplevelse som der blev spurgt til. Mener også at den lille Dali Concept 1 er Dôme satellitterne klart overlegen, men her er designet så ikke noget der ligefrem råbes hurra for.

Min sammenligning med mine gulvhøjttalere var ment som en sammenligning til Dôme 2.1, ikke til satellitterne alene... Det ville ikke være fair. Mine højttalere er for øvrigt et par ældre B&W 630, tror jeg de hed den gang...

Når jeg lytter til højttalere, gør jeg det primært ift. hvordan de spiller i ren stereo, da det imo som oftest er her, det er vigtigst at detaljen er i orden. Det var også derfor jeg gerne havde hørt noget mere akustisk til demo'en i mandags, så man kunne få en fornemmelse af hvor god Dôme kunne gengive detaljer. Vi fik spillet noget Guns N Roses, hvor jeg i den grad kedede mig. Som jeg skrev i mit første indlæg, kom lyden slet ikke ud til mig. Og det er ikke fordi jeg ikke kan lide Guns N Roses

At bruge Dôme som baghøjttalere i et 7.1 system ser jeg ingen problemer i. Og at de er pæne, er der slet ingen tvivl om. Det er også derfor det ærgrede mig at de ikke lød bedre. Ville elske at købe dette sæt og føle det bare var lige det jeg havde ledt efter i to år... men det skete som sagt ikke.

Redigeret af Mikkel A - 07-Maj-2009 kl. 12:58
Til top
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Sillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:48

Hej Mikkel,

Jeg vil gætte på du hørte Dome sættet i Kbh. Det var første gang vi prøvede Audiolab sættet til musik sammen med en BluRay maskine som CD afspiller. Dagen efter i Odense, havde vi fået styr på opsætningen af Audiolab 8000AP, og der lød det vist fremragende efter kommentarerne at dømme.

Under alle omstændigheder er det væsentlige jo hvordan det lyder hjemme hos folk, når man har nusset lidt, og fået samspillet mellem sub og Domes helt i vinkel.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 14:44
Mikkel A. det bliver spændene om du finder noget der kan leve op til det :) Ihvertfald håber jeg på du vil dele købet med os herinde, da det kunne være ret intressant. 2 års jagt er jo ikke bare for sjov :)

Håber det ok at smide dette stykke tekst her. well.
(Har du egentligt lyttet på Dali Mentor 1? De jo godt nok noget større end Dome, og minder vel lidt om Concept i designet - dog flottere imo.. Men nøj de spiller godt når de bliver sat op mod væggen.)

Tilbage til tråden :-)

I øvrigt ser jeg stadig selv frem til at høre Dome. Har desværre ikke haft den mulighed endnu.

Redigeret af RuneH - 07-Maj-2009 kl. 14:45
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Brisse777 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brisse777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 19:46

Hej Thomas.

Angående alm índgang på den Sub, som jeg spurgte dig om i mandags, hvad har du fundet ud af der?

Mvh Kim

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 12:26

Hej Alle

Antal bestillinger:

• 2.0 sæt:  4
  • Dome ekstra:  1

Mere om bestilling her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 11:34

Hej Alle

Antal bestillinger:

• 2.0 sæt:  4
  • 5.1 sæt:  3

Mere om bestilling her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu