recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Media Center One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Media Center One

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af rohden rohden skrev:

Tak for feedback. Kan du forklare lidt mere om, hvad FireDTV-løsningen går ud på og om det stadigvæk vil være muligt at optage ét program og se et andet via MCE? 

FireDTV er i princippet en ekstern Selector box. Men til forskel fra den almindelige fra TDC, så tilsluttes den via Firewire til Medie Centeret, (dvs. signalet er digitalt hele vejen).

Det er IKKE muligt at optage mere end et program ad gangen pga. begrænsning i MCE. Men der er intet tilhindre for, at du lader det almindelige antennekabel suse ind i tvét, og så kan se tv der, mens dit medie center, som er tilsluttet en Selector, står og optager et andet program. Derved kan du se et program mens du optager et andet.

Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg gør dem heller ikke vanskelige. Jeg understreger bare, at S-Video fra en
Selector ikke giver en superflot billedkvalitet - måske bedre end det
indbyggede
kort.

Jamen, med det udstyr han har, så er det langt mere optimalt i forhold til at bruge RF signalet.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Går lidt af ideen med et mediecenter i øvrigt ikke fløjten, når man tilslutter
en Selector? Man kan kun optage det man ser. Mediecenteret kan ikke skifte
kanal. Selector skal programmeres, hvis man skal optage fra f.eks. to
kanaler når man ikke er hjemme.

Eller er der G.Link i Media Center One?

Det er det som er lidt af problemet med en ekstern Selector box. MCE er forberedt til dette i form af at lade fjernbetjeningssiganlet gå ud af medie centeret og så styre Selectoren optisk. Medie Centeret er forberedt til dette, MCE er forberedt til dette. Det upraktiske består i, at man skal have et lille ekstra kabel mellem medie centeret og Selectoren.
Korrekt, man kan heller ikke optage flere programmer på een gang, så på den måde kan man godt sige, at det er ringere end at bruge den indbygget dual tuner. Men igen, billedkvaliteten bliver væsentlig bedre.

Vil det sige, at man kan droppe Selector fjernbetjeningen ved at forbinde Media Center One og Selector boksen med et optisk kabel?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 13:06

Yeps!

(Du må dog ikke opfatte det som et normalt optisk/digital kabel. Det er i  bare en IR sender (IR = Infrarød). Så når du f.eks trykker på fjernbetjeningen til MCE, så sender den signalet vidre til din selector via dette IR kabel, hvis du f.eks vil skifte kanal på Selectoren).

Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 13:42

Yeps!

(Du må dog ikke opfatte det som et normalt optisk/digital kabel. Det er i  bare en IR sender (IR = Infrarød). Så når du f.eks trykker på fjernbetjeningen til MCE, så sender den signalet vidre til din selector via dette IR kabel, hvis du f.eks vil skifte kanal på Selectoren).

Hvis jeg går efter FireDTV-løsningen, er det så nødvendigt også at investere i Selector boksen?

Redigeret af rohden - 31-Januar-2007 kl. 14:00
Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 13:03

Yeps!

Hvis jeg går efter FireDTV-løsningen, er det så nødvendigt også at investere i Selector boksen?

Prøver lige igen: Skal man bruge både en Selector boks og en FireDTV boks, hvis man vil benytte FireDTV-løsningen

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 13:12

Prøver lige igen: Skal man bruge både en Selector boks og en FireDTV boks, hvis man vil benytte FireDTV-løsningen

Nej, du skal bruge et Viacess CAM (som du billigst kan købe sammen med FireDTV; det er vist 50 EUR) og et Selector kort, som du kun kan få hos TDC (mod en årlig betaling af 199 kr + de ekstra programpakker, som du måtte ønske).

FireDTV + Viacess CAM gør det samme som Selector boksen: modtager (tuner) det digitale signal, og dekrypterer de kanaler som du har betalt for ved hjælp af Selector kortet. FireDTV afleverer den rå transport stream til din computer (over firewire), mens Selector decoder transportstrømmen og sender et "rigtigt" videosignal til dit TV.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Nej, du skal bruge et Viacess CAM (som du billigst kan købe sammen med FireDTV; det er vist 50 EUR) og et Selector kort, som du kun kan få hos TDC (mod en årlig betaling af 199 kr + de ekstra programpakker, som du måtte ønske).

FireDTV + Viacess CAM gør det samme som Selector boksen: modtager (tuner) det digitale signal, og dekrypterer de kanaler som du har betalt for ved hjælp af Selector kortet. FireDTV afleverer den rå transport stream til din computer (over firewire), mens Selector decoder transportstrømmen og sender et "rigtigt" videosignal til dit TV.

Tak for svaret . Ved du hvor man kan købe FireDTV her i DK?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 13:57

Sorry jeg ikke lige har haft tid til at bsvare.

www.mm-vision.dk forhandler floppyDTV (det er det samme produkt bortset fra at det er til indbygning i computeren). Af een eller anden årsag har de ikke FireDTV, men prøv at hør dem om ikke de kan skaffe den hjem, og hvad det evt. koster. Både FloppyDTV og FireDTV kommer fra samme producent.

Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 14:01

www.mm-vision.dk forhandler floppyDTV (det er det samme produkt bortset fra at det er til indbygning i computeren). Af een eller anden årsag har de ikke FireDTV, men prøv at hør dem om ikke de kan skaffe den hjem, og hvad det evt. koster. Både FloppyDTV og FireDTV kommer fra samme producent.

Tak for feedback . Jeg har allerede kontaktet Thomas fra MM-Vision og stillet dem spørgsmålet. Melder lige tilbage, når jeg får besked...

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 14:06
Jeg tror at de fleste køber direkte hos producenten, www.digital-everywhere.com (det er også noget billigere).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 15:03

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror at de fleste køber direkte hos producenten, www.digital-everywhere.com (det er også noget billigere).

Jeg har nu hørt fra MM-Vision. FireDTV m. Viaccess koster hos dem ca. 2.100,- mens man kan få det samme for knap 1.800,- direkte hos Digital Everywhere (inkl. administration og forsendelsesgebyr). Jeg har nu bestilt det hos DE, og ser frem til at modtage det og få det sat op. Tak for hjælpen med svarene til alle  

Til top
rohden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 09:34

Til Kandersen:

Jeg har nu modtaget min FireDTV boks, Viacess CAM og Selector kort. Efter at have sat det op som instrueret i den medfølgende manual (inkl. installation af diverse rollup's, drivere osv.) kan jeg dog stadig ikke få det til at virke. Mit spørgsmål går på:

Skal jeg ikke kunne "se" FireDTV-boksen i det billede i MCE, hvor man skal vælge hvilken tuner, man vil sætte op? Er der en begrænsning i antallet af tunerkort i MediaCenter One, som gør, at man skal af-installere et af de eksisterende tuner-kort for at kunne "se" FireDTV-boksen?

Hvis det ikke er dette, der er problemet, har du så et godt bud på, hvad det kunne være?

Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu