|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | ||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Nej, den kan få strøm fra modtageren (igennem antennekablet) /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
bitkid ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Hej,
Jeg er ny til hele digital-tv verdenen, men jeg har da nogenlunde forstået de fordele det vil give mig :-) Mit spørgsmål er nu om jeg med denne modtager vil kunne sætte den til mit tdc kabel tv signal og modtage de digitale kanaler de tilbyder eller skal jeg vælge en selector for at bruge deres signal? På forhånd tak Jannik Nielsen |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
DVB-T modtagere kan ikke bruges på TDC Kabel TV. Du skal have en Selector (eller en anden DVB-C modtager, men der findes ikke særligt mange andre end Selector). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, der skal du have en Selector. DVB-T modtagere er for dem med egen antenne, samt de antenneforeninger der distribuerer det signal rundt. /Lars PS. Der er selvfølgelig også den advancerede løsning - at have begge. Men jeg vil foreslå en Selector |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
|
Nu alle har kastet sig ud i at stille de dumme spørgsmål, så har jeg også et Der står at modtageren har et strømforbrug på 8/9 w (i timen/døgnet eller hvad ?). Er det meget udregnet i pris på årsbasis ? Hvad nu hvis man valgte at slukke for den når man ikke bruger den, taber den så kanalerne eller vil den huske dem ? Det er kun 3 kanaler man kan modtage er det ikke =? (DR, DR2 og TV2) |
||
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
9W som forbruges døgnet rundt koster dig 365*24*9/1000 KWh = 79 KWh om året. Prisen per KWh er typisk mellem 1,5 og 2 kroner, afhængig af hvor i landet du bor. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
joho2 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Nej den taber ikke kanalerne når du slukker den. Hvis du bor i nærheden af sverige eller tyskland vil du også have en god mulighed for at modtage kanaler derfra Se evt. nærmere her. |
||
![]() |
||
bitkid ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Ville der være nogen fordele i at have 2? Er der forskel på hvad der er tilbydes fra tdc og hvad der kommer via æteren? |
||
![]() |
||
Unitedfreak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Hej,
Har netop lige modtaget denne boks og det hele er koblet til og virker. Kan se dr 1, dr 2 og Tv2. Men hvad gør jeg så med det signal jeg får fra parebolen som os kommer via antennestikket?? Kan nemlig ik finde det signal nu. Nogen der ved hvad jeg skal gøre her |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er ingen grund til at have en Selector og en DVB-T modtager, hvis man kun vil tage DR1, DR2 og TV2. Men hvis man vil have nabolandenes kanaler ind også, kunne de supplere hinanden. Men den artikel viser også muligheden, for at kombinere DVB-T med almindelig kabel-tv. Altså uden Selector. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, jeg kan se at den hardware man får fra tdc (selectoren) ikke har optisk udgang, så måske det vil være bedre for mig at vælge en dvb-t løsning. Behøver man en antenne? Jeg bor i Odense, er signalet stærkt nok til at man kan undvære? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |