Hej igen alle sammen
Jeg var jo en tur forbi eHomeVision i går for at se nærmere på deres Media Center One.
Mit primære mål for besøget var at høre kvaliteten på forstærkeren samt at få svar på en del af de spørgsmål jeg har haft vedr. teknologien inden i og de overvejelser/kompromiser de har indgået for det endelige produkt. Derudover skulle jeg jo finde ud af om jeg skal have sådan en stående hjemme i stuen 
Man kan hurtigt se på specs. at de har valgt et nyt tuner kort som endda benytter sig af PCIe x1 bussen i stedet for, den normalt anvendte, PCI bus.
Der har været en del snak om det evt. skulle være NVIDIA’s Dual tuner, men der kan jeg så sige… nej, det er det ikke.
Kortet kommer fra VistaView og skulle efter sigende have en meget flot billedkvalitet, men det kunne han desværre ikke vise mig pga. mangel af antennesignal på kontoret.
Men mon ikke anmeldelsen af Media Center One her på siden vil komme ind på det.
Designet af maskinen skøjter jeg let henover idet kabinettet jo er magen til det vi kender fra Zitech, jeg fik desværre ikke mulighed for at se silver udgaven.
Jeg havde selv noget musik med for bedre at kunne referer til lydkvaliteten og her stødte jeg så på den første lille ”hindring”, for Media Center One er ikke designet til at afspille CD'er 
De har selv lavet firmwaren til drevet og det er sat i højeste hastighed ved CD-afspilning og i laveste ved DVD-afspilning. Så der er altså lagt op til at hele musiksamlingen skal rippes ned på harddisken først. Det syntes jeg er en smule ærgerligt, men vi fik ikke testet om der reelt er kvalitetstab ved direkte Cd-afspilning imod WMA lossless, så jeg ved ikke om det er en fordel/ulempe?
Desværre var forholdende ikke til den helt store lytteseance, dels foregik fremvisningen på et kontor og dels var der naboer/kollegaer der skulle tages hensyn til, så der kunne ikke spilles særlig højt.
Men jeg fik da hørt den og jeg må sige at jeg blev noget overrasket, på den positive måde.
Jeg har altid hørt at digitale forstærkere var lyse i lyden, men det var ikke hvad jeg oplevede under fremvisningen, nærmere tværtimod. Lyden var varm og behagelig og ikke "PC-agtig".
Så min umiddelbare vurdering af lyden er meget positiv og man kan godt fornemme at der er siddet en audiofil med ved bordet under udviklingen.
Valget på AudioTrak lydkortet har helt sikkert en stor del at sige og der er mange muligheder for at tweake lyden til egne præferencer.
Kræfter mangler forstærkeren heller ikke, den spillede ganske pænt på de halv-store B&W 704 han havde stående på kontoret, så jeg er sikker på at den kan passes ind i de fleste stuer.
Min konklusion er at kvaliteten på eHomeVision Media Center One er helt i top.
Samtlige komponenter er nøje udvalgt og gennemtestet og der er brugt mange timer på driveroptimeringer og installationen af disse, for at gøre det nemt for os brugere 
Jeg havde dog gerne set nogen bedre forhold for at kunne teste det hele.
Der gik håndværkere rundt og arbejdede så mon ikke at de får et bedre showroom op at stå her i starten af det nye år?
Om jeg skal have en stående derhjemme ved jeg stadigvæk ikke helt, men jeg er kommet så langt i mine overvejelser at jeg ikke har droppet ideen endnu… hehe
Jeg ser meget frem til anmeldelsen her på siden, især vedr. tuneren men også anmelderens test af forstærkeren.