|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 03-Juli-2008 kl. 12:28 |
|||
|
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Vi kan ikke skjule det. Sommeren er over os, og det er tid til flere gode tilbud. Vær med på et Fælleskøb af den næststørste Onkyo TX-SR875 (læs anmeldelsen her) Der kommer nye modeller til efteråret, men det gør jo ikke de nuværende modeller dårligere. Dette er en receiver du kan have i mange år. Derimod kan der ikke skaffes flere hjem fra Onkyo fabrikken nu ... Dette er de allersidste eksemplarer, af en meget populær receiver, som nu sættes til salg billigt her på Fælleskøb.
Normalprisen er kr. 12.995,-
Begrænset antal. Først til mølle.
|
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
Zardos ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|||
Hej. Mangelr netop en receiver med hdmi, det er nemlig blevet lidt besværligt at kople de nye gadgets på min gamle Yamaha RX V630 hehe. Et spørgsmål om hdmi: Da hdmi først kom, så var der hdmi udgang på alle maskiner, hvor man tilsluttede to hdmi udgange sammen. Men jeg syntes det var mærkeligt fordi det plejer at være udgang i indgang og omvendt. Derfor spurgte jeg en sælger dengang hvorfor maskinerne ikke havde indgang også. Svaret som jeg fik kunne jeg ikke bruge til noget (kan ikke huske hvad det var). Nu kan jeg se at den her receiver har 4 hdmi indgange og kun 1 hdmi udgang. Kan nogen fortælle mig forskellen mellem hdmi udgang og indgang, hvorfor er der 4 indgange og kun 1 udgang? Og hvad bruger man indgangene til hvis man kan sætte hdmi udgang til en anden hdmi udgang. Hvorfor er der så ikke bare 5 udgange i stedet for 4 ind og 1 ud? En anden ting. Nu kommer der nye modeller til efteråret. Har de noget helt andet nyt at byde på eller er de bare nogenlunde ens og nuværende modeller? Tænker på alle de nye tilslutningsmuligheder for HD lyd, som jeg overhovedet ikke har styr på. Noget med 7.1 analog og andre former for hvordan hdmi kan tilsluttes. Har læst noget om det her på forummet og tænker, hvorfor kan hdmi ikke bare tilsluttes på en vis og så var det det VH Z.
Redigeret af Zardos - 03-Juli-2008 kl. 16:41 |
||||
Zardos
Lykkelig ejer af TV: Samsung PS-42P3S DVD Optager: JVC DR-MH300 Receiver: Yamaha RX-V630RDS |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Der er noget du må have misforstået... ![]() ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() |
|||
1.ting.. den har 4 indgang og en udgang... indgangen bruges til at sætte fx blurayafspiller til.. udgangen bruges til at sætte fra Receiver til TV (hvis TV har HDMI)
|
||||
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100 Samsung SMT-H3126 Integra DTR-50.2 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nej, der vil ikke være nogen forskel. De nuværende Onkyo modeller kan alt allerede. Der er ingen nye standarder, som de ikke allerede håndterer. Det du vil se på de nye modeller, vil være små-ændringer. Måske 6 HDMI indgange i stedet for 4 o.lign. Nå, ja, og så en højere pris. For når Onkyo 876 kommer så koster den sandsynligvis 11.995,- eller 12.995,- ..... mens 875 fås for 9.995,- nu. /Lars Redigeret af Lars - 03-Juli-2008 kl. 16:45 |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
Zardos ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|||
Ja Redigeret af Zardos - 03-Juli-2008 kl. 17:35 |
||||
Zardos
Lykkelig ejer af TV: Samsung PS-42P3S DVD Optager: JVC DR-MH300 Receiver: Yamaha RX-V630RDS |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Så det vil sige at indgangen bruges kun til TV, d.v.s. billedkilden, og udgangene til maskiner som tvix, blu-ray, som sender signal op til TV. OKAY, så forstår jeg, tak En anden ting. Nu har jeg 6 maskiner med hdmi som skal tilsluttes receiveren. Receiveren har 4 indgange. Jeg er jo nødt til at kople en hdmi splitter til, men jeg har dårlige erfaringer med dem. Har en HQ hdmi splitter fra AV-Connection som jeg har haft tilsluttet min dvd optager, tv og projektor, men den virker ikke efter hensigten. Efter jeg har brugt projektoren og slukker den og tænder så på TV´et, så viser tv´et et grønt agtig hikkende billede efter et stykke tid. Så nu bruger jeg den ikke mere. Når jeg skal bruge projektoren så er jeg nødt til at bøvle med ledninger hver gang. Så tanken var at købe noget så jeg slap for det ledningsrod hele tiden.
|
||||
Zardos
||||
![]() |
||||
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() |
|||
hvilke komponenter er det du har? dit TV har vel mere end en indgang eller?
jeg har bla tilkoblet en del direkte i tvet fordi det ik er så smart at receiver skal være tændt hvis man vil se tv(med mindre man ser filmkanaler). |
||||
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100 Samsung SMT-H3126 Integra DTR-50.2 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ikke en splitter - men en omskifter. En splitter tager et signal ind, og splitter det til flere udgange. Du skal istedet bruge en HDMI omskifter. En med 4 indgange og 1 udgang, hvor du kan skifte imellem hvilken kilde du ser. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja det ville være rart hvis jeg havde et tv med 2,3,4 hdmi indgange. Jeg har istedet et gammelt Samsung Plasma 42" med DVI-I istedet for og kun en indgang De andre hdmi komponenter + de som jeg skal bestille very soon, er: Optoma projektor, jvc dvd optager, hd satellit modtager, tvix, onkyo blu-ray (når den kommer), bærbar+hd kamera og omskifterbox. Mangler bare en god fremtidssikret receiver til dem.
|
||||
Zardos
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Så det har været et utroligt fejlkøb. Det var sådan at jeg fortalte dem i AV.Connection om min situation og de sagde at det var lige præsist den der splitter jeg skulle købe, og den var ikke billig, 800 kr. tak og jeg kan ikke bruge den og kan ikke aflevere den tilbage fordi de truede mig (på en nice manner selfølgelig Det er måske derfor mit fjernsyn viser grønne billeder fordi signalet fra projektoren, gennem dvd-optageren og til tvet blandes sammen, eller va. Jeg slukkede dog altid projektoren helt før jeg tændte tv´et, så signalet skulle jo ikke kunne blandes, hvad synes I? Ja jeg har et lidt messed up system, men håber det bliver bedre med en god receiver VH Z. |
||||
Zardos
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |