Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
diskone
Bruger
Oprettet: 25-Marts-2005
Status: Offline
Point: 57
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 08:36 |
Hejsa, hvor har du den information fra? Syntes der både ser sådan ud i manualen og syntes også jeg så det i et eller andet norsk forum der var link til i vores tidligere thread!?!?
Lars skrev:
Hej Alle
Der er ingen pixelmapping 1:1 via HDMI på LG xxLB1 modellerne ! 
Så for tilslutning af PC skal man bruge VGA.
Til gengæld er de på vej på lager nu. De første modeller er snart i Danmark.
32" udgaven er på lager, og 37" udgaven her kan leveres fra fredag 
/Lars |
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 08:46 |
diskone skrev:
Hejsa, hvor har du den information fra? Syntes der både ser sådan ud i manualen og syntes også jeg så det i et eller andet norsk forum der var link til i vores tidligere thread!?!? |
Informationen kommer fra LG
Det er netop problematikken, som en anden bruger her var inde på:
De tidligere modeller havde en DVI indgang, som tillod PC-opløsninger. Men den indgang er væk, og tilbage sidder "kun" VGA indgangen (som har pixelmapping 1:1) og så HDMI indgangen der er til video-opløsninger (eks. 1280x720 eller 1920x1080).
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
diskone
Bruger
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 08:53 |
hmm det er jo lidt af et problem for mig... syntes bare det er lidt mærkligt da nu stikket hedder HDMI/DVI på tv'et. Hvilke opløsninger kan man så køre over HDMI->DVI?
Så vil det jo også sige at mit andet valg af tv (LG 37LZ55) heller ikke kan?
Hvor meget mister man ved at køre VGA fremfor DVI over HDMI?
Lars skrev:
diskone skrev:
Hejsa, hvor har du den information fra? Syntes der både ser sådan ud i manualen og syntes også jeg så det i et eller andet norsk forum der var link til i vores tidligere thread!?!? |
Informationen kommer fra LG
Det er netop problematikken, som en anden bruger her var inde på:
De tidligere modeller havde en DVI indgang, som tillod PC-opløsninger. Men den indgang er væk, og tilbage sidder "kun" VGA indgangen (som har pixelmapping 1:1) og så HDMI indgangen der er til video-opløsninger (eks. 1280x720 eller 1920x1080).
/Lars |
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 09:03 |
diskone skrev:
Så vil det jo også sige at mit andet valg af tv (LG 37LZ55) heller ikke kan? |
Den kan sikkert godt, for den har (kun) en DVI indgang.
Problemerne opstår åbentbart med HDMI, fordi der er HDMI standarden kun optræder video-opløsninger.
diskone skrev:
Hvor meget mister man ved at køre VGA fremfor DVI over HDMI? |
Jeg tror faktisk ikke jeg kan se forskel på et TV, om man bruger VGA eller DVI. På en computer-skærm er VGA signalet en smule mere "uldent", men her sidder jeg måske 35cm fra skærmen. Det forsvinder når man sætter sig bare 1m væk og kigger.
/Lars
Redigeret af Lars - 21-Marts-2006 kl. 09:04
|
|
 |
diskone
Bruger
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 09:12 |
Lars skrev:
Den kan sikkert godt, for den har (kun) en DVI indgang. |
hmm iflg. manualen har den ingen DVI indgang "kun" en HDMI/DVI og en VGA indgang som LB1
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 09:28 |
diskone skrev:
hmm iflg. manualen har den ingen DVI indgang "kun" en HDMI/DVI og en VGA indgang som LB1 |
Ok, så kan den heller ikke.
/Lars
|
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 10:09 |

Redigeret af SJ - 16-Maj-2006 kl. 00:45
|
 |
btrader
Bruger
Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:30 |
pc signal er fint med et vga, men det er et problem, at man ikke kan vise 1:1 pixelmapping med hdmi stikket, med mindre at man er klar til at se på windows xp de næste mange år.vil man gerne have windows vista på sin media center pc får man problemer, da vga stikket ikke understøtter hdcp kryptering!!!! 
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:39 |
btrader skrev:
pc signal er fint med et vga, men det er et problem, at man ikke kan vise 1:1 pixelmapping med hdmi stikket, med mindre at man er klar til at se på windows xp de næste mange år.vil man gerne have windows vista på sin media center pc får man problemer, da vga stikket ikke understøtter hdcp kryptering!!!!  |
Det betyder ingenting.
HDCP er en beskyttelse til digitale signaler via DVI og HDMI.
Der er ingen tilsvarende beskyttelse for VGA og Component.
/Lars
|
|
 |
btrader
Bruger
Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 17:54 |
Lars skrev:
btrader skrev:
pc signal er fint med et vga, men det er et problem, at man ikke kan vise 1:1 pixelmapping med hdmi stikket, med mindre at man er klar til at se på windows xp de næste mange år.vil man gerne have windows vista på sin media center pc får man problemer, da vga stikket ikke understøtter hdcp kryptering!!!!  |
Det betyder ingenting.
HDCP er en beskyttelse til digitale signaler via DVI og HDMI.
Der er ingen tilsvarende beskyttelse for VGA og Component.
/Lars
|
ja, det er rigtigt, men sådan som jeg har forstået det kan vista kun tilsluttes digitalt, når der skal afspilles materiale med hdcp.ret mig hvis jeg tager fejl
|
 |
flatline
Junior bruger
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 20
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:30 |
Hej
Jeg står og skal købe mit første LCD TV og synes at denne model lyder meget interesssant, men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan være behjælpelige med.
Jeg kan forstå på forum'et at en af grundene til at købe LG, er at man får 1:1 pixelmapping, hvilket dog ikke understøttes af denne model på HDMI. Er det sikkert, at den understøtter 1:1 PM via VGA? Understøtter de fleste andre LCD TV også 1:1 PM via VGA, når de skalerer billeder via DVI/HDMI?
Hvordan bestiller man vægbeslagene på bestillingssiden?
Er der desuden nogen, der ved, hvornår 42" modellen kommer? Er den mon værd at vente på? Den lader ikke til at være i butikkerne, hverken her eller i udlandet.
Tak
/fl
Redigeret af flatline - 21-Marts-2006 kl. 22:31
|
 |
TWA1
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2006
Point: 14
|
Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:43 |
Ingen pixelmapping 1:1 via HDMI ØV. ØV…
PC tilsluttet via. VGA er bare ikke godt nok tekst flyder ud og har langtfra den samme skarphed som ved DVI 1:1 Jeg tør nok ikke vælge denne skærm efter denne konstatering men tak for at du gav undersøge dette Lars Jeg ville nok være blevet slemt skuffet efter et evt.. køb.
Grunden til mine store bekymringer er at Jeg hovedsagligt skal anvende skærmen sammen med PC.
/TWA
|
 |