Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gadco
Ny bruger
Oprettet: 08-September-2004
Sted: Dominica
Status: Offline
Point: 1
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 11:47 |
Hej
Er ligeledes interesseret.
|
Mvh Erik
|
 |
buffen
Ny bruger
Oprettet: 10-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 11:55 |
Er ikke interesseret da jeg ikke gider sådan en klods. ha r simpelthen ikke brug for VHS.
MVH
buffen
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 12:04 |
buffen skrev:
Er ikke interesseret da jeg ikke gider sådan en klods. ha r simpelthen ikke brug for VHS |
Det er nu ellers en ret elegant og godt designet klods... Derudover er det ikke særligt interessant at høre fra dem, der ikke vil være med... 
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Ulrichthomsen
Junior bruger
Point: 23
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 13:10 |
Det ser ud til at være en kanon maskine, men jeg kunne ikke lige se om den kunne afspille VHS i longplay og om dvd'en var kodefri. Er der nogen der ved det?
//Ulrich
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 13:27 |
Ja, den skulle kunne afspille longplay - den skulle endda kunne afspille EP og SEP (Extended play og Super Extended play) - det er jeg i hvert fald næsten sikker på, at jeg har fået at vide engang. Hov, der er kun op til EP på videobånd, SEP det var på harddisken i HM-HDS1.
DVD'en kan sikkert godt gøres kodefri ved levering, det finder vi ud af.
Tilføjelse: Jeg har spurgt ved JVC, og svaret til spørgsmålene er "ja".
Redigeret af Thorvald
|
Thorvald.
|
 |
Richard
Ny bruger
Point: 3
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 16:49 |
Jeg er interesseret i denne maskine. Men prisen skal under 5999 kr.
|
 |
velbak
Ny bruger
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 6
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:11 |
Jeg vil istedet foreslå at vi køber en ren dvd-poptager da de fleste i forvejen har en vhs maskine. Jeg tror at efter at det blev vist i tv2 vil der på nuværende tidspunkt være mange der vil være interesseret i den ide istedet. Hvis dette skulle blive aktuelt vil jeg foreslå
Pioneer DVR-720H-S
|
 |
velbak
Ny bruger
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 6
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:12 |
Det største problem ved den maskine det er at den kun understøtter dvd-r og ikke + skiver ellers virker det som en god maskine
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:26 |
velbak skrev:
Jeg vil istedet foreslå at vi køber en ren dvd-poptager da de fleste i forvejen har en vhs maskine. |
Hallo vi er faktisk allerede 12, der er interesserede i denne kombi-maskine. Om dette skyldes at de andre ikke har en VHS i forvejen skal jeg ikke kunne sige - men mine grunde til at interessere mig for lige præcis denne model er, at den gør det meget nemmere, at få overført alle videobåndoptagelserne til DVD, man skal ikke skifte kabler overførslen sker internt i maskinens elektronik, hvilket måske giver større sikkerhed for god billedkvalitet, der er indbygget software, der forbedrer/renser det overførte videosignal fra videobåndet. Hvis man har mange videobånd er det en god maskine - også selvom man har en video i forvejen. Med denne model får man jo samtidig en HDD + DVD optager, med alle de gode ting det indebærer - i én maskine - så kan den gamle video pensioneres. Derforuden kan den optage 2 programmer på samme tid, som en af de få modeller på det danske marked - det ene signal ganske vist på videobånd, men alligevel.
Jeg har en S-VHS video med HDD, som jeg gerne vil udskifte med DR-MX1. Jeg har aldrig brugt S-VHS funktionen og jeg har 700 timers videobånd, mindst, som jeg gerne vil overspille. Og så er DR-MX1 tillige med flot.
Nå men, altså: Vi er altså nogle stykker, der kan se det nyttige i denne trible-kombo. Et fælleskøb på en ren DVD+HDD optager er selvfølgelig helt i orden. Men forslag til andre fælleskøb bør holdes i deres egne tråde og ikke hér - ligesom ytringer om, at "dette fælleskøb er jeg ikke interesseret i" ikke hører hjemme i et emne, hvor folk, der interesserer sig for fælleskøbet på DR-MX1 har deres snak.
Richard skrev:
Jeg er interesseret i denne maskine. Men prisen skal under 5999 kr. |
Prisen kommer klart under 5.999,- - så meget kan jeg allerede nu sige.

|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:29 |
velbak skrev:
Det største problem ved den maskine det er at den kun understøtter dvd-r og ikke + skiver ellers virker det som en god maskine |
Det er da ikke noget problem - hvorfor det? Der er ingen fordel i, at anvende + skiver, især ikke når maskinen er forsynet med harddisk - så er det jo fuldstændigt ligemeget, om resultatet overføres til DVD-R eller DVD+R!
|
Thorvald.
|
 |
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:39 |
velbak skrev:
Jeg vil istedet foreslå at vi køber en ren dvd-poptager da de fleste i forvejen har en vhs maskine. Jeg tror at efter at det blev vist i tv2 vil der på nuværende tidspunkt være mange der vil være interesseret i den ide istedet. Hvis dette skulle blive aktuelt vil jeg foreslå
Pioneer DVR-720H-S
|
Så vil jeg foreslå at du foreslår det til alle andre inde i forummet.. Jeg mener nu, at netop fordi der lige har været over 200 der har købt en sony rec. vil det måske være svært at finde mange der er interesseret blandt recordere.dk´s daglige brugere.. men det kan selvfølgelig være at der er mange der har meldt sig på mailing-listen efter udsendelsen.. det ved jeg ikke lige..
Noget andet er at jeg ikke fatter dit forslag til en pioneer recorder der så vidt jeg ved er en ældre model... hvad med en af de nye modeller istedet?? Jeg tror hellere jeg ville smide pengene efter Sony's nye modeller ihvertfald.. men det har jeg jo også lige gjort :)
|
 |
Sekam
Bruger
Point: 64
|
Sendt: 10-Maj-2005 kl. 20:50 |
Også interesseret.
Hvad er så forskellen på denne, og på den kommende JVC DR-MX10 ?
|
 |