recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Panasonic VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Panasonic VT50

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10577
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Alle mine skærme fra pc til tv, er udstyret med blanke overflader, og giver ikke anledning til problemer.

Hvis man godt kan lide glansbilleder så er den blanke skærm naturligvis sagen. Jeg foretrækker dog et mere naturligt billede, der ikke bliver forstyrret af reflekser fra solskin, vinduer, lamper etc.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 10:57
Her er lidt snak om liste priserne: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25061
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Alle mine skærme fra pc til tv, er udstyret med blanke overflader, og giver ikke anledning til problemer.

Hvis man godt kan lide glansbilleder så er den blanke skærm naturligvis sagen. Jeg foretrækker dog et mere naturligt billede, der ikke bliver forstyrret af reflekser fra solskin, vinduer, lamper etc.

Flemming
Ikke forstået, er matte farver, et mere naturligt billede. Eller skal den levende glød i farverne ikke gengives.
Og som før nævnt, de skærme/paneler jeg bruger, generes ikke af genskin o.lign.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10577
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:21

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming
Ikke forstået, er matte farver, et mere naturligt billede. Eller skal den levende glød i farverne ikke gengives.
Og som før nævnt, de skærme/paneler jeg bruger, generes ikke af genskin o.lign.

Nok om det, vi kommer det ikke nærmere. Smag og behag er jo forskellige og kan som sådan ikke diskuteres. Jeg mener dog, at de blanke skærme tilfører billedet en imponatoreffekt, som virker unaturlig. Prøv at se dig omkring - sådan ser tingene jo ikke ud i den virkelige verden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:34
så må du se og får købt en lcd med mat skærm eller et par stykker
så du har til resten af livet
fordi en oled som afløser lcd og plasma er meget tæt på en plasma skærm

men ja smag og behag, kan absolut ikke se en mat skærm viser et naturligt billede
men det er jeg vist ikke den eneste som mener, da ingen skærm med mat lige frem får mange Star

Redigeret af xcardman - 24-Februar-2012 kl. 11:37
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:05
Så stop dog det bræk med LCD vs PLASMA!

Hold fokus på hvad trådstarter spørger ind til.

On topic:
Ja, det kunne være interessant at se priser og evt. nogle reviews. :)

I øvrigt er det længe siden at der har været fælleskøb synes jeg.
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Skrev: på de lange bane...læs dog

Om banen er lang eller kort, ændre det ikke på at du kommer til at betale mere for LED tv'et end du når at spare i strøm i tv'ets levetid. Er man en af dem som spare på strømmen, af princip ja så kan der være noget om snakken - argumentet bør bare ikke være økonomi.

Jeg er stor plasma tilhænger, men:
Tag et 55 " LED og sammenlign med et Pana 55"
Vi taler et strømforbrug der er 3 gange større..
dette x med måske 2 mil skærme i DK , 4 timer om dagen

Der skal dæleme fyldes noget kul på på el-kedlerne, og inden længe gror der citroner på nordgrønland.
Energistyrelsen har allerede taget de store briller på...den
går ikke på den lange bane...igen
E.L.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:34

3 gange større?

I følge målinger hos flatpanels:
Panasonic 50" G30 = 162W
Samsung D8005 50" = 81W og 120W i 3D
Panasonic 50" VT30 = 172W og 204W i 3D

Klaus
(som så hellere slukker for fjernsynet, hvis ham vil spare på strømmen)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:52

På av-connection.dk kan der bestilles VT50. Da jeg ringede til dem igår, oplyste de priser på en 50" til 19.000 kr.

Dette var dog kun den vejledende liste pris fra Panasonic.
Yderligere blev der forespurgt til WT50 i LED. 47" var i dette tilfælde sat til 20.000.

Sælgeren mente, at der inden for en uges tid ville blive påført de reelle priser på deres hjemmeside!
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skrev: på de lange bane...læs dog

Om banen er lang eller kort, ændre det ikke på at du kommer til at betale mere for LED tv'et end du når at spare i strøm i tv'ets levetid. Er man en af dem som spare på strømmen, af princip ja så kan der være noget om snakken - argumentet bør bare ikke være økonomi.

dette x med måske 2 mil skærme i DK , 4 timer om dagen

Der skal dæleme fyldes noget kul på på el-kedlerne, og inden længe gror der citroner på nordgrønland.
Energistyrelsen har allerede taget de store briller på...den
går ikke på den lange bane...igen

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af David O Jensen David O Jensen skrev:

På av-connection.dk kan der bestilles VT50. Da jeg ringede til dem igår, oplyste de priser på en 50" til 19.000 kr.

Dette var dog kun den vejledende liste pris fra Panasonic.
Yderligere blev der forespurgt til WT50 i LED. 47" var i dette tilfælde sat til 20.000.

Sælgeren mente, at der inden for en uges tid ville blive påført de reelle priser på deres hjemmeside!

Det passer nok meget godt ifht listeprisen på sidste års plasma modeller Smile

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 21:52
Omkring priser, så har jeg fået svar fra en Panasonic forhandler. Og her siger man, at man endnu ikke har modtaget listepriser fra Panasonic Nordic - men, man oplyser at de priser man har set her på siden og andre steder, er meget lig de priser som man har fået oplyst mundtligt. Det betyder noget i retning af, at man stort set følger de priser, som man lagde ud med, ved introduktionen af f.eks. VT30 serien i foråret 2011.

Alt med forbeholdSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu