|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Extenderen logger ind hvor? På NASén? Det ville helt klart være den mest optimale løsning, at Extenderen mappes direkte til NASén, men det giver lige lov meget lidt mening med Extenderen og Media Centeret, idet at de jo netop skriver, at det er de mappede/Overvågede mapper i Media Centeret, som Extenderen benytter. Det er muligt jeg bare ikke helt har fattet det.
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Extenderen virker som en "ny" bruger på din Vista (Ligesom Remote Desktop / Terminal service) Dette betyder at når du benytter Media Center på TV'et logger du f.eks ind med en bruger der hedder "Kandersen" og evt. til Password. Her mapper du et drev fra din NAS og gemmer login information dertil. Når du så tænder din extender og opretter forbindelse til dit Media Center logger den ind med en speciel Extender bruger kaldet "MCX-XXX" Denne bruger kender ikke netværksdrev og gemte password fra en anden bruger. (Svarer til at du har oprettet to forskellige brugerkonto på din Vista maskine) Derfor er løsningen at NAS tillader Guest (Gæst) kontoen, så du kan mappe dit drev uden password. Eller at Vista opsættes til at alle brugere automatisk mapper til netværksdrev fra NAS via et script. f.eks notget med: "Net use X: \\NAS\Share /User:Kandersen password" |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Karlshøj, det script er den måde jeg mapper mine drev fra NAS på mit media center. Men jeg kan ikke lige se, at det var muligt at køre lignende script på Extenderen??
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Tror du misforstår min forklaring lidt hvordan en extender virker.. Extender logger ind på dit Media Center med sin egen bruger (Ligesom Remote Desktop) derfor skal scriptet også køres på dit Media Center for extender brugeren. Se evt. her: |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |