|
|
Besvar ![]() |
Side <1 891011> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
FireDTV er i princippet en ekstern Selector box. Men til forskel fra den almindelige fra TDC, så tilsluttes den via Firewire til Medie Centeret, (dvs. signalet er digitalt hele vejen). Det er IKKE muligt at optage mere end et program ad gangen pga. begrænsning i MCE. Men der er intet tilhindre for, at du lader det almindelige antennekabel suse ind i tvét, og så kan se tv der, mens dit medie center, som er tilsluttet en Selector, står og optager et andet program. Derved kan du se et program mens du optager et andet.
|
|||
![]() |
|||
rohden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
||
Vil det sige, at man kan droppe Selector fjernbetjeningen ved at forbinde Media Center One og Selector boksen med et optisk kabel? |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Yeps! (Du må dog ikke opfatte det som et normalt optisk/digital kabel. Det er i bare en IR sender (IR = Infrarød). Så når du f.eks trykker på fjernbetjeningen til MCE, så sender den signalet vidre til din selector via dette IR kabel, hvis du f.eks vil skifte kanal på Selectoren).
|
|||
![]() |
|||
rohden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
||
Hvis jeg går efter FireDTV-løsningen, er det så nødvendigt også at investere i Selector boksen? Redigeret af rohden - 31-Januar-2007 kl. 14:00 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Prøver lige igen: Skal man bruge både en Selector boks og en FireDTV boks, hvis man vil benytte FireDTV-løsningen |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Nej, du skal bruge et Viacess CAM (som du billigst kan købe sammen med FireDTV; det er vist 50 EUR) og et Selector kort, som du kun kan få hos TDC (mod en årlig betaling af 199 kr + de ekstra programpakker, som du måtte ønske). FireDTV + Viacess CAM gør det samme som Selector boksen: modtager (tuner) det digitale signal, og dekrypterer de kanaler som du har betalt for ved hjælp af Selector kortet. FireDTV afleverer den rå transport stream til din computer (over firewire), mens Selector decoder transportstrømmen og sender et "rigtigt" videosignal til dit TV. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svaret |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Sorry jeg ikke lige har haft tid til at bsvare. www.mm-vision.dk forhandler floppyDTV (det er det samme produkt bortset fra at det er til indbygning i computeren). Af een eller anden årsag har de ikke FireDTV, men prøv at hør dem om ikke de kan skaffe den hjem, og hvad det evt. koster. Både FloppyDTV og FireDTV kommer fra samme producent.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for feedback |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Jeg tror at de fleste køber direkte hos producenten, www.digital-everywhere.com (det er også noget billigere).
|
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har nu hørt fra MM-Vision. FireDTV m. Viaccess koster hos dem ca. 2.100,- mens man kan få det samme for knap 1.800,- direkte hos Digital Everywhere (inkl. administration og forsendelsesgebyr). Jeg har nu bestilt det hos DE, og ser frem til at modtage det og få det sat op. Tak for hjælpen med svarene til alle |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Til Kandersen: Jeg har nu modtaget min FireDTV boks, Viacess CAM og Selector kort. Efter at have sat det op som instrueret i den medfølgende manual (inkl. installation af diverse rollup's, drivere osv.) kan jeg dog stadig ikke få det til at virke. Mit spørgsmål går på: Skal jeg ikke kunne "se" FireDTV-boksen i det billede i MCE, hvor man skal vælge hvilken tuner, man vil sætte op? Er der en begrænsning i antallet af tunerkort i MediaCenter One, som gør, at man skal af-installere et af de eksisterende tuner-kort for at kunne "se" FireDTV-boksen? Hvis det ikke er dette, der er problemet, har du så et godt bud på, hvad det kunne være? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 891011> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |