recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af LG PX5 - 42" HD-plasma - #2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af LG PX5 - 42" HD-plasma - #2

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sekam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 20:20

Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B

Hvilken har det bedste billede, brugervenlighed, features, hastighed osv?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Sekam Sekam skrev:

Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B

Hvilken har det bedste billede, brugervenlighed, features, hastighed osv?

Til almindelig TV vinder plasma over LCD, også Samsung modellen.

Samsung har også det problem, at man ikke kan se billedet fra siden uden at alt det sorte bliver blåt istedet (et typisk LCD fænomen). Og Samsung er mere "hård" i billedet. Emner med høj kontrast mister detaljer, "tværer ud". Jeg har se de to skærme ved siden af hinanden, og i mit hjerte er det kun plasma som dur - til at hænge som primært TV i stuen. Jeg kunne måske vænne mig til de hårde billeder på LCD, men jeg kan ikke vænne mig til den ringe betragtningsvinkel.

Plasma er den skærmtype som kommer tættest på et almindeligt billedrørs-TV.

Og så har denne plasma 2 tunere. Dvs. ægte PIP, PAP og POP. Her kan Samsung ikke være med, deres PIP er begrænset til at være TV/AV sammen med en PC.

Når alt det er sagt, så kan jeg sagtens finde anvendelsesmuligheder for en LCD som den fra Samsung. F.eks. hvis jeg gerne ville have et PC billede vist side om side med et TV billede. F.eks. til lige at læse mail eller skrive på MSN Messenger. Så det afhænger også af hvilke behov man har.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

[QUOTE=Sekam]Hvad er Jeres indtryk af denne LG model kontra Samsung 40 LE-40M61B

Til almindelig TV vinder plasma over LCD, også Samsung modellen.

Jo jo men ikke på alle punkter.

Begge teknologier har både fordele og ulemper i forhold til hinanden.

Til top
kirneh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2005
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 15:40

Hvad er opløsningen på dette tv ?

Når man ser manualen står der i skemaet på side 13 opløsninger helt op til 1280*1024. Men på specifikationerne hos forhandlerne står der 1024x768 ?

Så den opløsning der står i manualen er opløsninger man kan føde tv'et med hvor den så skaleres til 1024*768 ?

Hvis det er 1024*768 kan det jo ikke vise fuld 720p uden at fjerne detaljer da 720p er 1280*720.

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål :)

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 16:27

Hej kirneh

Det er rigtigt.

42" HD-plasma displays har normalt opløsningen 1024x768. Man skal op i 50" for højere opløsning.

Så billedet skaleres, men det gør det jo på de fleste flade TV. Et LCD TV med 1366x768 skalerer også billederne, det er bare den anden vej. Men resultatet er det samme, at det er kvaliteten af denne skalering som afgør om du finder det godt eller skidt at se på.

I sidste ende vil det være resultatet på skærmen der er afgørende. Altså hvordan filmen eller fodboldkampen ser ud.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bamsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 12:39

Jeg har købt en test DVD og er en af køberne fra første omgang med den her LG skærm. Den er intet mindre end fantastisk.....designet er lækkert (smag og behag selvfølgelig) og skærmen viser de lækreste billeder.

Smid en HDMI DVD på og i med en test DVD med lidt HD materiale. Nedskaleret. Jovist, men det er bare WoouW!
Og så er der altså et godt stykke  - rent prismæssigt - op til en Pioneer eller andre, som kan matche den.

Mine klare anbefalinger herfra.

Så bare se at få kigget i lommerne og tryk på send! ;)

Hilsen Bjørn

Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-December-2005
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af bamsen bamsen skrev:

Så bare se at få kigget i lommerne og tryk på send! ;)

Hilsen Bjørn

Er skam gjort. Får skærmen på torsdag, og glæder mig som et lille barn

Der går dog nok lidt tid inden jeg får den sat op, skal til at flytte i hus, så der skal lige males osv. først

Redigeret af Bics
Til top
jacobi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:36

Jeg er tæt på at ryge med på fælleskøbet, men har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:

Kan man se tekst-tv og alm. tv samtidig i split-screen (som ved PIP)?

Det medfølgende vægbeslag - kan det evt. erstattes med et andet mod merbetaling (Vogels fx.)? Hvilket vil passe til (skal kunne drejes)?

Jeg har kigget lidt på Pana PV500, som ser rigtigt godt ud, men har ikke haft mulighed for at se en direkte sammenligning med LG skærmen. Er der mere "value-for-money" ved en Pana PV500?

Hvordan er mulighederne generelt for at køre computer signalet over skærmen ved plasma-skærme?

... mange spørgsmål. Doooh.  Men syntes ikke medarbejderne i Elmutanten kunne give mig brugbare svar ...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af jacobi jacobi skrev:

Kan man se tekst-tv og alm. tv samtidig i split-screen (som ved PIP)?

Nej, desværre ikke. Du efterlyser den funktion som kaldes PAT (Picture and Text). Der er kun almindelig tekst-tv, dog ventefrit (1500 siders hukommelse).

Det medfølgende vægbeslag - kan det evt. erstattes med et andet mod merbetaling (Vogels fx.)? Hvilket vil passe til (skal kunne drejes)?

De er normalt til at snakke med, men hvad du skal give i bytte må afhænge af hvad du vælger istedet. Vogels har nogle dreje-beslag.

Jeg har kigget lidt på Pana PV500, som ser rigtigt godt ud, men har ikke haft mulighed for at se en direkte sammenligning med LG skærmen. Er der mere "value-for-money" ved en Pana PV500?

Mht. billede og features, nej det syntes jeg ikke. LG skærmen står flot i billedet, har et flot design, god lyd osv. Og med LG'ens pris i forhold til normalprisen på PV500, er det mere LG der giver "value for money".

Hvordan er mulighederne generelt for at køre computer signalet over skærmen ved plasma-skærme?

Det kan sagtens lade sig gøre, men med det forbehold at 42" plasma skærme er 1024x768 i opløsning i 16:9 format, hvor en computer er 1024x768 i 4:3 format. Så ved direkte visning vil billedet have forkerte proportioner.

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-December-2005
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 15:36

Jeg modtog min skærm i torsdags, og er indtil videre godt tilfreds. Mit antennesignal er dog noget ringe, så billedekvaliteten er ikke i top, men det arbejdes der på.

Jeg har ikke haft kigget til det vægbeslag der er med, men er der alt man skal bruge deri, eller skal man selv ud og have fat i nogle kraftige skruer/bolte til at sætte i væggen? Og er der nogle nogle ting/tips/tricks man skal være opmærksom på ved opsættelsen?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af Bics Bics skrev:

Jeg har ikke haft kigget til det vægbeslag der er med, men er der alt man skal bruge deri, eller skal man selv ud og have fat i nogle kraftige skruer/bolte til at sætte i væggen? Og er der nogle nogle ting/tips/tricks man skal være opmærksom på ved opsættelsen?

Ja, du skal selv finde nogle passende bolte i byggemarkedet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu