recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Media Center One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Media Center One

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:05
Grunden til at jeg spørger til den anvendte tv tuner var faktisk følgende fra en anmeldelse

"En ny højkvalitets dual-tuner med minimalt strømforbrug, baseret på PCIexpress teknologi sikrer nok båndbredde uden flaskehalse til de knivskarpe levende billeder fra tv-udsendelser takket være det avancerede 3D Comb filter og den heftige mpg-2 encoder, derfor formår det at optage 2 udsendelser simultant og i fuld D1 kvalitet (720 x 576 PAL). TV står skarpere end hidtil set på andre mediacentre. FM-radio er ligeledes understøttet i en kvalitet som endnu ikke er hørt på markedet. Endelig er driverne Microsoft MCE certificerede og BDA kompatible."

Det lyder ikke som det almindelige PVR 500 gør det? Er der foretaget forandringer for dette kort? Tror lige jeg vil checke det ud.

Eller er det i virkeligheden bare en ny formulering omkring et gammelt kort? Bevares, siger da ikke at PVR 500 er et dårligt kort.

Ken
Til top
ITMS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2004
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:09

Hej Ken,

Jeg studsede også over den frasering, nyt og nyt ;-)

Men et super godt kort, det er det!

Peter

Redigeret af ITMS - 12-December-2006 kl. 09:09
Til top
Frankz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:29

Hejsa.

Jeg synes også at det ligner Zitechs, og et dns opslag på www.ehomevision.dk peger på en name server hos Zitech.

Et opslag på www.cvr.dk fortæller at det er et firma der hedder Semrox Aps med adresse i Gydevang 39, Allerød.

Men det er jo ikke det der skal afgøre om man skal købe det.

Mvh. Frank

Til top
stkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 10:04

Er der ikke mulighed for en digital tuner (eller 2) i boxen? Jeg gider i hvert fald ikke betale 18k for at få et analogt billede. Og er der HDCP på DVI udgangen? Ved godt at det ikke har noget at sige nu, men det kommer.

Desuden, hvis man finder på at komme et bedre grafikkort i maskinen, er der så mulighed for at koble køling af dette på de heatpipes der er i kabinettet?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det burde vel være de spec. som står her da det vel er den samme maskine som Zitech : http://www.cta.dk/?page_id=12

Nej, det burde det ikke, for det er ikke helt samme maskine.
For at se specs på maskinen kan man læse pressemeddelelsen her på siden eller på htpc.dk

Oprindeligt skrevet af hummelmose<span style=font-weight: bold;></span><span =bold></span> hummelmose skrev:

Hauppauge PVR 500-MCE

Er du 100% sikker på det, for umiddelbart står der nu "eHomeVision Dual-tuner PCIe" under specs og ikke længere Hauppauge?

Oprindeligt skrevet af Frankz<span style=font-weight: bold;></span><span =bold></span> Frankz skrev:

Hejsa.

Jeg synes også at det ligner Zitechs, og et dns opslag på www.ehomevision.dk peger på en name server hos Zitech.

Et opslag på www.cvr.dk fortæller at det er et firma der hedder Semrox Aps med adresse i Gydevang 39, Allerød.

Men det er jo ikke det der skal afgøre om man skal købe det.

Mvh. Frank

Det er der en logisk forklaring på, se her
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:07
Ok, jeg tror ikke længere så meget på et hauppauge PVR 500, men begynder mere at hælde til et andet mærke. Fandt lige denne beskrivelse omkring et ati kort, lyder det ikke lidt mere af det der beskrives i forbindelse med det benyttede kort?

In recent months, we've seen a major step forward in the image quality of TV Tuner cards on the PC.  As we recently saw with our review of NVIDIA's DualTV, an analog signal can now be cleaned up nicely with finely tuned comb filters and other technologies to bring clarity not seen with previous products.  As the technology has evolved, manufacturers now have the leverage to produce TV-Tuner packages with exceptional analog image quality along with other features, such as dual-tuners, using a single cable connection.

While NVIDIA impressed us with their DualTV card, ATI has been hard at work fine tuning their Theater 650 Pro processor.  Building on the successes of the Theater 550 Pro, ATI brings new enhancements to the overall technology for even greater image quality and performance.

Recently, we were provided with a pre-production reference card to give us a taste of what a Theater 650 Pro based TV-Tuner card is capable of.  Not to be out done by NVIDIA, ATI has upped the TV-tuner ante by integrating Digital and Analog TV-Tuners on a single card.  Topped off with a completely new Catalyst Media Center package, ATI aims to deliver a PCl TV-tuner product that can fit a broad range of uses with support for all versions of Windows XP and over-the-air digital content. 

http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?articleid=851&am p;am p;am p;cid=2

Det kunne altså godt være ATI Theater 550 PRO TV Cards. der har 3dcomb filter og hardware encoder. Måske 2 af dem? 

Redigeret af Ken_T - 12-December-2006 kl. 11:20
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:19
Det tror jeg nemlig heller ikke?!

Umiddelbart kunne det godt være et nVidia dual-tv kort... det ville være lækkert, især hvis det arbejder sammen med deres purevideo teknologi
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:20

Nvidia´s kort skulle pt være det bedste. Jeg mener bare ikke det er kommet til landet endnu. Det er et af de kort jeg selv kommer til at smide i min maskine, for jeg er bestemt ikke tilfreds med pvr-500 mce.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:52
Det er det vist heller ikke, men det kan jo være at eHomeVision har haft det længe som en OEM version?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 17:02
Lækker maskine, men desvære noget for dyr, ØV

Historien om hvorfor det ikke er Zitech der laver den, står her på dansk:

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=19732

Mvh Jesper
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 18:45
Nu begynder jeg at føle mig som kværulant, men ATI Theater 550 er det eneste TV kort med PCI-E. Var der ikke noget med at Nvidias kort ikke virkede her i landet (PAL)

Nå, men det er ok, det er nok ikke muligt at komme det nærmere.

Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 21:06

Det lyder godt med et støjfri mediecenter og omtrent den største cpu du kan få, hvis det skal være uden blæserer . Der er dog visse forhold som gør at jeg lige ser tiden an.

De skriver:

<<Hele afdelingen for Zitechs Media Center 1# er blevet lagt ind under et nyt selskab og fremover skal forretningen styres af Jacob Ringgaard, der er tidligere marketingsdirektør.

»Vi mener, vi er nød til at dele forretningen op, så vi kan sikre, at der er 100 procent fokus på media centret,« fortæller Jakob Ringgaard.>>

Historien om Zitech mediecenter taget i betragtning lugter ovenstående af at man udskiller mediecenter fordi forretningen for dem er for usikker og skulle den gå neden om og hjem så kan det ikke ramme zitech men kun den udskilte afdeling. Det er en klassisk måde at splitte sin virksomhed for at undgå at risikofyldte forretninger rammer hele bixen.

Nå men uanset ovenstående, så er produktet jo rigtigt spændende. Men stadigvæk ville jeg gerne have svar på følgende inden jeg binder mig for 20k.

1. Måske er det fordi jeg ikke helt kender reglerne for fælleskøb. Men kunne man ikke vente med et fælleskøb indtil produktet har været i handlen i en periode og man kan læse anmeldelser af det? Jeg mener - hvad hvis 50 mennesker tilmelder sig fælleskøbet som "første" kunde og hver lægger 20k, og det så viser sig at mediecentert er spækket med fejl?

2. Uanset punkt 1, så går jeg ud fra at man kan prøve det live et eller andet sted. Kan man det?

3. Hvad er leveringsgarantien? Kan vi risikere at der går et halvt eller helt år som med Zitech oprindelige mediecenter? Der står noget om masseproduktion i østen og det kan være en temmelig tung udfordring at få stablet på benene når det drejer sig om så relativ advancerede produkter som et mediecenter.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu