|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | ||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Du skal have en digital modtager per TV. Antennekabel fra vægdåse til den digitale modtager (og eventuelt videre til TV, så TVets tuner kan modtage de analoge kanaler). Digital modtager og TV forbindes med SCART, ligesom du ville gøre med en DVD afspiller eller HDD recorder. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Unitedfreak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Mange tak for det hurtige svar Jesper, nu er den bestilt! |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Og svaret er ja til de spørgsmål. Der står iøvrigt i anmeldelsen (specifikationerne nederst). /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
|
Hej.
Jeg vil også gerne være med til fælleskøbet. Jeg har et ret dårligt modtager forhold der hvor jeg bor. Hvis man ikke kan få det til at virke, har man så 14 dages fuld retur ret? mvh Allan. PS. Skal jeg vælge en antenne der er stærkere en den der er med, eller burde det være nok. |
||
![]() |
||
Sejleren ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Hej Jeg går og overvejer køb af en DVB-T modtager til vores sejlbåd. Jeg har hørt at den er knap så krævende med antenneforhold er det korrekt ? Vi har nemlig tit problemer med at modtage et aceptabelt signal Er der nogen der ved om modtagene og antennen vil kunne bruges til dette formål? Jeg tænker også lidt på om antennen vil kunne bruges i det hårde miljø (fugt og salt) som er på havet. Vil antennen evt. kunne modtage et fornuftigt signal hvis den bliver monteret "indendørs". |
||
![]() |
||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Ja det er rigtigt.
Jo, antennen vil godt kunne bruges til formålet. Den er dog retningsbestemt. Ikke ret meget, men alligevel. Det optimale til en skibsmast ville nok være en Triax Ufo antenne, som er rundstrålende i modtagelsen. Redigeret af Joho - 22-August-2006 kl. 20:57 |
||
Med god hilsen
John |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
kallefrank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
![]() |
|
Det kan godt være jeg spørger dumt, men her kommer det ...!! Jeg går ud fra at man sætter antennestikket i denne maskine, og et scart fra maskinen til tv'et. Man sætter så fjernsynes over på AV når man skal modtage de digitale kanaler. Men hvad med de analoge tvkanaler, når nu antennekablet sidder i maskinen....????
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Ja.
Antennekabel mellem digital modtager og TV, som sløjfer antennesignalet videre, således at TVets tuner kan tage de analoge kanaler. Den digitale modtager har RF in og RF out, ligesom en HDD recorder. Redigeret af JesperLund - 23-August-2006 kl. 15:27 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
Pind ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
|
Jeg har omtalte modtager, og jeg har da ikke lige kunnet finde hvor man kan indstille frekvens manuelt, hvilket er ret irriterrende, da den søger hele frekvensbåndet igennem og autotildeler kanalnummer og vælger så kun at gemme den laveste hvis de er identiske. Dvs. for at jeg får de kanaler jeg ønsker er jeg nødt til kun at søge på den frekvens som signalet ligger på. Ellers er jeg meget tilfreds, den modtager rigtig godt. Jeg bor i Skive og pga. dårlige forhold for modtagelse af Viborg-senderen tager jeg hhv. Thisted og Aalborg som ligger hhv. 50 og 90 km. væk. Det gør jeg helt uden at have rørt ved min UHF-antenne som peger helt anden vej og endda med modsat polarisation Redigeret af Pind - 24-August-2006 kl. 00:18 |
||
![]() |
||
greger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Spændende fælleskøb... men hvad med antennen. Så vidt jeg kan se kræver den strøm, hvilket er lidt besværligt på en ydervæg eller en tagryg. Er det rigtig forstået? Kan man bruge sin gamle antenne til formålet? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |