recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Panasonic TX-P65VT20 - 65" 3D plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Panasonic TX-P65VT20 - 65" 3D plasma

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Panasonic TX-P65VT20 - 65" 3D plasma
    Sendt: 27-Maj-2010 kl. 00:26
Denne tråd er til koordinering af fælleskøb af Panasonic 65VT20. Det er ikke et officielt recordere.dk fælleskøb, men forsøgt stablet på benene af nogle brugere, der gerne vil have 15" mere end i det rigtige fælleskøb. Big smile

Jeg og en anden bruger (tommyaxen) har haft kontakt til et par forhandlere, der mener, at prisen godt kan komme ned på ca. 33.000 (måske mindre, hvis mange tilmelder sig). Den vejledende udsalgspris er 39.995 kr. Prisen i Tyskland er ca. 34.000 kr. + forsendelse, hvilket i nogle tilfælde ender i 35-36.000, så hvis vi kan lande en pris på ca. 33.000 kr., så er det ganske interessant.

Skærmen forventes at komme til landet i august.

Der vil i alle tilfælde være tale om danske modeller, men som mange af de andre fælleskøb nok uden returret. Benyt derfor muligheden for at se 50'eren i diverse forretninger og læs nogle tests inden du beslutter dig.

Se f.eks. tests af 50 tommeren: 

Det forventes at listen af brugere, der er vil købe skærmen sendes videre til forhandleren, og forhandleren så selv koordinere betaling/levering/afhentning mv. med de enkelte brugere.

Brugere, der er med i "fælleskøbet" (ikke bindende):

- mskp: 1 stk.
  - hpdahl: 1 stk.
  - HighDef: 1 stk. 
  - 2RBak: 1 stk. 
  - sani: 1 stk. 
  - allando: 1 stk
  - Moonglider: 1 stk.

Skriv et indlæg i tråden, hvis du vil med på listen. Og send mig evt. en PM med kontaktoplysninger, som jeg kan sende videre til forhandleren, når leveringstiden nærmer sig...

Og skulle andre forhandlere være interesseret i at byde ind på levering, så send en PM :-)

Redigeret af viol8r - 30-Juli-2010 kl. 16:20
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 09:18
Hej dennis,

først og fremmest super initiativ, jeg håber det lykkes for dig og de andre! 
Men jeg må afmelde min interesse for dette fælleskøb, da jeg køber en anden skærm. 

God vind fremover! Smile
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 22:46
Jeg vil gerne lige begrunde hvorfor jeg tror at jeg trækker mig for fælleskøbet, da jeg oprindeligt oprettededen anden tråd var jeg i den overbevisning at vi havde at gøre med et tv som var på kuro level, men som jeg læser de første tests er det alligevel ikke tilfældet, derfor synes jeg ikke jeg er klar til at smide så mange penge på et tv og regner med at jeg venter til 2011 modellen som MÅ ha slået den på sort osv., vi snakker trods alt om et tv til over 30.000kr, og derfor har jeg nok højere forventninger end det kan indfrie.....

Tommy
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 23:17
Hej Tommy,

Det er helt ok - du har jo så vidt jeg ved en pioneer 8G i dag, så der vil ikke være så stor forskel, medmindre du har behov for 3D og 65" :-). 

Det skal dog siges, at alle tests efterhånden har afgjort, at Panasonic'en er den bedste skærm, der kan købes for penge i dag (af forbrugere ihvertfald). Et af de eneste punkter, hvor den ikke når forrige års Pioneer 9G på er dog sort niveau (0.009cd/m2 vs 0.003cd/m2), men på andre punkter får den samme reference karakter de flest steder. 0.009cd/m2 er dog langt sortere end andre skærme man kan købe i dag, og medmindre Pioneeren står ved siden af, så kan man ikke se forskel på sortniveau (siger de kloge udenlandske testere...).

Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 23:54
ja men det er sikkert også en glimrende skærm tror måske bare jeg havde for høje forventninger, og så er der en anden ting, Panasonic har fået en del kritik mht. deres design og med rette efter min mening, jeg håber lidt at de tager det til sig og retter op på det til næste år...? måske er det optimistisk...
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 00:18
jeg har selv også vist interasse for dene pana skærm ... men har i mellemtid læst også fine ting om den her alternativ http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps63c7705-_plasma-tv.htm  ... den kan købes hos andre forhandlere til ca 23.000 kr...
kan man sammeline de to skerme eller er forskel kempe stor ?

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har selv også vist interasse for dene pana skærm ... men har i mellemtid læst også fine ting om den her alternativ http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps63c7705-_plasma-tv.htm  ... den kan købes hos andre forhandlere til ca 23.000 kr...

Efter hvad jeg har kunne læse om den (på amerikanske test sites af den amerikanske tilsvarende model), så skulle der være problemer med sort niveau (målt til 0.11cd/m2, dårligere end G20 på 0.02cd/m2, der igen er dårligere end VT20 på 0.009cd/m2). Derudover skulle den lide af en skæv-vridning i farverne, der ikke kan reddes med en kalibrering. 

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Efter hvad jeg har kunne læse om den (på amerikanske test sites af den amerikanske tilsvarende model), så skulle der være problemer med sort niveau (målt til 0.11cd/m2, dårligere end G20 på 0.02cd/m2, der igen er dårligere end VT20 på 0.009cd/m2). Derudover skulle den lide af en skæv-vridning i farverne, der ikke kan reddes med en kalibrering. 

Nu svarer den amerikanske model C7000 IKKE til den danske C7705, som mere skal sammenlignes med C8000 fra USA, som er målt til ca. 0.05 cd/m2 (0.016FL). Derudover kan det sådan set være en ligegyldig sammenligning, da det er to forskellige målinger du henviser til. Hvis man skal sammenligne målinger, skal det være fra samme sted. Dine tal af sortniveau på Panasonic er ikke taget fra Flatpanels kan jeg se, hvor tallene ser noget højere ud (0.04 cd/m2. for G20 og 0.03 cd/m2 for VT20)

Mht. farverne må tiden vise om Samsung har ændret farveprocesseringen eller ej, hvilket ville være tåbeligt, da Samsung sidste år med deres komplette CMS på deres plasmatv havde de mest præcise farver af alle tv i 2009. Personligt venter jeg på en dom fra Bantam og Flatpanels, før jeg drager en endelig konklusion.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 12:38
Problemet mht. flatpanels er vist at de ikke har udstyr til at måle så dyb sort som VT20/Pio 9G giver (har de selv nævnt i en test et sted).

http://hdtvtest.co.uk bruger bl.a. et Klein K10 til at måle med, der er præcist ned til 0.0002cd/m2. Det er der tallene på G20 (0.02 cd/m2), VT20 (0.009 cd/m2) og Pio 9G (0.003 cd/m2) kommer fra. Så lad os se, når der kommer en test af Samsung C7705 derfra (venter den selv spændt).

Lad os bruge denne tråd til tilmelding til køb for 65VT20 - og tage diskussionen i nogle af de andre tråde omkring Samsung/Panasonic... Smile
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:49

Hej

Jeg er i høj grad med!

Morten
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:27

Er der blevet fundet priser?

Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:51
Hvis vi er over 5, så lander prisen på ca. 33.200 kr., som nævnt i det første indlæg. 

Panasonic har endnu ingen bekræftede leveringstider, men alt tyder på start juli. Jeg forventer at høre fra forhandleren, når de får grønt lys fra Panasonic, og så ser vi, hvor mange tilmeldinger, der er og hvad prisen kan blive yderligere (hvis vi når godt over de 5 stk. minimumstilmeldte).

Skal du have en med? Wink
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu