|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 26> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Der findes en 3-4 engelske test af dem. I et par stykker af dem, har de samme konklution som jeg havde i min anmeldelse. Diskanten er lidt for skrigende, (hvilket kan skyldes manglende indkøring) og subben er vanvittig god, til prisen.
|
||
![]() |
||
Thomas Sillesen ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 08-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
|
Her er et par tests mere: Sib sættet kom jo for nogle år siden. Det er derfor subben nu hedder Cub2. Sibbene har man valgt ikke at give et 2 tal, men de er også bedre end da de blev introduceret, og de ser også lidt anderledes ud finish mæssigt idag: CES innovations award: http://www.hifihuset.no/accounts/433095/File/Importfiler/161 61.pdf Her er en test fra Home Cinema Choice: http://www.hifihuset.no/accounts/433095/File/Importfiler/161 62.pdf
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen Head Honcho Densen og HiFi Freaks |
||
![]() |
||
BrianL ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Jeg er lidt nysgerrig omkring foden/væghænget. Hvis man vælger at vægmontere højttaleren på f.eks. bagvæggen. Kan man så dreje den ind mod lyttepositionen, eller sidder den fikseret?
... Ligemeget! Jeg fandt selv info på nettet. Den kan både drejes og tiltes. http://www.cinedream.be/pdf/cinedream_focal_sibenco_sibsheet .pdf Redigeret af BrianL - 07-Marts-2008 kl. 00:10 |
||
![]() |
||
Onaj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
![]() |
|
Der er nogle gode reviews det får, og kunne godt ligne et lige så godt køb som px80 (best bang for the money). Er sættet godt nok til en god konsert DVD, og til at lytte til lidt musik også? Er lidt ked af hvis "Diskanten er lidt for skrigende" og det er noget der ikke forsvinder med tiden. |
||
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Meget muligt du har ret , tror faktisk godt på satelliterne , de kunne godt lyde mere åbene og godt i mellemtone.... meget muligt for Focal har da god lyd i deres podukter jeg har hørt... nu skal dette ikke komme som et angreb på Sib/cube2 , da jeg selv har Kef og heiler ikke til dem... ![]() men der er en grund til de "Kef 2005.2" er blevet kåret til så mange priser og recomendations rundt om i verden, Sib sætte kom ud i 2002/3 der er ikke mange reviews der ude med dem...!! men godtager jeg ikke har hørt dem spille "Endnu" så det er ikke for at få folk til at købe Kef i stedet for Sib er helt sikkert god lyd for de små penger de koster her i fælleskøbet... Da der var folk der spurgte Hvad der var bedst, gav jeg min mening , omkring Både Kef 2005.2 og Z5500 fra Logitech Så oki, Satterne lyder bedre på Sib, det siger du du har hørt dem, den kan jeg godt godtage og nikke til det faktisk godt kan lade sig gøre.. Men næppe på sub siden, specs er ikke kun tal, som jeg kommenteret tidligere slet ikke med de nye lydformater der kræver højere Khz sat og Low F sub, i HD afdelingen. Low f kommer slet ikke langt nok ned og den er kun 8" med 160w i røven.. som sagt mener jeg dette ville kommme til kort Vs en større sub , som både kan gå langt ned 15hz for Kef s vedkommen og 250w....i et større rum.... cube2 fungere sikkert fint i et mindre rum..! stadigt mener jeg dette er et godt køb , men masser af lyd til pengene og godt design plus et godt gammelt ry for at levervaren med sine enheder ... kan man få dem med træ fronter som på de gamle sats ....!!???? men det er så det, dette er nok ikke stedet at snakke mere omkring dette, for det er trodsalt en salgs tråd, men der kom spørgsmål fra brugere, så ville jeg bare komme med min Few Cents... Redigeret af henrik-t - 07-Marts-2008 kl. 01:32 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
Thomas Sillesen ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 08-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
|
Hej Onaj, Min erfaring er at diskanten på Sib'en har brug for rimeligt lang tid for at falde til og blive helt perfekt. Det kan godt tage et par måneder, og da de fleste anmeldere jo ikke har dem til test så længe, mangler de lige det sidste. Da de er udviklede som monitorer til studier, er musiksiden helt klart en af deres forcer (i mine øjne). |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Henrik-t, Med hensyn til det low frequency point du nævner, er det -3db punktet for frekvensgangen du mener ?? Tager man en sub som denne Focal Utopia til små 40.000,-:
Her er tale om en sub der vejer over 50 kilo, er halv meter x halv meter x 60 cm, og har en 16 tommer bas og 1000 watts effektforstærker. Alligevel går den "kun" til 20Hz -3db. Focal er et firma der startede med at bygge højttalerenheder, ikke færdige højttalere. De er kendte for at lave ekstremt præcise enheder, og oplyse specifikationer der holder 100%. Udover at de selv laver dyre højttalere, leverer de også til f.eks Wilsons topmodeller der koster på den forkerte side af en halv million. Jeg vil tillade mig at sige at der findes en del producenter der ved at forbrugerne læser kataloger, og som derfor er en kende optimistiske i deres opgivelser, for på den måde at sælge mere.
|
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Sys vi skal stoppe her , for jeg er ikke ude på at diskutere i denne tråd, dette er en salgs tråd lad os holde den til salg , og da jeg ikke skal købe , eller noget, så det dumt at blive ved med at køre i det.. Derfor vil jeg siger det her, Focal laver gode enheder, Enig , og Sib/Cube 2 sæt til de små penge her i fælleskøbet , er helt sikkert en godt køb med god lyd , hvis man bare har en nogenlunde resiver /Kabler at sætte i røven af det..Faktisk vile jeg gerne høre SibXL modelen , på mit anlæg som fronter.....!! Henrik Redigeret af henrik-t - 07-Marts-2008 kl. 10:08 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
Onaj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
![]() |
|
henrik-t "så ville jeg bare komme med min Few Cents..." Takker Henrik, det er altid rart med flere indput før man skal ud og handle.
|
||
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Henrik, Helt fair, undskyld hvis jeg gik for langt i "forsvaret" af Focal. For os er det jo vores "børn" Du må gerne høre XL sættet, du kan bare sige til, det kunne være lidt sjovt, nu du er godt inde i hvad man ellers kan få i prisklassen. |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kunne jeg godt tage dig op på , har i Demorum så man kan høre dem..!?
Det er et lækkert alternativ til Kef 5005 / 3005 , hvis man nu skal opgradere sit sæt på front siden..... de ser intersante ud hele vejen rundt specs osv...' Henrik |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Henrik, Ja, vi har et demorum i Esbjerg. Er det for langt væk, kommer vi gerne forbi og demonstrerer hos dig privat. Det er noget vi gør rigtigt meget, det er jo trods alt der det skal lyde godt. |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 26> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |