Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sekam
Bruger
Oprettet: 10-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
|
Sendt: 26-Januar-2006 kl. 20:20 |
Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B
Hvilken har det bedste billede, brugervenlighed, features, hastighed osv?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 27-Januar-2006 kl. 09:57 |
Sekam skrev:
Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B
Hvilken har det bedste billede, brugervenlighed, features, hastighed osv? |
Til almindelig TV vinder plasma over LCD, også Samsung modellen.
Samsung har også det problem, at man ikke kan se billedet fra siden uden at alt det sorte bliver blåt istedet (et typisk LCD fænomen). Og Samsung er mere "hård" i billedet. Emner med høj kontrast mister detaljer, "tværer ud". Jeg har se de to skærme ved siden af hinanden, og i mit hjerte er det kun plasma som dur - til at hænge som primært TV i stuen. Jeg kunne måske vænne mig til de hårde billeder på LCD, men jeg kan ikke vænne mig til den ringe betragtningsvinkel.
Plasma er den skærmtype som kommer tættest på et almindeligt billedrørs-TV.
Og så har denne plasma 2 tunere. Dvs. ægte PIP, PAP og POP. Her kan Samsung ikke være med, deres PIP er begrænset til at være TV/AV sammen med en PC.
Når alt det er sagt, så kan jeg sagtens finde anvendelsesmuligheder for en LCD som den fra Samsung. F.eks. hvis jeg gerne ville have et PC billede vist side om side med et TV billede. F.eks. til lige at læse mail eller skrive på MSN Messenger. Så det afhænger også af hvilke behov man har.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
|
Sendt: 27-Januar-2006 kl. 10:26 |
Lars skrev:
[QUOTE=Sekam]Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B
Til almindelig TV vinder plasma over LCD, også Samsung modellen.
|
Jo jo men ikke på alle punkter.
Begge teknologier har både fordele og ulemper i forhold til hinanden.
|
 |
kirneh
Bruger
Oprettet: 24-Januar-2005
Point: 57
|
Sendt: 27-Januar-2006 kl. 15:40 |
Hvad er opløsningen på dette tv ?
Når man ser manualen står der i skemaet på side 13 opløsninger helt op til 1280*1024. Men på specifikationerne hos forhandlerne står der 1024x768 ?
Så den opløsning der står i manualen er opløsninger man kan føde tv'et med hvor den så skaleres til 1024*768 ?
Hvis det er 1024*768 kan det jo ikke vise fuld 720p uden at fjerne detaljer da 720p er 1280*720.
Håber nogen kan svare på mine spørgsmål :)
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 27-Januar-2006 kl. 16:27 |
Hej kirneh
Det er rigtigt.
42" HD-plasma displays har normalt opløsningen 1024x768. Man skal op i 50" for højere opløsning.
Så billedet skaleres, men det gør det jo på de fleste flade TV. Et LCD TV med 1366x768 skalerer også billederne, det er bare den anden vej. Men resultatet er det samme, at det er kvaliteten af denne skalering som afgør om du finder det godt eller skidt at se på.
I sidste ende vil det være resultatet på skærmen der er afgørende. Altså hvordan filmen eller fodboldkampen ser ud.
/Lars
|
|
 |
bamsen
Junior bruger
Oprettet: 03-Januar-2004
Point: 43
|
Sendt: 28-Januar-2006 kl. 12:39 |
Jeg har købt en test DVD og er en af køberne fra første omgang med den her LG skærm. Den er intet mindre end fantastisk.....designet er lækkert (smag og behag selvfølgelig) og skærmen viser de lækreste billeder.
Smid en HDMI DVD på og i med en test DVD med lidt HD materiale. Nedskaleret. Jovist, men det er bare WoouW! Og så er der altså et godt stykke - rent prismæssigt - op til en Pioneer eller andre, som kan matche den.
Mine klare anbefalinger herfra.
Så bare se at få kigget i lommerne og tryk på send! ;)
Hilsen Bjørn
|
 |
Bics
Ny bruger
Oprettet: 21-December-2005
Point: 21
|
Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:02 |
bamsen skrev:
Så bare se at få kigget i lommerne og tryk på send! ;)
Hilsen Bjørn
|
Er skam gjort. Får skærmen på torsdag, og glæder mig som et lille barn 
Der går dog nok lidt tid inden jeg får den sat op, skal til at flytte i hus, så der skal lige males osv. først 
Redigeret af Bics
|
 |
jacobi
Ny bruger
Oprettet: 30-Januar-2006
Point: 10
|
Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:36 |
Jeg er tæt på at ryge med på fælleskøbet, men har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:
Kan man se tekst-tv og alm. tv samtidig i split-screen (som ved PIP)?
Det medfølgende vægbeslag - kan det evt. erstattes med et andet mod merbetaling (Vogels fx.)? Hvilket vil passe til (skal kunne drejes)?
Jeg har kigget lidt på Pana PV500, som ser rigtigt godt ud, men har ikke haft mulighed for at se en direkte sammenligning med LG skærmen. Er der mere "value-for-money" ved en Pana PV500?
Hvordan er mulighederne generelt for at køre computer signalet over skærmen ved plasma-skærme?
... mange spørgsmål. Doooh. Men syntes ikke medarbejderne i Elmutanten kunne give mig brugbare svar ...
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 30-Januar-2006 kl. 12:21 |
jacobi skrev:
Kan man se tekst-tv og alm. tv samtidig i split-screen (som ved PIP)? |
Nej, desværre ikke. Du efterlyser den funktion som kaldes PAT (Picture and Text). Der er kun almindelig tekst-tv, dog ventefrit (1500 siders hukommelse).
jacobi skrev:
Det medfølgende vægbeslag - kan det evt. erstattes med et andet mod merbetaling (Vogels fx.)? Hvilket vil passe til (skal kunne drejes)? |
De er normalt til at snakke med, men hvad du skal give i bytte må afhænge af hvad du vælger istedet. Vogels har nogle dreje-beslag.
jacobi skrev:
Jeg har kigget lidt på Pana PV500, som ser rigtigt godt ud, men har ikke haft mulighed for at se en direkte sammenligning med LG skærmen. Er der mere "value-for-money" ved en Pana PV500? |
Mht. billede og features, nej det syntes jeg ikke. LG skærmen står flot i billedet, har et flot design, god lyd osv. Og med LG'ens pris i forhold til normalprisen på PV500, er det mere LG der giver "value for money".
jacobi skrev:
Hvordan er mulighederne generelt for at køre computer signalet over skærmen ved plasma-skærme? |
Det kan sagtens lade sig gøre, men med det forbehold at 42" plasma skærme er 1024x768 i opløsning i 16:9 format, hvor en computer er 1024x768 i 4:3 format. Så ved direkte visning vil billedet have forkerte proportioner.
/Lars
Redigeret af Lars
|
|
 |
Bics
Ny bruger
Oprettet: 21-December-2005
Point: 21
|
Sendt: 07-Februar-2006 kl. 15:36 |
Jeg modtog min skærm i torsdags, og er indtil videre godt tilfreds. Mit antennesignal er dog noget ringe, så billedekvaliteten er ikke i top, men det arbejdes der på.
Jeg har ikke haft kigget til det vægbeslag der er med, men er der alt man skal bruge deri, eller skal man selv ud og have fat i nogle kraftige skruer/bolte til at sætte i væggen? Og er der nogle nogle ting/tips/tricks man skal være opmærksom på ved opsættelsen?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Februar-2006 kl. 16:25 |
Bics skrev:
Jeg har ikke haft kigget til det vægbeslag der er med, men er der alt man skal bruge deri, eller skal man selv ud og have fat i nogle kraftige skruer/bolte til at sætte i væggen? Og er der nogle nogle ting/tips/tricks man skal være opmærksom på ved opsættelsen? |
Ja, du skal selv finde nogle passende bolte i byggemarkedet.
/Lars
|
|
 |