recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Pioneer DVR-540HXN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Pioneer DVR-540HXN

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Carsten b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:19

Hej til alle der evt. hat fået denne.

Når man snakker DVB-T, hvordan går det med undertekster, bliver de vist og optaget rigtigt.

Kan de overføres til DVD bagefter, jeg syntes ikke lige at se nogle har erfaring med dette.

Carsten

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Carsten b Carsten b skrev:

Hej til alle der evt. hat fået denne.

Når man snakker DVB-T, hvordan går det med undertekster, bliver de vist og optaget rigtigt.

Kan de overføres til DVD bagefter, jeg syntes ikke lige at se nogle har erfaring med dette.

Carsten

Det har jeg prøvet og det virker helt fint, både visning ved direkte udsendelser, optage på HDD og efterfølgende overførsel til DVD.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
Carsten b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2005
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 12:55

Super, lige en ting til, teksterne på DVD,  er de brændt ind, eller kan de sættes af og på som ved en alm. DVD.

Carsten

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Carsten b Carsten b skrev:

Super, lige en ting til, teksterne på DVD,  er de brændt ind, eller kan de sættes af og på som ved en alm. DVD.

Carsten

Jeg er ret sikker på at de er brændt ind. Har ikke engang prøvet at slå dem fra. Husk iøvrigt, at maskinen skal sættes op til at gemme tekster ifm. optagelser.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
DEVILFISH_DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 17:42

Hej

jeg er som sagt helt ny her

Der blive skrevet en del om at man ikke kan bruge guide + i danmark

kan man så ikke bruge det via g-link kablet der følger med til at styre en viasat reciver og se viasat program tider inde fra guide + ?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af DEVILFISH_DK DEVILFISH_DK skrev:

kan man så ikke bruge det via g-link kablet der følger med til at styre en viasat reciver og se viasat program tider inde fra guide + ?

Styre en SAT-receiver?
Ja, hvis modellen findes i listen. Så kan recorderen selv skifte kanal på SAT-receiveren via dens timer.

Se programtider?
Nej, Guide+ systemet virker ikke så der er ingen steder den kan få de programtider fra.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Anders123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 21:35

Hvis der optager fra digitalt TV, kan man så også vælge hvilken kvalitet der skal optages i, eller kan der kun optages i en bestemt kvalitet?

Med venlig hilsen

Anders

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Anders123 Anders123 skrev:

Hvis der optager fra digitalt TV, kan man så også vælge hvilken kvalitet der skal optages i, eller kan der kun optages i en bestemt kvalitet?

Du skal vælge kvaliteten, ligesom ved alle andre kilder (analog TV, VCR input, etc).

Den anden situation er hvis du har en digital modtager med PVR funktion. Her gemmes transportstrømmen med det digitale video- og lydsignal direkte på en harddisk, så kvaliteten (bitraten) er den som TV stationerne nu engang byder dig. Hvis du har separat digital modtager og recorder, laver den digitale modtager en D/A (digital til analog) konvertering, hvorefter recorderen optager det analoge signal med den bitrate, som du har valgt. Recordere med DVB-T tunere er også opbygget på denne måde, dog undgås D/A konverteringen [formentlig], dvs. der sker kun en decodning efterfulgt af en ny encodning. 

Redigeret af JesperLund - 23-Oktober-2006 kl. 21:43
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kaizor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 15:58

Hej Allesammen

Når der nu er 2 tunere i den (analog+DVB), er det så muligt at optage 2 programmer samtidigt. Selvfølgelig skal det iså fald være kanaler fra hver sin tuner. Kan man det ?.

Nogen der ved om DVR-545HX-S kan optage danske undertekster ? 

Jeg er så heldig at vores antenneforening har smidt DVD-T signalerne ud på antenneanlægget sammen med de øvrige kanaler :-) UDEN at lave det om til DVB-C . Og jeg har testet med en DVD-T modtager og det virker. Ville bare lige oplyse andre om at antenneforeninger kan ligge det ud sammen med de øvrige kanaler.

Hilsen Kaizor

Til top
larsmarcus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 16:03

Hej,

Jeg har også hørt folk fra den antenneforening jeg er i tale om nøjagtig det samme! Det vil for mig at se også være langt nemmere da der nu er pænt mange folk der har købt tv med DVB-T og ingen med DVB-C.

Så glæder mig også til at få mit pio507xd og se om de allerede har gjort det

Til top
Banno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 09:55

Jeg læste artiklen omkring "blanding" af det almindelige antennesignal og det digitale DVB-T signal fra en husantenne, men jeg forstår det ikke helt.

Kan recorderen ikke finde ud af det, hvis jeg propper en DVB-T antenne ind i den digitale tuner og den almindelige antenne fra Stofa ind i den analoge? Der opstår måske en konflikt?

Tror der er noget grundlæggende omkring kanal- og delefiltre, som jeg sikkert ikke forstår!

Mvh. Per

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Banno Banno skrev:

Kan recorderen ikke finde ud af det, hvis jeg propper en DVB-T antenne ind i den digitale tuner og den almindelige antenne fra Stofa ind i den analoge? Der opstår måske en konflikt?

Nej der opstår ingen konflikt og det kan den sagtens finde ud af.

Problemerne opstår, hvis man vil have både de analoge og de digitale signaler i samme kabel. Enten fordi modtageren kun har én fælles antenneindgang eller fordi man gerne vil distribuere antennesignalet rundt til flere modtagere med kun et kabel.

/Per

Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu