recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Onkyo 706 + Harbosound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Onkyo 706 + Harbosound

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
weblife Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 23:43

Hej!

Jeg er så utrolig noob når det kommer til lyd, men jeg har signet op til dette fælleskøb da det virker som, dels et hammer godt tilbud, dels et godt sted at starte.

Men jeg er nødt til at spørge, kommer højttalere og Onkyo'en med de ledninger der skal til for at sætte det op, eller skal man købe ekstra? (printere kommer jo fx aldrig med kablet mellem PC og printer)

Mvh

Niels

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af weblife weblife skrev:

Hej!

Jeg er så utrolig noob når det kommer til lyd, men jeg har signet op til dette fælleskøb da det virker som, dels et hammer godt tilbud, dels et godt sted at starte.

Men jeg er nødt til at spørge, kommer højttalere og Onkyo'en med de ledninger der skal til for at sætte det op, eller skal man købe ekstra? (printere kommer jo fx aldrig med kablet mellem PC og printer)

Mvh

Niels

Priser

Onkyo 706 + Harbosound 5.1 SAT10+SUB10 sæt kun   kr. 9.995,-

2 ekstra højttalere (til 7.1) kun kr. 595,- (2 stk)

Standere til SAT10 kun kr. 595,- (2 stk)

Levering kr. 375,- (kan også afhentes i Aalborg)

Samt et udvalg af kabler (priser kan ses ved bestilling)

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 01:09
Køre sub10 ved film eller musik? eller og bliver sat10'erne sat til suben?

Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 07:13

Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Køre sub10 ved film eller musik? eller og bliver sat10'erne sat til suben?

Nu har jeg jo af gode grunde ikke sættet, men jeg tror godt jeg kan svare alligevel (ret mig hvis jeg vrøvler!).

Subwooferen sættes til receiverens subwoofer udgang, højttalerne sættes til højttaler udgangene på receiveren. Om subwooferen bruges til musik (stereo) afhænger vist af indstllingen på receiveren (så vidt jeg har kunnet læse mig til). Men det er jo nok det mest hensigtsmæssige med små højttalere at den spiller. Til film skal den jo virke da den er ".1" i 5.1 eller 7.1

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 08:22

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  3

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 08:25

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Om subwooferen bruges til musik (stereo) afhænger vist af indstllingen på receiveren (så vidt jeg har kunnet læse mig til). Men det er jo nok det mest hensigtsmæssige med små højttalere at den spiller. Til film skal den jo virke da den er ".1" i 5.1 eller 7.1

Ja, almindeligvis er en subwoofer nødvendig, når det er satellit højttalere som her. Det skyldes at så højttalere ikke kan levere tilstrækkelig dyb bas.

Og SAT10 lyder da også noget tamme, uden en SUB10 at spille sammen med. Men sammen giver de en god velafballanceret lyd.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 13:22

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  4

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 14:24
Hej Peter Harbo, jeg har glædet mig meget til dette fælleskøb, men savner virkelig muligheden for at kunne dreje/vinkle baghøjtaleren - tror du at du når at få det med til netop dette fælleskøb??
Til top
HarboSound Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 17:10

Hej Morten,

Det er helt sikkert at jeg finder et vægbeslag, som kan vinkle højttaleren ud fra væggen.

Det vil være muligt at vælge som ekstraudstyr på samme måde som kabler og standere.

Prisen er svær at spå om, men jeg skal gøre mit til at det bliver fornuftigt.

mvh Peter Harbo 

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Hvad er der af forskelle på 706 og 876 og hvordan spiller Harbo'erne i forhold til Elac'erne. Det er jo noget af en prisforskel på de 2 fælleskøb og vil gerne høre om hvilket sæt der dækker mine behov på teorien.

Elac højttalerne er en helt anden klasse. Og det kan jeg sige, uden hverken at få Harbosound til at græde eller Elac til at smile. Men der er jo tale om højtalere, der alene koster det samme som et komplet sæt med receiver og højttalere her. Og det er jo tale om Elac højttalere til en værdig i omegnen af 17-18 kkr (for højttalerne alene).

Men hvis nogen er i tvivl - man får mere for pengene ved at ofre 20.000 kroner på Fælleskøb, end man gør ved at ofre 10.000 kroner.

Når det er sagt, så er dette sæt fra Harbosound ganske godt. Faktisk uhørt godt til prisen, hvad de mange positive tilkendegivelser i forum mv. også vidner om.

Til dem der ikke ved det, så er Harbosounds indgangsvinkel en lidt anden end traditionelle forhandlere. Peter Harbo er ingeniør i akustik, og får selv bygget højttalerne. Men når det kan gøres så billigt, så skyldes det at selve produktionen ligger ude i Østen (som iøvrigt er meget almindeligt i dag - også for øvrigt mærkevare)

Men da der er ikke flere led som skal tjene på det, det er kun fabrikanten og så forhandleren, så kan Harbosound levere god lyd billigt.

  /Lars

 

Tak for svaret. Grunden til at jeg spørger er om det måske ikke ville blive overkill at plante et fællekøbet til 20k i en knap 30kvm stue i forhold til det til 10k. Jeg vil gerne være fremtidssikret, men skal også kunne forsvare købet (WAF). Hvad med de 2 forstærkere. Er det kun udgangseffekt der er til forskel?

Til top
HarboSound Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 14:58

Den primære forskel ligger på udgangsforstærkeren.

876'eren har en større transformer og et kraftigere udgangstrin. Den yder 7x200W i 6ohm. 706'eren er dog blevet opgraderet i forhold til 705'eren og yder nu 7x180W i 6 ohm imod 7x160W på 705'eren.

876'eren kan både bi-ampes og brokobles hvor 706'eren kun kan bi-ampes. Ved bi-amping og brokobling bruges surround back udgangen sammen med frontudgangen.

706'eren er THX certificeret til Select2 plus, og 876 har Ultra2 plus. Forskellen ligger igen i hvor meget effekt forstærkerne har, da der skelnes mellem hvor stort et rum forstærkeren kan spille op. se på THX.com hvor de angiver det som afstanden til lærredet  http://www.thx.com/products/home/logos/index.html?f=h2

706'eren har audio til zone 2 (lyd i et ekstra rum), hvor 876eren også har en videoudgang til et ekstra rum. 876'eren har 2 HDMI udgange, hvor nr2 kan bruges til en projektor eller til zone2 rummet. 876'eren har derudover audio til et tredie rum, zone 3.

På billedesiden benyttes der en Farudja videoprocessor på 706'eren og den noget bedre REON chip på 876'eren. Begge kan opskalere til 1080p.

------

Jeg har valgt at lave dette fælleskøb med Onkyo 706, da den virkelig giver valuta for pengene. Der er masser af kræfter og dynamik til at det sagtens kan blive for højt og for voldsomt. De fleste har ikke brug for video i zone 2, hvor imod det er fint at kunne høre radio i køkkenet.

mvh Peter Harbo

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af HarboSound HarboSound skrev:

Den primære forskel ligger på udgangsforstærkeren.

876'eren har en større transformer og et kraftigere udgangstrin. Den yder 7x200W i 6ohm. 706'eren er dog blevet opgraderet i forhold til 705'eren og yder nu 7x180W i 6 ohm imod 7x160W på 705'eren.

876'eren kan både bi-ampes og brokobles hvor 706'eren kun kan bi-ampes. Ved bi-amping og brokobling bruges surround back udgangen sammen med frontudgangen.

706'eren er THX certificeret til Select2 plus, og 876 har Ultra2 plus. Forskellen ligger igen i hvor meget effekt forstærkerne har, da der skelnes mellem hvor stort et rum forstærkeren kan spille op. se på THX.com hvor de angiver det som afstanden til lærredet  http://www.thx.com/products/home/logos/index.html?f=h2

706'eren har audio til zone 2 (lyd i et ekstra rum), hvor 876eren også har en videoudgang til et ekstra rum. 876'eren har 2 HDMI udgange, hvor nr2 kan bruges til en projektor eller til zone2 rummet. 876'eren har derudover audio til et tredie rum, zone 3.

På billedesiden benyttes der en Farudja videoprocessor på 706'eren og den noget bedre REON chip på 876'eren. Begge kan opskalere til 1080p.

------

Jeg har valgt at lave dette fælleskøb med Onkyo 706, da den virkelig giver valuta for pengene. Der er masser af kræfter og dynamik til at det sagtens kan blive for højt og for voldsomt. De fleste har ikke brug for video i zone 2, hvor imod det er fint at kunne høre radio i køkkenet.

mvh Peter Harbo

Hold da op Peter, du er grundig. Tak for svaret. Kan der kun køres ét videosignal ud samtidigt via begge HDMI-udgange, eller kan man køre to hver for sig. Tænker på om der f.eks. kan køres antennesignal ud af HDMI-1 og ps3 ud af HDMI-2 samtidigt?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu