recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Focal surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Focal surroundsæt

Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
XBiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 22:03

Jeg var med på fælleskøbet af Gallo 5.1 i sin tid. Men nu er jeg på udgik efter nogen nye og gode højtaler.

Så mit spørgsmål er hvor gode er disse i forhold til Gallo højtaler?

NB. Sælger ikke min Gallo højtaler fordi de spiller dårligt, men pga. af de ikke længer passer ind.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 22:22

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  2

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg kender ikke Logitec´s Z5500. Rent personligt har jeg ikke tiltro til, at Logitec kan lave noget andet end computer højtalere. Det er et skud fra hoften, men hvis man kigger lidt realistisk på det, så er det meget lidt HiFi erfaringer de har. Focal er nogle gamle rotter inde for faget. de ved hvad de laver. Og det kan man høre.

Jeg har derimod hørt Kef 2005. (Min bror har et sæt, og nu slår han mig ihjel for at skrive dette).

Focal er efter min mening bedre. De har en helt anden, mere dynamisk lyd, hvor jeg synes Kef havde en tendens til at lyde hård og lukket.

Læs forøvigt anmeldelsen jeg lavede, for nogle uger siden:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1557&zoneid=5

Tvilver stadig på de lyder bedre end kef, men måske.. har meget svært ved at tro på det..

Der er osse det facktum på subb siden er der kun er en 8" sub med en 150w  og en low frequency på 32Hz mener jeg det er i Focal.... Mod Kef ´s  psw 10´s 10" med 250w og low frequency på 15 Hz... sådan set ikke et godt macthup i mine øjne, slet ikke i et større rum...

og det kommer vel osse an på hvad type resiver men sætter til disse sæt , før man virkelig kan høre hvad de kan... for jeg ved da Focal laver gode ting, det har jeg da hørt i bakspejlet, men tror stadig ikke på de slår Kef ´s serie

Og måle dem her (eller Kef) mod Z5500  er sikkert kun et spørgsmål omkring Penge (Buget) fordi Z5500 er plug and play med seriøs oki Film lyd , men masser a punch, ikke i hifi qualitet ,men halter en del i de fleste musik områder...  men en nybegynder ville være tilfreds et stykke tid...

og de andre omtalt sæt koster osse en resiver , helst en oki god en plus kabler oveni , men så skulle man osse være godt stillet med god lækker lyd

Men dårligt ,Nej sådan skal det heller ikke forstås, tror man får massere af lyd, her for pengene..!

Redigeret af henrik-t - 05-Marts-2008 kl. 10:39
+100HD Film
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hvordan funger det fælleskøb egentligt? Er der et bestemt antal salg før det egentligt gælder eller hvordan?

Nej, det er et tilbud til os, som bare løber i en periode. Men forhandleren håber selvfølgelig, at der kommer godt gang i salget

/Lars

Mange tak for dit svar :-)

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 10:25

Hej Alle sammen

Tror jeg vil købe sådan et sæt - har aldrig haft noget godt surround og nu skal det sku være :)

Men er der nogen anbefaling til reciever til systemet?

P.s. kunne Onkyo TX-SR605 være en mulighed? og hvad er billigste pris for en sådan reciever?

Redigeret af mogwai - 05-Marts-2008 kl. 10:58
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Tvilver stadig på de lyder bedre end kef, men måske.. har meget svært ved at tro på det..

Du tvivler på en der har hørt dem begge, velvidende at du kun har hørt det ene sæt, som du forøvrigt selv har investeret i. Det er ikke en særlig neutral vurdering

Mht. tekniske specifikationer, så er det meget sjældent, at man kan bruge det til særligt meget, andet end et svagt fingerpeg.

Det støreste problem Focal har, det er at man ikke har mulighed for at gå ind fra gaden og høre dem. Hififreaks tilbyder dog, at man kan få dem hjem og afprøve dem. Og det synes jeg helt klart man skal benytte sig af. Der er pokkers forskel på at lytte til et sæt højtalere i en forretningsindrettet rum, og så derhjemme hos sig selv. (Det er uanset om vi snakker Focal eller Kef eller noget andet mærke).

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af XBiz XBiz skrev:

Jeg var med på fælleskøbet af Gallo 5.1 i sin tid. Men nu er jeg på udgik efter nogen nye og gode højtaler.

Så mit spørgsmål er hvor gode er disse i forhold til Gallo højtaler?

NB. Sælger ikke min Gallo højtaler fordi de spiller dårligt, men pga. af de ikke længer passer ind.

Jeg investerede i sin tid selv i det Gallo sæt jeg havde hjemme til test. Jeg må erkende, at jeg faldt pladask for Gallo´s enormt rene lyd og dynamik. Men det var lige så meget pga. designet, at Gallo højtalerne passede bedre ind, end de gulvhøjtalere jeg havde stående, som jeg egentlig var ganske godt tilfredse med. Gallo kom på det rette tidspunkt med den rette lyd. Og i dag fortryder jeg intet, tværtimod er jeg enormt glad for mine Gallo. Jo engang imellem kunne jeg måske godt ønske mig lidt bedre sattelitter. Jeg havde nogle Gallo Duo hjemme til samligning, og det var en helt perfekt kombination, med Duo i front/Center og Micro i baghøjtalerne. Jeg synes bare ikke prisen retfærdiggjorde det ud fra mit behov. Så jeg valgte at beholde Gallo micro sættet. Men overvejer dog stadigvæk at skifte fronten til Duo.

For at svare helt klart på dit spørgsmål, så synes jeg bedst om Gallo højtalerne. Focal er gode, og de er virkelig gode til den pris der er blevet tilbud. Og det er det aspekt man skal vurder dem ud fra her. Til godt 4500,- for Focal, der er det virkelig meget godt lyd man får.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 00:02

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  4

Mere om tilmelding her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 08:52

Så er sættet bestilt.
Konen ville sgu have nye højtallere nu hvor vi er flyttet i hus. Hun mente de gamle var for store til trods for at de næsten er ny.

Så hvis nogen er interesseret i et surround sæt i JBL's Northridge serie så må de gerne melde deres interesse.

Til top
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:28

Hej,

Jeg vil tillade mig at blande mig i diskussionen. Jeg har ikke hørt de andre fabrikater der nævnes i tråden, så om de spiller bedre eller dårligere end Focals sib skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan dog heldigvis se at dem der har hørt flere, synes Focal sættet er rigtigt godt.

Jeg skriver mere, fordi jeg fornemmer at nogle af de produkter Focals Sib sæt sammenlignes med, nærmest per automatik anses for bedre, fordi de er dyrere.

Frem til 1 Juli 2007 kostede Sib pack 9995,- i Danmark. Det skyldtes at Focal blev solgt på traditionel vis, med en distributør som mellemled mellem fabrikken og forretningerne.

Det er måden næsten alt hifi sælges på i Danmark.

Vi har valgt at stoppe med at levere til forhandlere, og istedet leverer vi direkte til jer. Det betyder selvfølgelig et led mindre. Det er også derfor vi har kunnet sætte Focals priser ned med i gennemsnit ca 40%.

Det synes jeg er væsentligt at have i baghovedet.

Hvis I opfatter dette indlæg som unødig reklame, så sletter jeg det selvfølgelig gerne

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:14

Det er OK for mig vedkomne Thomas.

Jo mere info jo bedre, vi er formentlig fornuftige nok herinde til at frasorterer evt. reklame indslag ;-)

Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke kan finde flere "reviews" fra forskellige steder, det er altid noget jeg læner mig opad når jeg handler over nettet uden at føle/se/hører det jeg evt. køber først.

Så hvis du har nogle gode links (eller dårlige ;-)  ) så må du/eller andre meget gerne komme med dem.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Jeg skriver mere, fordi jeg fornemmer at nogle af de produkter Focals Sib sæt sammenlignes med, nærmest per automatik anses for bedre, fordi de er dyrere.

Og det er efter min mening et rigtigt alvorligt problem, som har eksisteret i mange år, (ikke kun på Hifi området, men også mere generelt).

Samtidig med dette, så er Hifi et begreb, som ingen rigtig "gider" definere. Oftest er HiFi brugt i forbindelse med priser, og ikke specielt på produktets evne til at kunne gengive lyd.

Sidst men ikke mindst, så lider HiFi (rigtig HiFi) af, at man helt glemmer at se på forbruget/behovet.
Jeg havde engang en kollega som havde investeret godt 50K i Hifi udstyr til hans bil. Min kommentar var, at manden var binde gal. Bilen blev primært brugt til/fra arbejdet, og det var alt.

Der er folk der bruger flere hundrede tusiende kroner i HiFi udstyr til deres hjem, hvor de måske bruger max. 1-2 timer om dagen på, at virkelig lytte til musik. Hvilket leder mig til næste problem. For hvad vil det sige at lytte til musik.. Er det baggrunds/underholdningseffekt man ønsker, så er store dyre højtalere simpelthen ikke det værd. Min personlige mening er, at det er nærmest syndt at investere i sådan et anlæg, hvis man ikke også bruger det korrekt.

Så er der selvfølgelig de folk, som er ragende ligeglade, om de så kun bruger 10 minutter om dagen på at lytte til musik, så skal det bare være iorden altid... Det er disse mennesker som "rigtig" HiFi udstyr henvender sig til. Og de skal også have lov at være her, for ellers var der slet ingen kunder til de store dyre tunge ting.

Men på "vores" niveau, her på forumet, der mener jeg helt klart, at man opnår mest ved at se på behovet og forbruget, og så sætte sit valg efter det. Og det var præcis derfor, at Focal fik den rosende kritik som de fik. De rammer plet her, både i virke og i den grad også i økonomi.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu